محمد مصلایی پور: اتحادیه جهانی بر روی عملکرد داوران نظارت ویژه ای دارد

پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ 07:11
در مسابقات قهرمانی اروپا بعنوان نماینده حضور داشتم
محمد مصلایی پور گفت: اتحادیه جهانی کشتی بر روی عملکرد داوران نظارت ویژه دارد و این مورد در کلیه رقابت های بین المللی، قاره ای، جهانی و المپیک لحاظ می شود.
محمد مصلایی پور رئیس کمیسیون داوران فدراسیون، عضو و مدرس کمیسیون اتحادیه جهانی کشتی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی اظهار داشت: حدود دو سال است که بعنوان عضو کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی انتخاب شده ام و در این مدت در چندین مسابقه بعنوان نماینده و مدرس حضور داشته ام.
وی ادامه داد: در رقابت های کشتی بزرگسالان قهرمانی اروپا که هفته گذشته در کرواسی برگزار شد نیز بعنوان  نماینده اتحادیه جهانی کشتی و مدرس کمیسیون داوران حضور داشتم و داوران حاضر نیز کنترل درجه شدند.


http://iawf.ir/images/Content/Contents/PicService/71_0d071e7c-c0e2-4c75-878a-f7dd2b1a1ae5/71aa8b9ddf-264c-4990-9f90-c9283ba14d15.jpg


مصلایی پور تصریح کرد: اینکه یک ایرانی بعنوان عضو کمیسیون داوران اتحادیه جهانی انتخاب شود و در مسابقات مهمی چون قهرمانی اروپا حضور داشته باشد را یک دست آورد بزرگ برای کلیه داوران و جامعه کشتی کشور می دانم و این دستاورد مهم با پیگیری ها و حمایت های فدراسیون کشتی بدست آمد و باید در حفظ آن نهایت تلاش را انجام دهیم.
عضو کمیسیون داوران اتحادیه جهانی با بیان اینکه نظارت ویژه ای بر عملکرد داوران از سوی این اتحادیه جهانی بعمل می آید، گفت: موارد مهمی در دستور کار کمیسیون داوران قرار دارد که یک داور بین المللی باید حتما توجه بسیار زیادی به این موضوع داشته باشد تا خدای نکرده تنزل درجه نشود.
وی افزود: از ویژگی های مهم یک داور بین المللی می توان به بروز بودن در قوانین داوری کشتی، تناسب اندام و آمادگی جسمانی مناسب، تسلط کامل بر زبان انگلیسی و دانستن زبان تخصصی کشتی، تشخیص و ارزیابی درست فنون توسط مجری و دادن امتیاز صحیح، جای گیری مناسب بر روی تشک و ارتباط مناسب با رئیس تشک و قاضی، تشخیص صحیح امتیازات فنون در بدل کاری ها، نداشتن اشتباهات فاحش و ... اشاره کرد.
مصلایی تصریح کرد: حضور من بعنوان نماینده جامعه داوری کشتی ایران در اتحادیه جهانی، این توقع را در کمیسیون داوران اتحادیه بوجود آورده که داوران بین المللی کشورمان آگاهی کامل از موارد مطرح شده را داشته باشند و بنده نیز بعنوان رئیس کمیسیون داوران و عضو کوچکی از جامعه ی داوری کشتی موظف هستم که این موارد را به داوران کشورمان انتقال دهم.

http://iawf.ir/images/Content/Contents/PicService/71_0d071e7c-c0e2-4c75-878a-f7dd2b1a1ae5/717734b254-cceb-4d0e-a6eb-7eabfcc12aef.jpg

وی ادامه داد: ما در اوایل هر سال میلادی آزمونی را برای داوران بین المللی برگزار می کنیم تا از آخرین شرایط آن ها آگاهی داشته باشیم.
رئیس کمیسیون داوران کشتی کشور در مورد اینکه خود وی نیز پایبند به موارد مطرح شده است گفت: حداقل روزی 2 ساعت تمرین هوازی و وزنه را در دستور کار دارم و در کنار آن نیز 2 تا 3 ساعت فیلم های کشتی را به منظور بروز شدن و جدا کردن نکات مهم داوری نگاه می کنم.
وی ادامه داد: اتحادیه جهانی کشتی در انتخاب داوران برای مسابقات مهم از جمله رقابت های جهانی و المپیک، بسیار سخت گیر است، اما خوشبختانه ما امسال چهار داور S1 جوان را از کشورمان در بین داوران المپیکی دنیا داریم که یک نفر بعنوان کمک مدرس اتحادیه جهانی (نیما صادقی) و 3 نفر آن ها برای بازی های آسیایی چین دعوت شده اند و این نشان می دهد که داوری در ایران در حال رشد و پیشرفت است و امیدوارم که سایر داوران نیز با رعایت موارد فوق بتوانند به نهایت موفقیت در داوری دنیا دست پیدا کنند.

گالری تصاویر

برچسب ها :