گزارشی از تمرین مشترک تیم های ملی کشتی آزاد جوانان و نوجوانان

سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ 10:51
بزرگان کشتی نظاره گر تمرینات آینده سازان شدند
حسن یزدانی مهمان ویژه محسن کاوه و مجید ترکان
ملی پوشان کشتی آزاد نوجوانان و جوانان که برای مسابقات آسیایی و جهانی آماده می شوند در حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون، پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد و حسن یزدانی قهرمان پرآوازه کشورمان به تمرین مشترک پرداختند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، پیش از  ظهر دیروز خانه کشتی شهید ابراهیم هادی کمپ تیم های ملی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی میزبان تمرین مشترک تیم های ملی نوجوانان و جوانان کشتی آزاد بود و شاگردان محسن کاوه و مجید ترکان که برای حضور در رقابت های آسیایی و جهانی آماده می شوند در یک تمرین مشترک به مرور فنون و مسابقه کشتی پرداختند.

این تمرین ابتدا با بازی بسکتبال و والیبال آزادکاران جوان آغاز و پس از حضور آزادکاران نوجوان در اردو، با گرم کردن کشتی گیران آغاز شد، در ادامه نوبت به مرور فنون رسید و ملی پوشان به مرور فن های پرتابی و خاک و سرپا پرداختند. در جریان این تمرین، کاوه و ترکان نکات لازم را به ملی پوشان تذکر می دادند تا فنون به درستی اجرا شود.

پس از مرور فن، نوبت به مسابقه کشتی رسید و ملی پوشان نوجوان و جوان در چندین نوبت و با حریفان متفاوت در دو تایم سه دقیقه ای مبارزه کردند تا کاملا شرایط مسابقات برای آنها در تمرین شبیه سازی شود.

از نکات جالب توجه تمرین مشترک تیم های نوجوانان و جوانان کشتی آزاد حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون، پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد و حسن یزدانی ستاره تیم ملی کشتی آزاد و دارنده ۷ مدال طلا، نقره و برنز المپیک و جهان در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی بود.

حضور مهمانان ویژه در جریان تمرین سبب شده بود کشتی‌گیران جوان و نوجوان با انگیزه بالایی تمرین کنند و تلاش کنند حسن یزدانی های آینده کشتی ایران باشند.

در تمرین دیروز دو کشتی گیر تاجیکستانی که با مربی شان در خانه کشتی اردو زده اند نیز حضور داشتند.

تمرین سخت و نفس‌گیر آزادکاران نوجوان و جوان برای حضور در رقابت قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان، پس از دو ساعت به پایان رسید.

از نکات قابل توجه این تمرین می توان به دعوت از برخی از کشتی گیران غیر ملی پوش و مستعد توسط کادر فنی برای حضور در تمرینات، انگیزه ی بسیار بالای برخی از کشتی گیران نوجوان و حضور مربیان سازنده اشاره کرد.

گفتنی مسابقات آسیایی نوجوانان روزهای ۲۹ خرداد تا ۵ تیرماه به میزبانی قرقیزستان و رقابت های جهانی نوجوانان اوایل مرداد ماه به میزبانی ایتالیا و در شهر رم برگزار می شود.

همچنین تیم ملی کشتی آزاد جوانان هم قرار است اواخر تیر در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور بحرین و اواخر مرداد در مسابقات قهرمانی جهان در شهر صوفیه صوفیه بلغارستان شرکت کند.


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 7)
پایان سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی در اردبیل
پایان رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 6)
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل (گزارش تصویری - 3)
تمرین بدنسازی و وزنه تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان (گزارش تصویری)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی(گزارش تصویری5)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل (گزارش تصویری - 2)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 4)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 3)
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل