علیرضا سرلک:

جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ 14:05
هیچ جا بدون انتخابی اعزام نشدم
کشتی لرستان هم می تواند مانند مازندران باشد
نماینده وزن 57 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد در رقابت های جهانی صربستان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی، پاسخگوی چند سئوال بود که در زیر می خوانید:

چند سال داری، اهل کجایی و چه عناوینی داری ؟
25 سال دارم، اهل شهرستان علی گودرز لرستان و لُر بختیاری هستم و در سن 15 سالگی وارد کشتی شدم. مدال نقره بزرگسالان جهان، مدال نقره بزرگسالان آسیا و مدال برنز زیر 23 سال جهان عناوین مهمی است که بدست آورده ام.


چگونه وارد کشتی شدی و زیر نظر چه کسی تمرین کردی؟
من فوتبال، کونگ فو و بوکس را دنبال می کردم اما به صورت مقطعی، اما اینکه چگونه وارد کشتی شدم بر می گردد به یک اتفاق در زمان دوران راهنمایی و زمان نوجوانی که به اقتضا سنی که در آن بودیم دعوایی بین همکلاسی ها رخ داد و در آن زمان یک نفر از همکلاسی ها به نام عباس عینی که کشتی گیر بود که شاید 50 کیلو هم نداشت از پس یک فرد هیکلی 100 کیلویی برآمد و به زیر آن رفت و بلندش کرد و به زمینش زد و من از این قدرت و آمادگی جسمانی اش خوشم آمد و وقتی پرسیدم چه تمرینی می کنی گفت کشتی و من نیز به باشگاه کشتی رفتم و زیر نظر علی آرین تمرین کردم.

چند سال طول کشید تا خود را مطرح کنی؟
اولش که به فکر قهرمانی نبودم اما پیشرفت خوبی حاصل شد و توانستم در عرض 2 تا 3 سال خود را در رده ی جوانان و در سطح کشور مطرح کنم.


به نظر خیلی زود به موفقیت رسیدی، نظرت در این مورد چیست؟
خُب فکر می کنم که مردم استان لرستان از لحاظ ژنتیکی و تغذیه شرایط خوبی را برای حضور در ورزش قهرمانی به خصوص کشتی دارند و فقط به خاطر اینکه حمایت لازم از طرف مسئولان نمی شود، استعدادها در آن شکوفا نمی شوند.
به نظرم اگر آن حمایتی که مردم و مسئولان مازندران از ورزشکاران خود به خصوص کشتی می کنند در استان لرستان باشد، کشتی گیران این استان هم می توانند در رشته های آزاد و فرنگی موفق باشند.
بعنوان مثال خود من وقتی سال گذشته صاحب مدال نقره شدم، چه اتفاقی برایم افتاد و چقدر مورد توجه مسئولان قرار گرفتم. در حال حاضر 2 سالن کشتی در شهر ما وجود دارد که آن هم امکانات لازم از لحاظ بدنسازی را ندارد.
 

گفتی کشتی استان لرستان می تواند مانند مازندران باشد، راهکارت چیست؟
به نظرم باید مسئولین پیگیر باشند و در این مورد سرمایه گذاری کنند، اگر به یک قهرمان المپیک یا جهان توجه ویژه شود و از لحاظ شغل، مسکن تأمین شود و یا تقدیر ویژه ای از آن ها شود، مورد توجه دیگران از جمله نوجوانان و جوانان قرار می گیرد و این خودش باعث حضور آن ها در باشگاه ها می شود. البته باید زیرساخت ها هم مهیا باشد وقتی 2 تا سالن کشتی داریم این سالن ها گنجایش نفرات زیاد را ندارد و باید ابتدا زیرساخت ها آماده شود و اگر تعداد بالایی در باشگاه ها حضور داشته باشند، قطعا از دل آن ها نفرات بیشتری عضو تیم ملی و قهرمان جهان و المپیک خواهند شد. وقتی از 2 باشگاه من می توانم به تیم های ملی برسم، قطعا از 10 باشگاه 5 نفر می توانند ملی پوش باشند.
باز هم می گویم به خاطر ژنتیکی که لرها دارند و تغذیه ای که در آن منطقه وجود دارد، از لحاظ فیزیکی و جسمانی استعدادهای خوبی وجود دارد که اگر آن ها را آموزش و پرورش دهیم قطعا به نتیجه دلخواه خواهیم رسید.
چگونه به تیم ملی راه پیدا کردی؟


