صبح امروز و با حضور جمعی از پیشکسوتان و مسئولان

چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ 10:58
مراسم رونمایی از کتاب علی اکبر حیدری برگزار شد
علیرضا دبیر: کتاب فقط برای نوشته شدن نیست بلکه باید خواننده داشته باشد
کارهای فرهنگی انجام شده فدراسیون کم از حوزه های دیگر نیست
مراسم رونمایی از کتاب علی اکبر حیدری "با نام عمو حیدر" پیشکسوت گرانقدر کشتی و دارنده مدال برنز المپیک صبح امروز با حضور جمعی از پیشکسوتان، مسئولان و خانواده این پیشکسوت کشتی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، این مراسم با حضور علی اکبر حیدری و خانواده محترم ایشان، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون، محمدرضا طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی، پرویز عرب دبیر اسبق فدراسیون کشتی، علی اکبر جیرسرایی رئیس کمیته پیشکسوتان، عباس شیرخدا، جمعی از پیشکسوتان و دوستان علی اکبر حیدری و اصحاب محترم رسانه برگزار شد.
علیرضا دبیر ضمن خیرمقدم به مهمانان در جلسه گفت: یکی از اهداف عالیه فدراسیون که در سند راهبری 8 ساله تبیین شده است بحث فرهنگ سازی و با بردن جایگاه و برند کشتی است که در این راستا فدراسیون برنامه ها و فعالیت های گسترده ای را انجام داده و در دستور کار دارد.
وی ادامه داد: یکی از این فعالیت ها چاپ کتاب سرگذشت شهدای کشتی گیر و قهرمانان و پیشکسوتان کشتی کشور است که تاکنون کتاب چندین شهید رونمایی شده و امروز اولین کتاب سرگذشت قهرمانان کشتی نیز رونمایی می شود.
دبیر اظهار داشت: برای نوشتن این کتاب ها حساسیت ویژه ای قائل هستیم چراکه معتقدم که کتاب فقط برای نوشتن نیست، بلکه باید خوانده شود.
وی ادامه داد: کتاب باید طوری نگارش شود که مردم آن را از فروشگاه ها خرید کنند و در کتابخانه های خود داشته باشند و بخوانند نه اینکه چاپ شود و به صورت گزینشی توزیع یا هدیه داده شود.
رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: یکی دیگر از کارهای ما در چاپ کتاب ها کار با انتشارات مطرح کشور از جمله سوره و شهید کاظمی است و برای انجام کار خود ارزش قائل هستیم.
وی ادامه داد: کتاب هایی که تاکنون نگارش شده و کتاب هایی که در دست اقدام است به گونه ای نوشته می شود که به زبان عامیانه و مردم پسند باشد تا خوانند با متن کتاب همراه شود و خود واقعی آن شخصیت را درک کند.
دبیر اظهار داشت: البته موضوع پادکست یا همان کتاب صوتی هم در دستور کار است چرا که با توجه به پیشرفت صنعت دیجیتال و شبکه های اجتماعی طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.
رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: همانگونه که وعده کرده بودیم چاپ کتاب شهدای کشتی گیر و قهرمانان کشتی در دستور کار است و انشاء اله هفته ای یک کتاب را رونمایی خواهیم کرد و کتاب سرگذشت امامعلی حبیبی دیگر کتابی است که در دستور کار ما قرار دارد.
وی ادامه داد: کارهای عمرانی کشتی که بیشتر در جلوی چشم است در جامعه نمود بیشتری داشته است، اما همانطور که کار عمرانی ما خوب بوده است، کارهای فرهنگی، فنی، اجتماعی، نرم افزاری کشتی نیز خوب بوده و اگر کمتر نبوده بیشتر هم بوده است که اثر آن را در آینده خواهید دید.
دبیر گفت: هدف اصلی ما بالا بردن جایگاه و برند کشتی در کشور است که خدا را شکر در چند سال گذشته کشتی هم در دل مردم و هم در رسانه جای خود را باز کرده و به حال حاضر و چند سال گذشته نگاه کنید تغییرات بسیار محسوس و قابل درک است.
رئیس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: کشتی بعنوان ورزش اول و رشته تاریخی، سنتی، مذهبی و ملی ما ایرانیان است و یک میراث فرهنگی و آورده برای کشور محسوب می شود. به جز ابعاد قهرمانی، کشتی دارای ابعاد بسیار بیشتری از جمله ابعاد فرهنگی، مذهبی و معرفتی است و در تاریخ پهلوانان و قهرمانان زیادی بوده اند که اسم آن ها با منش پهلوانی و جوانمردی در اذهان مردم ثبت شده که می توان به پوریای ولی و جهان پهلوان تختی اشاره کرد.
وی در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم کاری کنیم که همانطور که ورزشکاران ما از لحاظ آمادگی جسمانی و قهرمانی در بهترین شرایط ممکن قرار دارند، از نظر فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و مردم داری نیز الگو باشند.


گالری تصاویر

برچسب ها :