صحبت‌های قهرمانان و مدال آوران کشتی پس از شرکت در پویش نذر خون

دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ 10:27
با اهدای خون، زندگی به بیماران اهدا کنیم
 قهرمانان و مدال آوران کشتی پس از شرکت در پویش نذر خون، مردم را به اهدای خون برای نجات جان بیمارانی که به خون احتیاج دارند، دعوت کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، خانه کشتی شهید هادی مجموعه ورزشی آزادی تهران ظهر دیروز میزبان پویش نذر خون بود. قهرمانان و مدال آوران پرآوازه کشتی این بار جای تمرین‌های سخت و نفس گیر روی تشک‌های خانه کشتی، برای کمک به هموطنانی که به خون احتیاج دارند، به اهدای خون پرداختند تا همان طور که با مدال‌هایشان، لبخند را روی لبان مردم می آورند، این بار با اهدای خون، لبخند را روی لبان بیمارانی بیاورند که به خون احتیاج دارند.

*وظیفه انسانی‌مان بود

محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی پس از اهدای خون در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی گفت: 4، 5  لیتر خون داریم که حاضریم همه آن را برای مملکت‌مان بدهیم، اهدای خون که برای هموطنانمان است و چیزی نیست.  بدن من خون ساز است و حاضرم برای اینکه بیماری که روی تخت بیمارستان است، به مشکل نخورد، هفته ای یک بار هم خون بدهم.

بنا افزود: الان که خون اهدا می کنم برای تبلیغ نیست که نماینده مجلس شوم، بلکه محمد بنا که عاشق مردم ایران است، وظیفه خود می داند که این کار را با تمام وجود انجام دهد. الان هم در شرایط کمبود خون هستیم و از مردم خواهش می کنم که خون اهدا کنند، هم برای سلامتی‌شان خوب است و هم این خون مشکل یک بیمار را برطرف می کند.

پژمان درستکارسرمربی تیم ملی کشتی آزاد هم در حاشیه پویش نذر خون، اظهار داشت:هر ایرانی وقتی شرایط خون دادن را دارد، وظیفه دارد نسبت به افرادی که به خون نیاز دارند، احساس مسئولیت کند. این وظیفه انسانی ما است و هر نفر که خون می دهد به سه نفر کمک می کند. امیدوارم کسانی که شرایط اهدای خون را دارند، به این حلقه اضافه شوند و جان برخی از بیمارانی که احتیاج به خون دارند را مرگ نجات دهند.

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی هم گفت:امروز یک حرکت خداپسندانه صورت گرفت و بچه‌های تیم ملی آمدند و خون اهد کردند.اهدای خون یک توفیق است و خدا ما را دوست داشته است که این کار را انجام می دهیم. امیدوارم کارها همیشه برای خدا باشد و با اخلاص همراه باشد، چون کار اگر برای خدا نباشد، ارزشی ندارد. امیدوارم این حرکت باری از دوش مردمی که به خون احتیاج دارند، بردارد.

یداالله اعتصامی پیشکسوت کشتی و مربی آنالیزور تیم ملی جوانان هم گفت:یک کار انساندوستانه توسط فدراسیون کشتی صورت گرفت و امیدوارم با همتی که از سوی جامعه ورزش و سایر قشرهای جامعه برای اهدای خون صورت می گیرد، شرایطی را شاهد باشیم که هیچ بیمارستانی کمبود واحدهای خونی برای بیماران نداشته باشد.

احسان امینی مربی تیم ملی کشتی آزاد هم درباره شرکت در پویش نذر خون گفت:می توانیم با انجام این کار به همنوعان خود کمک کنیم و جان یک یا چند نفر را نجات دهیم. امیدوارم همه با نظر پزشک سالانه حداقل یک یا چند بار خون اهدا کنند و به بیمارانی که به خون احتیاج دارند، کمک کنند.

اباذر اسلامی مربی تیم ملی کشتی آزاد هم گفت: از جامعه ورزش و جوانان و کسانی که شرایط خون دادن دارند، تقاضا دارم خون اهدا کنند تا به بیمارانی که به خون احتیاج دارند، کمک شود و آنها هر چه زودتر سلامتی شان را به دست بیاورند.

*دعوت قهرمانان به اهدای خون

حسن یزدانی قهرمان پرآوازه کشورمان هم پس از شرکت در پویش نذر خون گفت:از همه مردم می خواهم که در این پویش شرکت کنند و جان چند نفر را نجات دهند تا هم مشکل کمبود واحدهای خونی که در حال حاضر به وجود آمده است، برطرف شود و هم قدمی برای سلامتی هموطنان‌شان بردارند.

امیر حسین زارع قهرمان کشتی آزاد جهان هم درباره این حرکت، گفت:اتفاق قشنگی در کمپ شهید حاج قاسم سلیمانی افتاد و ملی‌پوشان و قهرمانان کشتی آمدند و خون شان را اهدا کردند تا کمکی به بیماران شود. امیدوارم که چنین اتفاق‌هایی بیشتر شود تا ما ورزشکاران با چنین کاری که انجام می دهیم، دینی که مردم با دعایشان به گردن ما دارند را ادا کنیم.

محمدرضا گرایی قهرمان کشتی فرنگی المپیک و جهان هم گفت:حرکت های انساندوستانه ای مانند پویش نذر خون باید گسترش پیدا کند تا شاهد باشیم که هر روز تعداد ورزشکاران و قهرمانان بیشتری در این کمپین شرکت می کنند.

محمد علی گرایی دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان در سال 2021 هم گفت:کار زیبایی بود که توسط فدراسیون انجام شد و از مردم و ورزشکاران می خواهم که به کمپین پویش نذر خون بپیوندند.


برچسب ها :