رقابت های کشتی آزاد المپیک توکیو

جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ 16:34
پایان کار تیم ایران با کسب یک مدال نقره، یک مدال برنز و یک عنوان پنجمی
تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب یک مدال نقره حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم، یک مدال برنز امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم و یک عنوان پنجمی رضا اطری در وزن 57 کیلوگرم به کار خود در المپیک توکیو پایان داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم رضا اطری در دور نخست در یک کشتی نزدیک با نتیجه 3 بر 2 از سد سلیمان آتلی دارنده مدال نقره جهان از ترکیه گذشت. وی در در دور بعد با نتیجه 5 بر 1 بخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان و قهرمان بازی های آسیایی از مغولستان را مغلوب کرد و راهی دیدار نیمه نهایی شد. وی در این دیدار مقابل زائور اوگویف قهرمان جهان از روسیه با نتیجه 8 بر 3 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. اطری در این دیدار با نتیجه 9 بر 1 مقابل توماس گیلمان دارنده مدال نقره جهان از آمریکا مغلوب و پنجم شد.

در وزن 65 کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور نخست با نتیجه 5 بر 1 هیثم دخلاوی از تونس را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل باجرانگ دارنده مدال نقره جهان از هند با نتیجه 2 بر 1 و ضربه فنی مغلوب شد و با توجه به شکست این حریف هندی در مرحله نیمه نهایی، قیاسی حذف شد.

در وزن 74 کیلوگرم مصطفی حسین خانی در دور نخست با نتیجه 4 بر صفر  مغلوب کایل داک قهرمان جهان از آمریکا شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، حسین خانی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی در دور نخست با نتیجه 11 بر 2 جاورایل شاپیف از ازبکستان را مغلوب کرد. وی  در دور دوم مقابل استفان ریچموت از سوئیس با نتیجه 12 بر 1 به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل آرتور نایفون اف دارنده مدال برنز جهان از روسیه با نتیجه 7 بر 1 به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. حسن یزدانی در دیدار فینال با نتیجه 4 بر 3 مغلوب دیوید تیلور قهرمان جهان از آمریکا شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 97 کیلوگرم محمدحسین محمدیان در دور نخست با نتیجه 6 بر 3 مقابل الیزبار اودیکادزه دارنده مدال برنز جهان از گرجستان مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل سعداله یف روس در دور بعد، محمدیان از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 125 کیلوگرم امیرحسین زارع در دور اول با نتیجه 7 بر صفر الکساندر خوتسیانویسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل اگزون شالا از کوزوو با نتیجه 13 بر 2 به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. زارع در این مرحله مقابل گنو پتریاشویلی دارنده مدال برنز المپیک و طلای جهان از گرجستان با نتیجه 6 بر 3 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در دیدار رده بندی با نتیجه 5 بر صفر و با اقتدار ژی وی دنگ دارنده مدال های نقره و برنز جهان از چین کشتی را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

رده بندی نفرات برتر این رقابت ها تاکنون به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: 1- زائور اوگویف (روسیه) 2- کومار راوی (هند) 3- نوریسلام سانایف (قزاقستان) و توماس گیلمان (آمریکا) 5- گئورگی وانگلوف (بلغارستان) و رضا اطری (ایران)
65 کیلوگرم: 1- تاکوتو اتوگورو (ژاپن) 2- حاجی علی اف (آذربایجان) 3- گادجی مراد رشیداف (روسیه) و باجرانگ (هند) 5- دولت نیازبیکوف (قزاقستان) و اسماعیل موسکایف (مجارستان)... 8- مرتضی قیاسی (ایران)
74 کیلوگرم: 1- زائوربک سیداکوف (روسیه) 2- محمد حبیب کادزی محمداف (بلاروس) 3- کایل داک (آمریکا) و بکزاد عبدالرحمن اف (ازبکستان) 5- فرانک چامیزو (ایتالیا) و دانیار کایسانوف (قزاقستان) ... 15- مصطفی حسین خانی (ایران)
86 کیلوگرم: 1- دیوید تیلور (آمریکا) 2- حسن یزدانی (ایران) 3- آرتور نایفون اف (روسیه) و مایل ناظم امینه (سن مارینو) 5- جاورایل شاپیف (ازبکستان) و دیپاک پونیا (هند)
97 کیلوگرم: 1- عبدالرشید سعداله یف (روسیه)  2- کایل اسنایدر (آمریکا)  3- رانیریز سالاس پرز (کوبا)  و آبراهام کونیدو روآنو (ایتالیا) 5- شریف شریف اف (آذربایجان) و سلیمان کارادنیز (ترکیه) ... 13- محمدحسین محمدیان (ایران)
125 کیلوگرم: 1-  گیبل استیوسون (آمریکا) 2- گنو پتریاشویلی (گرجستان) 3- امیرحسین زارع (ایران) و طاها آکگول (ترکیه) 5- ژی وی دنگ (چین) و لخاگواگرل مونختور (مغولستان)


برچسب ها :