در مراسم رونمایی از کتاب شهید رضایی و کاشی نگاره شهید امن زاده مطرح شد؛

دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ 15:31
علیرضا دبیر: اثر کار فرهنگی را در سال های آینده خواهیم دید
مراسم رونمایی از کتاب کشتی شهید کشتی گیر انوشیروان رضایی با نام از دوبنده تا سربند و همچنین رونمایی از کاشی نگاره شهید کشتی گیر اصغر امن زاده صبح امروز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در این مراسم گفت: این جلسه عشق است و کار دلی انجام می شود، اگر خوب کار کنیم اجازه به ما می دهند هفته ای یکبار رونمایی داشته باشیم و برای خدا و سالم کار کنیم.
رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: امروز ما دو مراسم را داریم یکی رونمایی از کتاب شهید کشتی گیر انوشیروان رضایی با نام از دوبنده تا سربند و در ادامه نیز مراسم رونمایی از کاشی نگاره تصویر شهید کشتی گیر اصغر امن زاده در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی را برگزارمی کنیم.
دبیر با اشاره به اهتمام فدراسیون کشتی برای چاپ کتاب شهدای کشتی گیر، تصریح کرد: از خانم جواهری و تیم ایشان می خواهم که برنامه هایشان را طوری تنظیم کنند که هر دوشنبه و تا آخر سال بتوانیم هفته ای یک کتاب را رونمایی کنیم.
رئیس فدراسیون کشتی با قدردانی از حاج حسن امن زاده از مربیان زحمتکش و پدر شهید اصغر امن زاده گفت: شهید امن زاده هم از قهرمانان بزرگ کشتی ما بود که از دوستان می خواهم که هرچه زودتر نگارش کتاب این شهید را نیز آغاز کنند.
وی با اشاره به ساخت فیلم یاغی که پخش موفقی را در تلویزیون خانگی داشت گفت: دست اندرکاران ساخت این فیلم قبل از شروع کار با فدراسیون جلسه ای داشتند که به آنان گفتیم که فیلم را طوری بسازید که ادبیات کشتی گیری داشته باشد و برای کمک به انجام این کار چند کارشناس کشتی را برای همراهی با گروه ساخت فیلم معرفی کردیم و آن ها نیز این کار را کردند و این فیلم هم واقعی تر شد و هم طرفداران بیشتری را به سوی خود جلب کرد.
دبیر ادامه داد: هر صنفی و هر قشری ادبیات خاص خود را دارد مانند پزشکان، مهندسان و ... و کشتی نیز ادبیات خود را دارد که وقتی در مورد کشتی حرف می زنیم باید آن را درنظر بگیریم و ما برای نوشتن کتاب کشتی گیران نیز ادبیات کشتی گیری را مدنظر گرفتیم تا هم اثرگذاری بیشتری داشته باشد و هم بیشتر خوانده شود.
رئیس فدراسیون کشتی در ادامه اظهار داشت: از نظر من قهرمانان المپیک و جهان شدن کار بزرگی است و می تواند عاقبت بخیری نیز داشته باشد، اما قطعا این شهدا هستند که با کار خود عاقبت بخیری را بدست آورده اند.
دبیر با قدردانی از تیم نویسنده کتاب های فدراسیون کشتی و انتشارات شهید کاظمی تصریح کرد: خوشبختانه کتاب های کشتی برای اولین بار در نمایشگاه کتاب نیز عرضه شده است و امیدوارم که علاقمندان به تهیه و خواندن این کتاب ها اقدام کنند.
دبیر با تشکر از تمامی کسانی که در جلسه حضور دارند گفت: انتشار اخبار کارهای فرهنگی بسیار مهم است و یکی از کارها چاپ کتاب شهدا است که اگر آن را برای خدا و اهل بیت (ع) انجام دهیم، باعث می شود که معنویت قوی شده و اگر بتوانیم این معنویت را به قهرمانان کشتی انتقال دهیم درمدال آوری نیز موفق تر خواهیم بود و بدانیم که این شهدا نیز همه می توانستند قهرمان شوند اما راه دیگر و کار بسیار مهمتری را انتخاب کردند.
در ادامه مادر شهید امن زاده در مورد فرزند خود گفت: اصغر از کودکی با سایرین تفاوت داشت و در دبستان و دوره راهنمایی نیز بسیار محبوب بود و این محبوبیت به خاطر متانت و اخلاق وی بود به طوری که وی در دبیرستان البرز در تمامی سال ها نمره انضباطش 20 بود و بعد نیز در دانشگاه تربیت معلم موفق بود و در آخر نیز با این شعر که گفتم چو غنچه خنده زنم در دیار تو، دردا که غرق گریه شدم بر مزار تو راهی جبهه شد و چند روز بعد و در تابستان سال 67 در منطقه شلمچه به شهادت رسید.
در ادامه عزیزیان نویسنده کتاب از دوبنده تا سربند با قدردانی از فعالیت فدراسیون کشتی در زمینه کتاب شهدا گفت: این کتاب سرگذشت شهید انوشیروان رضایی را به گونه ی مستند روایت می کند که در آن هم شخصیت معاصر شهید رضایی، هم اتفاقات مهم تاریخی در دوران زندگی ایشان و هم زوایای پنهان پهلوانی و کشتی گیری وی در آن آمده است.
قیاسی قاری بین المللی و از بستگان شهید رضایی نیز در مورد این شهید گفت: من در دوران شهید نبوده ام، اما چیزی که مردم خرم آباد از این شهید بزرگوار نقل می کنند دستگیری و مرام پهلوانی این شهید بوده و خوشحالم که برای اولین بار کتابی در مورد این شهید و توسط فدراسیون کشتی به چاپ رسیده است و کار فدراسیون جای قدردانی دارد.


برچسب ها :