در مراسم رونمایی از کتاب شهیدان منافی زاده و عفتی مطرح شد؛

یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ 13:30
علیرضا دبیر: هیچ موقع حال کشتی مثل امروز خوب نبوده است
قهرمانان زیادی داریم که نمی توانیم سرگذشت آن ها را به تصویر بکشیم
به برکت شهداء کار کشتی پیش می رود
مراسم رونمایی از کتاب شهیدان کشتی گیر اصغر منافی زاده و سجاد عفتی صبح امروز در محل خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در این مراسم ضمن خیرمقدم به تمامی مهمانان گفت: دوستان زیادی محبت کرده اند و اینجا تشریف آورده اند، چندین پیشکسوت کشتی هم مانند آقای حیدری و عرب در جمع ما هستند که 50، 60 سال است که در کشتی هستند و تاریخ آن را می دانند و خود من هم 35 سال است که در کشتی هستم اما از گذشته تاکنون هیچ موقع حال کشتی مانند الان خوب نبوده است.
وی ادامه داد: کشتی چه از نظر مدال آوری، چه از نظر امکانات و چه از نظر احترام در نظر مردم در بهترین شرایط است.
دبیر تصریح کرد: کشتی یک دوره زمان آقای تختی و آقای موحد در دهه 60 میلادی و یک دوره در زمان ما که علیرضا حیدری و عباس جدیدی هم بودند خوب بود اما الان با آن دوره ها قابل قیاس نیست چراکه کشتی چه از نظر درآمد، بودجه، ساخت و ساز و مدال آوری بسیار وضعیت خوبی دارد و این ها که ذکر شد من نیستم و ولله که همه ی برکت آن از شهدا است و نتیجه اش را می بینیم.
وی افزود: شهید غیرت دارد و جایی که به نامش می شود روزی را خودشان می رسانند و نمی فهمیم که کارها چطور پیش می رود.
رئیس فدراسیون کشتی اظهار داشت: سازمان بسیج ورزشکاران هرساله مراسم بزرگذاشت شهدا را برگزار می کند اما کار را ما بعنوان فدراسیون ها، هیئت ها و اداره های کل ورزش باید انجام دهیم و برای شهداء کار کنیم و مسابقات و برنامه های خود را به نام آن ها بگذاریم. چرا که شهیدان پیش خدا آبرو دارند و می توانند شفاعت کنند.
وی ادامه داد: آیه انعمت علیهم به 4 دسته اشاره می کنند، امامان، صالحین، صدیقین و شهداء و این نشان از جایگاه بالای شهدا دارد و ما نیز باید راه شهدا را ادامه دهیم و این را بعنوان یک فرهنگ در جامعه بیاوریم و اجرایی کنیم. به نظرم اگر در دهه 70 مدیران آن موقع روی فرهنگ شهادت کار می کردند، الان ما این مشکلات را در جامعه نداشتیم.
دبیر با اشاره به اینکه همه ی ما در مقابل شهداء مسئولیم گفت: کسی که به مملکت ضربه می زند و مدیر نالایقی که کار نمی کند همه باید مقابل شهداء جواب بدهیم و این جواب سخت است.
رئیس فدراسیون کشتی در مورد کتاب شهدای کشتی گیر گفت: یک گروه آمده است و کار را پیش می برد و سعی ما این است که هر چند ماه دو کتاب در مورد شهدای کشتی گیر داشته باشیم و الان 20 کتاب در دستور کار قرار دارد.
وی تصریح کرد: باید کاری کنیم که بچه های نونهالان الگو بگیرند و الان هم تیم نونهالان ما در سالن شهید هادی در حال تمرین است و 90 کشتی گیر در اردو هستند و ما در این سن باید به آن ها زندگی کردن را یاد بدهیم و اینکار در 20 سالگی سخت است.
دبیر اظهار داشت: در مورد نگارش کتاب شهدا هم گفتم که باید طوری نوشته شود که تا مخاطب کاملا متوجه شود که شهید که بوده و چه کرده و ادبیات آن هم طوری باشد که ادبیات خود همان شهیدان و با همان گویش آن ها باشد و شهید را همانطور که بوده روایت کنند.
رئیس فدراسیون کشتی گفت: روزی از سمت شهیدا می آید و اگر روزی قطع شود نشان می دهد که کارمان درست نیست.
وی ادامه داد: امروز تیم دوم و سوم ما به فینال جام جهانی راه یافته و این اتفاق بزرگی است، قبلا تیم اصلی ما در مسابقات آسیایی 3 مدال طلا می گرفت و الان تیم دوم ما 6 مدال طلا می گیرد و این ها همه از برکات شهدا است.
دبیر بیان داشت: آمریکا و هالیوود چیزی ندارد و از هیچ چیز قهرمان می سازد و ما این همه قهرمان داریم و عرضه نداریم که برای آن ها چیزی بسازیم، می شود از دو ساعت آخر مانده به شهادت سجاد عفتی فیلم بسازند تا مردم ببینند که این شهید چگونه پهلوانی و مرام و معرفت را کامل کرده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شهداء پهلوانان واقعی هستند، نه کسانی که چند مدال دارند و در فضای مجازی به دنبال بزرگ کردن خود هستند و باید راه شهداء را ادامه دهیم.


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 7)
پایان سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی در اردبیل
پایان رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 6)
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل (گزارش تصویری - 3)
تمرین بدنسازی و وزنه تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان (گزارش تصویری)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی(گزارش تصویری5)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل (گزارش تصویری - 2)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 4)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 3)
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل