سی و سومین دوره رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا – قزاقستان

دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ 19:51
تیم ایران با اقتدار بعنوان قهرمانی دست یافت
کسب 5 مدال طلا، 2 مدال نقره و 1 مدال برنز توسط نمایندگان شایسته کشورمان
تیم کشتی فرنگی ایران با کسب 5 مدال طلا، 2 مدال نقره و 1 مدال برنز و 196 امتیاز با اقتدار عنوان قهرمانی سی و سومین دوره رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا را از آن خود کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، سی و سومین دوره رقابت های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا روزهای 20 و 21 فروردین ماه در شهر آستانه کشور قزاقستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط پویا دادمرز دروزن 55 کیلوگرم، ایمان محمدی در وزن 63 کیلوگرم، ناصر علیزاده در وزن 87 کیلوگرم، مهدی بالی در وزن 97 کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم به مدال طلا، سجاد ایمن طلب در وزن 72 کیلوگرم،‌ امین کاویانی نژاد در وزن 77 کیلوگرم به مدال نقره و علیرضا مهمدی در وزن 82 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.
در رده بندی تیمی نیز ایران با 196 امتیاز با اقتدار بعنوان قهرمانی دست یافت و تیم های قرقیزستان با 166 امتیاز، قزاقستان با 160 امتیاز دوم و سوم شدند.

نتایج کشتی گیران کشورمان و رده بندی انفرادی و تیمی این رقابت ها به شرح زیر است:

 در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی  با نتیجه 8 بر صفر تایگاه اونیشی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر 1 از سد اختیار بوتیروف از ازبکستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. دادمرزدر این دیدار با نتیجه 3 بر 1 از سد روپین از هند گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 60 کیلوگرم مهدی محسن نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 4 بر 3 مغلوب یرنور فیداخمتوف از قزاقستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی با توجه به شکست حریفش در مرحله نیمه نهایی از دور رقابت ها کنار رفت و هشتم شد.

در وزن 63 کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر صفر نیراج از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل جین سئوب سونگ از کره جنوبی با نتیجه 9 بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. محمدی در دیدار نهایی شرموخامد شریبجانوف از ازبکستان را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 67 کیلوگرم رضا عباسی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 8 بر صفر بیگ میرات نوباتوف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار مقابل کیوتارو سوگابه از ژاپن با نتیجه 5 بر 1 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. عباسی در این دیدار با نتیجه ۹ بر صفر رازاک مغلوب بیشیکیف از قرقیزستان شد و پنجم شد.

در وزن 72 کیلوگرم سجاد ایمن طلب پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 6 بر 1 ویکاس از هند را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر مقابل جیان تان از چین به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. ایمن طلب در دیدار پایانی با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب ابراگیم ماگومادوف از قزاقستان شد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 77 کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور نخست با نتیجه 3 بر 1 ساجان از هند را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 1 بر 1 ریو لیو از چین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 3 بر 1 از سد دمیو ژاداریف از قزاقستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. کاویانی نژاد به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو در دیدار پایانی حاضر نشد و به مدال نقره رسید.

در وزن 82 کیلوگرم علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 7 بر صفر مقابل و هالیشان باهیجیانگ از چین به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر صفر مقابل آکیلبک تالنتبیکوف از قرقیزستان مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. مُهمدی در این دیدار روهیت داهیا از هند را با نتیجه ۵ بر ۱ شکست داد و به مدال برنز رسید.

در وزن 87 کیلوگرم ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 1 بر 1 ماساتو سومی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 7 بر 2 سونیل کومار از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. علیزاده در دیدار پایانی با نتیجه 8 بر صفر نورسلطان تورسینوف از قزاقستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم مهدی بالی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 7 بر 5 مقابل یوتا نارا از ژاپن به برتری دست یافت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل یمینگ لی از چین با نتیجه 7 بر 1 به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. بالی در دیدار فینال با نتیجه 7 بر 4 از سد اوزور ژوژوپبکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان گذشت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازده پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر صفر رومن کیم از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر تموربک نسیم اف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. میرزازاده در دیدار فینال با برتری 2 بر صفر مقابل لینگ ژی منگ از چین به مدال طلا رسید.

رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- پویا دادمرز (ایران) 2- روپین (هند) 3- امانگالی بکبولاتوف (قزاقستان) و اختیار بوتیروف (ازبکستان) 5- هایفنگ ژانگ (چین) و تایگا اونیشی (ژاپن)
60 کیلوگرم: 1- ژولومان شارشنبکوف (قرقیزستان) 2- هانجائه چونگ (کره جنوبی) 3- لیگو کائو (چین) و مایتو کاوانا (ژاپن) 5- سومیت (هند) یرنور فیداخمتوف (قزاقستان) ... 8- مهدی محسن نژاد (ایران)
63 کیلوگرم: 1- ایمان محمدی (ایران) 2- شرموخامد شاریبجانوف (ازبکستان) 3- موخامدعلی ماموربک (قزاقستان) و ناریج (هند) 5- جینس سئوب سونگ (کره جنوبی) و چیزو مارویاما (ژاپن)
67 کیلوگرم: 1- ابرار آتابایف (ازبکستان) 2- کیوتارو سوگابه (ژاپن) 3- رازاک بیشیکیف (قرقیزستان) و آلمات کبیسبایف (قزاقستان) 5- رضا عباسی (ایران) و فیروز میرزارجب اف (تاجیکستان)
72 کیلوگرم: 1- ابراگیم ماگومدوف (قزاقستان) 2- سجاد ایمن طلب (ایران) 3- عبدیخان نورلانبکوف (قرقیزستان) و ویکاس (هند) 5- جیان تان (چین) و علی ال ابوداح (عراق)
77 کیلوگرم: 1- آکژول محموداف (قرقیزستان) 2- امین کاویانی نژاد (ایران) 3- ریو لیو (چین) و کودای ساکورابا (ژاپن) 5- جیحون اوزدوردیف (ترکمنستان) و دمیو ژاداریف (قزاقستان)
82 کیلوگرم: 1-  آکیلبک تالانتبکوف (قرقیزستان) 2- دیاس کالین (قزاقستان) 3- علیرضا مهمدی (ایران) و یویا مائه تا (ژاپن) 5- روهیت داهیا (هند) و موخامدکودیر رسولوف (ازبکستان)
87 کیلوگرم: 1- ناصر علیزاده (ایران) 2- نورسلطان تورسینوف (قزاقستان) 3- کومار سونیل (هند) و جالگاسبای بردیموراتوف (ازبکستان) 5- آتابک عزیز بیکوف (قرقیزستان) و ماساتو سومی (ژاپن)
97 کیلوگرم: 1- مهدی بالی (ایران) 2- اوزور ژوژوپبکوف (قرقیزستان)  3-  اولجاس سیرلیبای (قزاقستان) و یوتا نارا (ژاپن) 5- ناریندر چیما (هند) و لی یی مینگ (چین)  
130 کیلوگرم: 1- امین میرزازاده (ایران) 2- لینگژی منگ (چین) 2- علیمخان سیزدیکوف (قزاقستان) و رومان کیم (قرقیزستان) 5- تموربک نسیم اف (ازبکستان) و مین سئوک کیم (کره جنوبی)

رده بندی تیمی: 1- ایران 196 امتیاز 2- قرقیزستان 166 امتیاز 3- قزاقستان 160 امتیاز 4- ازبکستان 121 امتیاز 5- ژاپن 116 امتیاز 6- هند 115 امتیاز 7- چین 100 امتیاز 8- کره جنوبی 66 امتیاز


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 7)
پایان سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی در اردبیل
پایان رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 6)
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل (گزارش تصویری - 3)
تمرین بدنسازی و وزنه تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان (گزارش تصویری)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی(گزارش تصویری5)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل (گزارش تصویری - 2)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 4)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 3)
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل