نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار: عبداله موحد قهرمانی بزرگ و شناخته شده است

پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ 07:52
تلاش می کنیم که هرساله میزبان رقابت های بین المللی نوجوان باشیم
علی اصغر باقرزاده گفت: عبداله موحد یکی از قهرمانان بزرگ و شناخته شده کشتی آزاد ایران و جهان است که کمتر کسی به افتخاراتی که وی بدست آورده، رسیده است.
دکتر علی اصغر باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی در مورد برگزاری دومین دوره رقابت های بین المللی کشتی آزاد نوجوانان در شهر بابلسر گفت: این مسابقات به منظور حفظ یاد و خاطره افتخارآفرینی قهرمانان بزرگ کشتی ایران برگزار می شود و عبداله موحد بعنوان یکی از مفاخر کشتی ایران و جهان و به ویژه شهر بابلسر شناخته می شود.
وی ادامه داد:‌ همچنین این مسابقات گرامیداشت سرداران و شهدای استان مازندران و شهید آیت اله سلیمانی است و واژه پهلوانی،‌ شجاعت و ایثار را به واقع این شهدای گرانقدر در عرصه عمل معنا کردند.
باقر زاده گفت: با وجود اینکه میزبانی این جام در فرصت زمان کوتاهی به بابلسر داده شد، اما بلافاصله ستادهای اجرایی در شهرستان و استان شکل گرفت و توانستیم که میزبان کشتی گیران خوب ایرانی و خارجی باشیم.
وی در مورد اهداف میزبانی این جام گفت: عبداله موحد یکی از مفاخر شهر بابلسر است که باید او را به نسل جدید بشناسانیم و نوجوانان و جوانان این شهر به این مهم برسند که بابلسر که نسبت به سایر شهرها شهر کوچکی است نیز می تواند قهرمانی به کشتی آزاد ایران معرفی کند که تاکنون کسی افتخارات آن را بدست نیاورده است.
باقرزاده ادامه داد: ما استعدادهای خوبی در شهرهای بابلسر، فریدون کنار و روستاهای اطراف داریم که در روز نخست همین مسابقات با کسب مدال های طلا و برنز نشان دادند که می توانند در سطح ملی و جهانی خود را مطرح کنند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا امسال در برگزاری این جام کم و کاستی هایی بوده اما به دنبال این هستیم که هرسال میزبان این مسابقات باشیم و در سال های آتی با قوت و همت بیشتر و به کار گیری ظرفیت ها بر سطح کیفی و کمی آن بیافزاییم.
وی گفت: به دنبال این هستیم که با توسعه کشتی در این منطقه استعدادهای بیشتری را شناسایی کنیم و معتقدم که ظرفیت های بالایی در نوجوانان و جوانان وجود دارد و اگر به آن ها بها  داده شود و شرایط را به گونه ای مهیا کنیم که خودشان را باور کنند و مربیان و دست اندرکاران عزیز هم همت مضاعفی در کار داشته باشند،‌ قطعا بار دیگر از این شهر قهرمانان بزرگی به کشتی جهان معرفی خواهند شد و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در می آورند و سرود ملی در میادین بزرگ نواخته می شود.
باقرزاده در مورد اینکه تاکنون چه کارهایی برای کشتی این منطقه انجام شده گفت: حمایت های ما به صورت معنوی و مادی در حال انجام است، سالن کشتی تخصصی بابلسر نیاز به تعمیرات و تجهیزات داشت که کار انجام پذیرفت. در شهرستان فریدون کنار سالن تخصصی کشتی را پس از 17 سال افتتاح کردیم و تاکنون 18 تخته تشک به روستاها به جهت تمرین کشتی گیران اهداء کرده ایم تا استعدادها شناسایی و تشویق شده و به کشتی روی بیاورند.
وی افزود: حتما برای رشد و پیشرفت کشتی کارهای بیشتری باید صورت بگیرد که به دنبال آن هستیم.
این نماینده مجلس با اشاره به جایگاه فرهنگی کشتی در کشور گفت: مردم عزیز ایران کشتی را نه تنها از بعد قهرمانی بلکه از بعد پهلوانی دوست دارند و کشتی گیران ما باید الگوهای فرهنگی در کشور باشند. ما از کشتی به چند منظور حمایت بیشتری می کنیم و به دنبال بسط و گسترش فرهنگ ایثار، شجاعت،‌نوع دوستی و مسئولیت پذیری اجتماعی از طریق کشتی در جامعه هستیم، چراکه در گذشته نیز پهلوانان بزرگی در این کشور می زیسته اند که مورد احترام مردم قرار داشتند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال فرهنگ ناب ایرانی هستیم و این انتظار می رود که کشتی گیران آن را بسط و گسترش دهند و به همین دلیل حمایت ما از کشتی دوچندان است چراکه مردم ایران شایسته بیشتر از این ها هستند و بعنوان خادم مردم در مجلس شورای اسلامی تمام تلاشم این است که دغدغه و نگرانی هایمان را به مسئولین انتقال دهیم.



برچسب ها :