رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام پیروزی ترکیه

شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ 21:52
تیم ایران به یک مدال طلا، 4 مدال نقره و 3 مدال برنز دست یافت
تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران با کسب یک مدال طلا، 4 مدال نقره و 3 مدال به کار خود در رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام پیروزی ترکیه پایان داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های بین المللی کشتی جام پیروزی ترکیه روزهای 7 تا 9 اردیبهشت ماه در شهر آنتالیا ترکیه برگزار شد که در پایان تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران با کسب 1 مدال طلا،4 مدال نقره و 3 مدال برنز و 130 امتیاز چهارم شد.

برای تیم ایران پیام احمدی در وزن 48 کیلوگرم به مدال طلا، محمدمعراج مهمدی در وزن 48 کیلوگرم، نوید ابوطالبی در وزن 48 کیلوگرم، احمدرضا محمدیان در وزن 65 کیلوگرم، امیرحسین عبدولی در وزن 110 کیلوگرم به مدال نقره، عرفان مرادی در وزن 45 کیلوگرم، محمدرضا غلامی در وزن 55 کیلوگرم، علیرضا عباسی در وزن 80 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

در رده بندی تیمی نیز ایران با 130 امتیاز چهارم شد و تیم های آذربایجان با 173 امتیاز، قزاقستان با 152 امتیاز و گرجستان با 139 امتیاز اول تا سوم شدند.

نتایج کشتی گیران کشورمان در این رقابت ها به شرح زیر است:

در وزن 45 کیلوگرم عرفان مرادی در دور نخست حریف قزاقستانی را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه 13 بر 5 از سد کشتی گیر ترکیه ای گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. مرادی در این مرحله با نتیجه 10 بر 2 مغلوب کشتی گیر آذربایجانی شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 10 بر 1 کشتی گیر ترکیه ای را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.
در وزن 48 کیلوگرم پیام احمدی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 10 بر 2 نماینده گرجستان را مغلوب کرد وی در دور سوم با نتجیه 3 بر 2 حریفی از کشور قزاقستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهای راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 4 بر 3 از سد کشتی گیر جمهوری آذربایجان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. محمدمعراج مهمدی دیگر نماینده کشورمان در این وزن پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 8 بر 3 حریف ترکیه ای را شکست داد. وی در دور سوم با نتیجه 6 بر 2 کشتی گیری از رومانی را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. مهمدی در این مرحله با نتیجه 3 بر صفر مقابل کشتی گیر قزاقستانی به برتری دست یافت و به دیدار فینال رفت. دیدار فینال بین دو نماینده کشورمان برگزار شد که پیام احمدی با نتیجه 4 بر صفر محمدمعراج مهمدی را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت. مهمدی نیز صاحب مدال نقره شد.
در وزن 51 کیلوگرم نوید ابوطالبی در دور اول کشتی گیر قزاقستانی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 7 بر 2 و ضربه فنی حریف گرجستانی را شکست داد. ابوطالبی در دور بعد با نتیجه 6 بر 1 و دیسکالیفه حریف ترکیه ای را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 12 بر 7 مقابل حریف قزاقستانی پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. ابوطالبی در دیدار پایانی با نتیجه 5 بر 3 مغلوب حریف آذربایجانی شد و به مدال نقره رسید.
در وزن 55 کیلوگرم محمدرضا غلامی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 3 بر 1 حریفی از قزاقستان را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه 5 بر 1 مغلوب کشتی گیر جمهوری آذربایجان شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. غلامی در این گروه با نتیجه 9 بر صفر نماینده قزاقستان را شکست داد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 5 بر 3 از سد کشتی گیر گرجستانی گذشت و صاحب مدال برنز شد.
در وزن 65 کیلوگرم احمدرضا محمدیان در دور نخست از سد حریف قزاقستانی گذشت. وی در دور دوم با نتیجه 7 بر 3 کشتی گیر جمهوری آذربایجان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. محمدیان در این مرحله با نتیجه 4ر بر 3 از سد حریف گرجستانی گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال با نتیجه 3 بر 2 مغلوب دیگر حریف گرجستانی شد و به مدال نقره رسید.
در وزن 60 کیلوگرم علی دزفولی نژاد در دور نخست مقابل حریف قزاقستانی مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت.
در وزن 71 کیلوگرم محمود کارگر پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 5 بر 1 مغلوب حریف قرقیزستانی شد و از دور رقابت کنار رفت.
در وزن 80 کیلوگرم علیرضا عباسی پس از استراحت در دور اول،‌ در دور دوم با نتیجه 11 بر 5 کشتی گیر قزاقستانی را شکست داد، وی در دور عبد با نتیجه 2 بر 1 حریف گرجستانی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. عباسی در این مرحله با نتیجه 3 بر 1 مغلوب دیگر حریف گرجستانی شد و به دیدار رده بندی رفت. عمادرضا محسن نژاد دیگر نماینده کشورمان در این وزن پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 4 بر 3 مغلوب حریف گرجستانی شد اما با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با نتیجه 10 بر 1 حریف ترکیه ای را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. در دیدار رده بندی علیرضا عباسی با نتیجه 9 بر صفر عمادرضا محسن نژاد را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.
در وزن 92 کیلوگرم مرتضی دالوند پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 1 بر 1 مغلوب حریف قزاقستانی شد و از دور رقابت ها کنار رفت.
در وزن 110 کیلوگرم امیرحسین عبدولی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 1 بر صفر از سد حریف قرقیزستانی که مصدوم شده بود، گذشت. وی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 3 بر 2 و ضربه فنی کشتی گیر قزاقستانی را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. عبدولی در دیدار فینال با نتیجه 2 بر صفر مغلوب حریف گرجستانی شد و به مدال نقره رسید.


برچسب ها :