هیچ جا بدون انتخابی و کشتی گرفتم اعزام نشدم و حضورم در تیم ملی بزرگسالان نیز شرکت در چرخه ی انتخابی و موفقیت در آن بوده است. به نظرم این چرخه انگیزه ای بسیار خوبی است برای جوانان که خود را به کادر فنی تیم ملی ثابت کنند.
در چه رشته ای تحصیل کرده ای و آیا شغلی داری؟
لیسانس برق دارم و دوست دارم در آینده به تحصیلم ادامه دهم. در مورد شغل هم سال گذشته نماینده ما قول داد که کار استخدامم را در شرکت نفت پیگیری کند که تاکنون به جایی نرسیده و شغلی جز کشتی گرفتن ندارم. البته آقای دبیر نیز پیگیر این است که بتواند کار استخدام کشتی گیران را به سرانجام برساند که امیدوارم به نتیجه برسد.
قصد ازدواج نداری؟
البته در لرستان رسم است که در ابتدای سنین جوانی ازدواج کنند و این موضوع کمی برای من هم دیر است اما قطعا باید شرایط مهیا شود، اول اینکه من در اردوهای تیم ملی هستم و دوم اینکه شغلی ندارم و باید از لحاظ اقتصای نیز تأمین باشم. بهرحال با توجه به اینکه ورزش قهرمانی را انجام می دهم فعلا این اتفاق نیافتاده است.
هدفت برای آینده چیست ؟
البته هدف اصلی من المپیک پاریس و کسب مدال در این مسابقات است، اما هدف اول من رقابت های قهرمانی جهان در صربستان و کسب خوشرنگ ترین مدال است و بعد از آن به دنبال کسب مدال در المپیک هستم و اینکه دل مردم را شاد کنم.
شرایط اردوها را چگونه می بینی؟
چندین مرحله اردو را برگزار کردیم و شرایط و جو اردو از همه نظر خوب است و کادر فنی و مسئولان فدراسیون پگیر هستند که کشتی گیران بهترین عملکرد را در مسابقات پیش رو داشته باشند.


نظرت راجع به شیوه تمرینات چیست؟
کادر فنی جدید با حضور پژمان درستکار بیش از یک سال است که کار را دست گرفته اند به نظرم آمادگی و شادابی کشتی گیران در مسابقاتی که شرکت کرده اند نشانگر این است که شیوه تمرینات بسیار متفاوت شده و به نظرم گروه جدید عالی و بروز هستند.
در اوقات فراغت چه می کنی؟
در اردوها که فدراسیون کشتی برخی تفریحات را در خانه کشتی مهیا کرده که از آن استفاده می کنیم، به فیلم های اکشن علاقه دارم و مطالعه نیز می کنم، اما در خارج از کشتی هم دوست دارم با جمع رفقا به طبیعت و کوه بروم.


چه غذایی را دوست داری؟
دنده کباب محلی و شیسلیگ را خیلی دوست دارم
به چه رنگی و دوبنده ای علاقه داری؟
مشکی (رنگ عشقه با خنده)، دوبنده هم قرمز
چه فنونی را بیشتر شگرد داری؟
پیش انداز، سرزیر بغل، کلا با دست ها بیشتر کار می کنم
کلام آخر؟
سعی و تلاش خود می کنم بهترین عملکرد رو روی تشک رقابت های جهانی صربستان داشته باشم و از از مردم نیز می خواهم برای همه کشتی گیران چه آزاد و فرنگی دعا کنند تا کشتی گیران نیز با کسب یک نتیجه خوب دل آن ها را شاد کنند.


گالری تصاویر

برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی(گزارش تصویری3)
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی(گزارش تصویری2)
از روز شنبه 8 اردیبهشت ماه و در کرمان
بازی بسکتبال تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان (گزارش تصویری)
اخباری از کشتی استان گلستان (همراه با کلیپ)
به میزبانی شهرستان بردسکن استان خراسان رضوی
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل (گزارش تصویری - 1)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 1)