در مراسم رونمایی از کتاب وصیتنامه شهدای کشتی گیر مطرح شد؛

دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ 13:39
علیرضا دبیر: قهرمانان ما باید از لحاظ معنوی تقویت شوند
سردار شیخی: شهداء سرمایه های ما هستند
دکتر جعفری: فدراسیون کشتی به واقع پای کار ارج نهادن به مقام شهداء بوده است

هفتمین کتاب کشتی فدراسیون با نام عروج از تشک کشتی صبح امروز و همزمان با روز فرهنگ پهلوانی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، کتاب «عروج از تشک کشتی» شامل گزیده وصیت‌نامه شهدای کشتی کشور بعنوان هفتمین کتاب فدراسیون کشتی صبح امروز دوشنبه 18 اردیبهشت ماه همزمان با روز فرهنگ پهلوانی در محل سالن کنفرانس فدراسیون کشتی رونمایی شد.
علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: از جمع عذرخواهی می کنم که با شرایط خاص در بین آن ها حضور دارم، به دلیل تمرینات سنگین دوران قهرمانی، دچار انحراف در زانوی پا شدم که چند روز پیش عمل جراحی کردم، درد بسیاری دارم، اما برای اینکه این جلسه برایم بسیار مهم بود با تزریق مسکن در خدمت شما هستم.
وی ادامه داد: خدا را شاکرم که این توفیق را داد تا بتوانم برای شهدا کار کنم و اگر کتاب شهیدی چاپ می شود، حتما آن شهید نظر کرده و خواسته که کتابش چاپ شود و حتی اعتقاد دارم همانگونه که خواندن نهج البلاغه و درک کامل آن عنایت حضرت علی (ع) است. خواندن کتاب شهید نیز با توجه آن ها صورت می گیرد.
رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: در این کتاب 174 وصیتنامه شهید درج شده که زندگی عرفانی و سلوکی آن ها را روایت کرده و انشاء اله که خدا به همه توفیق دهد که آن را بخوانیم.
وی تصریح کرد: کار فرهنگی زمان براست اما بعد از چند سال نتیجه آن را در جامعه می بینیم و امیدوارم که این کتاب توسط کشتی گیران و تمامی اقشار جامعه خوانده شود و معتقدم که کتاب را نباید هدیه داد، بلکه باید از کتاب فروشی خرید تا حتما مورد مطالعه دقیق قرار بگیرد.
رئیس فدراسیون کشتی اظهار داشت: قرارمان با گروه نویسنده کتاب این است که هر هفته دوشنبه ها یک کتاب شهید رونمایی شود، البته کتاب سرگذشت قهرمانان بزرگ کشتی را نیز در دست اقدام داریم که تاکنون کتاب علی اکبر حیدری رونمایی شده و کتاب امامعلی حبیبی نیز در دست نگارش است.
دبیر با اشاره به اینکه امیدوارم کار فدراسیون کشتی الگویی شود برای دیگر فدراسیون ها که شهیدان خود را معرفی کنند گفت: اعتقاد دارم که اگر معنویت در قهرمانان ما تقویت شود، به جای اینکه 2 مدال بگیرند، 8 مدال می گیرند چراکه زندگی آن ها از زوایای مختلف مورد تغییر قرار می گیرد و رشد می کنند.
در ادامه سردار شیخی ضمن تقدیر از حرکت فدراسیون کشتی، تصریح کرد: از اینکه اهتمام ویژه ای برای اهمیت به شهداء در فدراسیون کشتی می بینم خوشحالم،  وقتی وارد فدراسیون شدم دیدم که اسم ساختمان فدراسیون را نیز به نام شهید جنگروی گذاشته اند جا دارد گوشه ای از وصیتنامه این شهید را بخوانم که گفته بود خدایا! تو خود می دانی که بیشتر اوقات در این فکر هستم که توشه ای جهت آخرت کسب کنم ولی هر چه فکر می کنم بهتر از این نمی یابم که به سپاس نعمات بیکران خدا، جان ناقابل خود را که برای خودم گرانبهاترین سرمایه است را فدای راهت کنم.
وی اظهار داشت: شهداء سرمایه های ما هستند که در تمامی مراحل انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند و ما به پشتوانه این شهداء است که راه را ادامه می دهیم و باید قدر شهدای خود را بدانیم.
شیخی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: جهاد تبیین که رهبر انقلاب بر آن تأکید داشته اند همین است که در جمعی حضور داشته باشیم و کاری بکنیم که دشمنانان از آن ناراحت باشند و باید خدا را شاکر باشیم و قدر خود را بدانیم که در این مسیر قرار داریم.
این سردار سپاه با اشاره از فرازهایی از سخنان سردار حاج محمدابراهیم همت گفت: این شهید بزرگ می گفت: هر موقع در مناطق جنگی راه رو گم کردید نگاه کنید آتش دشمن کدام سمت را میکوبد همان جبهه خودی است.
وی خاطرنشان کرد: در اسفندماه سال 1401 توفیق داشتیم که شهید گمنام را در محوطه فدراسیون کشتی تشییع و تدفین کنیم. من آنجا گفتم که این تازه شروع کار است و از همینجا باید پرش داشته باشیم. وصیتنامه شهدا چراخ راه برای همه ما است چراکه پهلوانی را در میدان عمل ثابت کردند و آن را با خون خود امضاء کردند و ما نیز باید از راه و روش آنان پیروی کنیم.
دکتر جعفرپور نیز در این نشست گفت: به دو دلیل در این نشست شرکت کردم اول اینکه کار برای شهداء در هر جا و هر قشری باشد باید انجام شود و دوم اینکه اهتمام فدراسیون کشتی و رئیس آن برای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا دلیل دیگرم برای حضور در این جلسه بود.
وی ادامه داد: شاید کمتر چنین حرکات فرهنگی را از سوی وزارت ورزش و سایر فدراسیون ها شاهد بوده باشیم اما فدراسیون کشتی به واقع پای کار بوده و امیدوارم که این کار از سوی دیگر فدراسیون ها نیز ادامه پیدا کند.
قائم مقاخم فرهگی وزارت علوم گفت: نکته ای که در مورد شهداء می بینیم این است که شهدا و خانواده معظم آن ها در هیچ گروه سیاسی قرار نمی گیرند و کار برای شهدا دلی است و اگر کار شهید باشد همه ی جناح ها و جریان ها به مقام والای شهدا تعظیم می کنند.
وی خاطرنشان کرد: در گردنه های حساس انقلاب اسلامی شاهید این بودیم که شهدا راه را باز کردند و بعنوان نمونه می توانیم به شهادت سردار عزیزمان حاج قاسم سلیمانی اشاره کنیم که با شهادتش فضای جغرافیایی و سیاسی منطقه را تغییر داد و مقام معظم رهبری نیز در وصف ایشان گفت شهید سلیمانی برای دشمنان خطر بیشتری از خودش داشت و ما به شهداء احتیاج داریم و باید توجه خاص به آن ها داشته باشیم.


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 7)
پایان سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی در اردبیل
پایان رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 6)
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل (گزارش تصویری - 3)
تمرین بدنسازی و وزنه تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان (گزارش تصویری)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی(گزارش تصویری5)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل (گزارش تصویری - 2)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 4)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 3)
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل