امیرحسین زارع:

پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ 14:55
اولویت ما شادی دل مردم است
دلخوش به قول مسئولین نیستیم
امیرحسین زارع گفت: اولویت فدراسیون، کادر فنی و کشتی گیران تیم ملی شادی دل مردم و اهتزاز پرچم ایران در دنیا است.

ملی پوش وزن 125 کیلوگرم تیم کشتی آزاد ایران در رقابت های جهانی صربستان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی پاسخگوی چند سئوال بود که در ادامه می خوانید:

اهل کجا هستید، چند سال دارید، کشتی را از چه زمانی و کجا شروع کردید ؟
اهل شهرستان آمل مازندران هستم و در حال حاضر 21 سال سن دارم و متولد دی ماه هستم، کشتی را از 12 سالگی و با حمایت پدر و مادر و سایر اقوام شروع کردم و از 14 سالگی در اردوی تیم نونهالان حضور یافتم.



چه عناوینی را تاکنون بدست آورده اید؟
در رده ی سنی بزرگسالان مدال طلای جهان و برنز المپیک، در رده ی امید مدال طلای جهان، در رده های نوجوانان و جوانان مدال طلا و نقره و یک مدال نقره المپیک جوانان نیز بدست آورده ام.

مربیان شما چه کسانی بوده اند؟
وقتی کشتی را شروع کردم در آمل شاید 3 یا 4 باشگاه کشتی آزاد بود و تقریبا مربیان زیادی برای من زحمت کشیدند اما بیشتر زحمات من بر دوش حمید آقاجانی و فرزاد زارع بوده است.



کشتی در آمل را چگونه می بینید؟
کشتی آزاد البته یک دوره در آمل خوب بوده اما در سال های اخیر فرنگی کاران آملی بهتر نتیجه گرفتند که قاسم رضایی و محمدهادی ساروی از جمله قهرمانان المپیک و جهان هستند، البته اعتقاد دارم که آمل به واسطه ی آب و هوای عالی و تغذیه بسیار خوب استعدادهای فراوانی دارد که اگر توجه ویژه به آن ها شود و امکانات لازم در اختیار آن ها قرار بگیرد قطعا در آینده حرف های بسیار بیشتری برای گفتن خواهد داشت و شاید تعداد قهرمانان آن دوبرابر یا بیشتر شود.

شرایط شما برای حضور در رقابت های جهانی صربستان چگونه است؟
شکر خدا تمرینات خوبی را انجام داده ایم و با برنامه ریزی هایی که مربیان کردند همه چیز خوب پیش می رود و بدن ها آماده است. در حال حاضر هم تمرینات آخر را برای حفظ آمادگی انجام می دهیم تا انشاء اله اتفاقات خوبی که سال گذشته در نروژ افتاد را امسال نیز تکرار کنیم.


هدف اصلی شما در حال حاضر چیست؟
من به دنبال کسب مدال طلای المپیک هستم و سخت به دنبال تحقق این هدف در المپیک پاریس هستم. البته این هدف نهایی من نیست چراکه فکر می کنم توانایی آن را دارم که در چندین دوره رقابت های جهانی و المپیک حضور پیدا کنم و امیدوارم که با دعای خیر مردم و لطف خدا در این راه موفق باشم.

حریفان اصلی شما در جهان چه کسانی هستند؟
کشتی ورزشی نیست که در آن رکورد داشته باشد و مشخص نیست که چه کسی بازنده و یا برنده است، اما من سعی می کنم که بهترین عملکرد را داشته باشم تا دل مردم ایران را شاد کنم.

به غیر از کشتی به چه ورزش های دیگری علاقه داری؟
من در کودکی ورزش زورخانه ای را انجام می دادم و از طرفی والیبال را هم دوست دارم و اگر فرصتی دست بدهد با دوستان والیبال بازی می کنم. البته آمل نیز والیبالیست های خوبی دارد.


در چه مقطعی تحصیل می کنی و آیا شغلی داری؟
دانشجوی تربیت بدنی کارشناسی دانشگاه آزاد آیت اله آملی شهر آمل هستم، شغل خاصی ندارم و تنها منبع درآمد ما همین مسابقات لیگ است که هر سال یکبار قرارداد با تیم ها می بندیم و کشتی می گیریم.

پس قول های مسئولان چه شد؟
ما به این قول ها دل خوش نکردیم و امیدوارم هم نیستیم. اولویت ما شادی مردم است و تنها به عشق آن ها کار می کنیم.

رابطه ات در اردوها با دیگر ورزشکاران چگونه است ؟
من با محمدحسین محمدیان و محمد نخودی هم اتاقی هایم  و امیرمحمد یزدانی دوست صمیمی هستم، محمدحسین مانند برادر بزرگتر است و خیلی کمک می کم و نقش مهمی دارد و از وی الگوبرداری می کنیم. حسن یزدانی نیز دیگر برادر بزرگتر ما است که دوستش داریم و احترامش را رعایت می کنیم. کلا همه همدل هستیم. واقعا صمیمیتی که در تیم ملی کشتی آزاد وجود دارد کم نظیر است و در روحیه ما تأثیر زیادی دارد و انگیزه بیشتر برای تمرین کردن را به ما می دهد. 


کادر فنی چگونه است ؟
یک کادر بسیار خوب و زحمت کش که همه عاشق کار خود هستند و این روزها از خانواده و زندگی خود به خاطر کشتی ایران و ما گذشتند و زحمت ما را به صورت شبانه روزی می کشند و امیدوارم که ما هم با کسب یک نتیجه خوب مزد زحمات آن ها را بدهیم.

اوقات فراغت و خارج از اردو را چه می کنی؟
ما چون بیشتر اوقات در اردو هستیم، قطعا وقتی به شهرهایمان می رویم به دنبال این هستیم که بیشتر در کنار خانواده خود باشیم، من هم با پدر و مادرم هستم و بعضی اوقات لب دریا می رویم و قدم می زنیم از طرفی به همراه دایی یا عموی خود به جنگل و کوه می روم و کباب می خوریم.

حضور در اردوهای تیم ملی چقدر در شخصیت شما تأثیر گذاشته است؟
چندین سال و از سنین نوجوانانی در اردوهای تیم ملی هستم، حضور در اردوها و در کنار بهترین های ایران و جهان باعث شد تا خودم را باور کنم. وقتی در کنار حسن یزدانی، کمیل قاسمی و سایر قهرمانان قرار می گیری دوست داری که خود را به بهترین سطح برسانی و این موجب می شود که بهتر تمرین کنی، آماده شوی، از ظرفی در ذهنت دنیای خیلی بزرگتری شکل می گیرد و طرز فکرت ناخداگاه آنطور می شود که باید مثل بهترین ها فکر کنی و رویاهایی بزرگتر و بزرگتر را در سر بگذرانی، شاید من اوایل به یک مدال آسیایی و جهانی راضی بودم اما الان به دنبال این هستم که تا جایی که توان دارم در رقابت های جهانی و المپیک بدرخشم.
از طرف دیگر شخصیت شما به گونه ای می شود که برای بدست آوردن چیزهایی که به آن فکر می کنید نهایت تلاش و جنگندگی را داشته باشید که این موضوع قطعا در ساختن زندگی آینده نیز بسیار کمک کننده است.


چه رنگی را دوست داری؟
رنگ آبی را دوست دارم اما زیاد فوتبالی نیستم و فقط برای تیم ملی فوتبال در مسابقات جام جهانی آروزی موفقیت می کنم و امیدوارم که افتخارآفرین باشند و دل مردم را شاد کنند.

رنگ دوبنده ای که دوست داری ؟
فرقی نداره  مهم طراحی و جنس آن است، همین که روی آن تصویر پرچم کشورمان نقش بسته در روحیه ما تأثیرگذار است، وقتی دوبنده تیم ملی را می پوشی می دانی که تنها نیستی و نماینده یک ملت و یک کشور هستی که باید بهترین خودت را به نمایش بگذاری تا موجب افتخار همه ی مردم باشی.


قهرمانی کشتی بودن در مازندران چگونه است؟
هم مردم عزیز آمل و هم مردم شریف مازندران همیشه و همیشه به ورزش قهرمانی بهای ویژه می دهند و باید مسئولین را در این مورد کنار بگذاریم. البته مازندران تقریبا در تمامی رشته ها ها افتخارآفرین است. وقتی بعد از مسابقات المپیک و جهانی به مازندران و آمل برگشتم و لطف مردم شهرم را دیدم شرمنده شدم، آن ها واقعا حمایت می کنند و قوت قلبی برای تمامی قهرمانان هستند.

چه غذایی را دوست داری؟
لوبیا پولو با گوشت مادرم و همیشه قبل از اعزام برای من و کل تیم درست می کند و فردا نیز در کمپ تیم های ملی انشاء اله مهمان مادرم هستم.




گالری تصاویر

برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون