بهنام احسان پور: از حضور در جام پیروزی خیلی چیزها دستگیرمان شد

جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ 12:56
کار سختی را در قهرمانی آسیا پیش رو داریم
هدف ما موفقیت در رقابت های قهرمانی جهان است
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان گفت: ازح ضور در جام پیروزی خیلی چیزها دستگیرمان شد و نقاط ضعف اکثر کشتی گیران خود را متوجه شدیم.
بهنام احسان پور سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: اول باید از فدراسیون کشتی یک تشکر ویژه کنم که با تأمین اعتبارات لازم حضور تیم های ما را در جام های معتبر بین المللی فراهم می کند.
وی ادامه داد: جام پیروزی ترکیه یکی از تورنمنت های بسیار خوب در سطح جهان است که اکثر کشتی گیران جهان در آن حضور پیدا می کنند و در این مسابقات نیز به جز کشتی گیران روس و آذربایجان که حریفان اصلی ما هستند، سایر کشتی گیران حضور داشتند.
دارنده مدال برنز جهان تصریح کرد: 11 کشتی گیر را در 10 وزن این مسابقات شرکت دادیم تا بتوانیم شناخت خوبی از نفرات خود بدست آوریم و خوشبختانه 9 کشتی گیر ما در این مسابقات صاحب مدال شدند که 4 مدال آن طلا، 2 مدال نقره و 3 مدال برنز بود.
وی ادامه داد: خیلی از بچه های ما تجربه اول مسابقات خارجی شان بود و این تورنمنت به ما بسیار کمک کرد که نکات مهمی دستگیرمان شوم و به نقاط ضعف اکثر نفرات پی بردیم.
احسان پور با بیان اینکه تمام کشورها بر روی کشتی سرمایه گذاری کرده اند گفت: در همین مسابقات شاهد حضور نزدیک به 50 کشتی گیر قزاقستانی بودیم که این نشان می دهد که به جزء کشورهای هند، چین، قرقیزستان، مغولستان و ژاپن سایر کشورها نیز به دنبال قدرتمند کردن کشتی خود هستند.
این مربی مازندرانی در مورد برنامه های تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان گفت: هفته آینده جام عبداله موحد در شهر بابلسر را پیش رو داریم و پس از آن اردوهای اصلی ما برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا و جهان آغاز می شود.
وی ادامه داد: در فرصت باقی مانده تا این رقابت ها باید بتوانیم نقاط ضعف کشتی گیران را برطرف کنیم و بر روی نقاط قوت آن ها کار کنیم.
احسان پور تصریح کرد: کار ما در مسابقات قهرمانی آسیا سخت است، کشورهایی مانند هند، قزاقستان، قرقیزستان، مغولستان، ژاپن و کره جنوبی و حتی چین بر روی کشتی کار می کنند و اگر بخواهیم به مانند گذشته باشیم قطعا از کشتی آسیا هم عقب خواهیم افتاد.
وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی از برگزاری این اردوها و تمرینات و رقابت های تدارکاتی، رقابت های قهرمانی جهان است اما این تازه اول راه برای کشتی گیران ما است و باید بدانند که کسب مدال در این مسابقات، آخر کار کشتی نیست و هدفشان باید کسب مدال در المپیک و قهرمانی بزرگسالان جهان باشد.
احسان پور تصریح کرد: کشتی گیرانی مانند حسن یزدانی، رحمان عموزاد،‌ امیرحسین زارع و کامران قاسم پور از دل تیم های نوجوانان به افتخارات بزرگ در رده ی بزرگسالان رسیده اند و ما نیز باید سرمایه هایی که در اختیارمان قرار دارد را برای سال های آینده حفظ کنیم تا قهرمانان بزرگی از همین نوجوانان در بزرگسالان برای کشور عزیزمان، افتخارآفرینی کنند.
مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد در پایان خاطرنشان کرد: هدف فدراسیون رشد و پیشرفت کشتی در رده های سنی پایه است و اگر نگاه ویژه ای به این رده ها داشته باشیم، در چند سال آینده نتیجه آن را خواهیم دید.



برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

رقابت های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا – قرقیزستان
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
در ادامه ریکاوری ملی پوشان فرنگی کار در قرقیزستان
رقابت های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا – قرقیزستان (تکمیلی)
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان در مازندران در حال برگزاری است (گزارش تصویری)
نماهنگ تبریک به قهرمانان پرتوان و با اراده
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان (گزارش تصویری 2)
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان (گزارش تصویری 1)
علیرضا دبیر خطاب به نمایندگان کشورمان در مسابقات گزینشی قرقیزستان:
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
قرعه کشی رقابت های کسب سهمیه المپیک کشتی آزاد و فرنگی برگزار شد
با حضور رئیس اتحادیه جهانی کشتی