علیرضا دبیر در اردوی تیم ملی کشتی آزاد نونهالان:

سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ 14:15
در ابتدای راه قرار دارید و سعی کنید گام نخست را درست بردارید
احترام به پدر و مادر، مربیان و توکل بر خدا رمز پیروزی است
به غیر از مدال طلای المپیک، با مدال دیگری قانع نشوید
اردوی بسترسازی تیم ملی کشتی آزاد نونهالان با حضور نزدیک به 80 کشتی گیر و مربی در محل کمپ تیم های ملی کشتی شهید حاج قاسم سلیمانی در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی که برای آموزش برخی از شگردها و فنون خود در این اردو حاضر شده بود در جمع نفرات حاضر در تمرینات گفت: برای ما اخلاق و منش یک کشتی گیر در اولویت قرار دارد و احترام به پدر و مادر، مربیان و توکل برخدا و ائمه اطهار (ع) رمز پیروزی در کارها است.

وی ادامه داد: البته که هیچ کس با تلاش به هیچ جا نرسیده و برای موفقیت باید نهایت سختکوشی و تلاش را داشته باشید اما پیروزی موقعی حاصل می شود که بر خدا توکل کنید و همه چیز را از او بخواهید.

دبیر تصریح کرد: شما در ابتدای راه قرار دارید و سعی کنید که گام نخست را درست بردارید، آموزش کشتی و فنون را به صورت اصولی یاد بگیرید و با تمرین کردن بسیار آن را در ذه و جسم خود نهادینه کنید.

وی افزود: در سن شما وزن کم کردن سم است و کشتی گیری که وزن کم کرده به جایی نرسیده است. الان وقت یادگیری شما است و بهترین سن برای یادگیری فنون تا 17 سالگی است و پس از آن باید حرکت ها را به کشتی خود اضافه کنید.

رئیس فدارسیون کشتی تصریح کرد: امکاناتی که برای شما فراهم شده، همان امکاناتی است که در اختیار تیم های ملی بزرگسالان و مدال آوران بزرگ قرار داده ایم، پس انتظار داریم از فرصت بدست آمده بهترین استفاده را ببرید و مواردی که در اینجا یاد می گیرید به هم استانی های خود در باشگاه ها نیز انتقال دهید.

دبیر اظهار داشت: به کمتر از مدال طلای المپیک قانع نشوید، کسب مدال در رده ی های پایه نباید باعث شود که فکر کنید کار تمام شده چون این مدال ها اصلا دیده نمی شود و مدال کسانی در کشتی ماندگار شده که در سکوی نخست المپیک ایستاده اند.

وی افزود: البته که کسب مدال طلای جهان نیز ارزشمند است اما به هیچ وجه این مدال و هیچ مدال دیگری، طلای المپیک نمی شود.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: برای رسیدن به موفقیت، هدف داشته باشید و قهرمانان بزرگ را الگوی ورزشی خود قرار دهید و از نظر اخلاقی نیز الگوی شما ائمه اطهار (ع) باشد و همیشه به یاد خدا باشید.

وی خاطرنشان کرد: برای زندگی خود برنامه داشته باشید و از همین حالا مانند یک قهرمان زندگی کنید، روی خورد و خوراک خود دقت داشته باشید و زود بخوابید و فکر خود را مشغول کارهای دیگر نکنید و فقط تمرکزتان روی تمرین و کشتی باشد و صد البته که تحصیل و درس خواندن را نیز فراموش نکنید تا آینده درخشانی در انتظار شما باشد و بتوانید برای ایران عزیز افتخارآفرین باشید.


برچسب ها :