میرعمادیان: برگزاری کلاس مربیگری یک روزه فدراسیون، حرکت بسیار نو و خوبی است

چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ 14:30
آنالیز حلقه گمشده کشتی ایران بود
مربی مازندرانی کشتی کشورمان معتقد است کلاس مربیگری یک روزه فدراسیون در استان ها که با حضور رئیس فدراسیون با محوریت آنالیز فنون برگزار می شود، حلقه گمشده کشتی ایران است.

مصطفی میرعمادیان مربی مازندرانی کشتی کشورمان در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی درباره برگزاری کلاس مربیگری یک روزه که هفته گذشته با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون و حسن یوسفی افشار مشاور عالی رئیس فدراسیون در امور فنی در ساری برگزار شد، گفت: کار بسیار جدید و نویی بود که  فدراسیون برگزار کرد. در این کلاس بحث آموزش فنون مطرح نبود، بلکه به بحث آنالیز که حلقه مفقوده کشتی در ایران است پرداخته شد.

میرعمادیان افزود: آنالیز در گذشته به عنوان یک بحث مستقل مطرح نبود اما الان فدراسیون نگاه ویژه و مهمی به موضوع آنالیز دارد و اتاق جداگانه ای با وسایل آنالیز در نظر گرفته شده و همه داده های کشتی گیران پس از آنالیز در اختیار سرمربی قرار می گیرد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به اهمیت آنالیز در کشتی روز دنیا، خاطر نشان کرد: در کنار سایر فاکتورها یکی از مباحثی که در جهانی سال گذشته در نروژ به ما کمک کرد تیم خوب نتیجه بگیرد، توجه به آنالیز بود.

میرعمادیان در ادامه به موضوعات مطرح شده در کلاس مربیگری هفته گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین بحث‌های مطرح شده مربوط به چگونگی زیر گرفتن بود تا مربیان بدانند که چطور یک قهرمان المپیک و در حالی که در اوج استرس و فشار قرار دارد، در آن شرایط زیر می گیرد.

وی ادامه داد: در آنالیز زیرگیری به 24 مورد اشاره شد که از شروع تا پایان این فن را در برمی گرفت و به خوبی برای مربیان فن زیرگیری موشکافی شد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد با بیان اینکه مربیان شرکت کننده از مباحث مطرح شده، راضی بودند و کلاس پرباری برگزار شد، تصریح کرد: برگزاری چنین دوره‌های یک روزه‌ای کاملا تاثیرگذار است و در کمترین زمان و با هزینه اندک، بیشترین بازدهی را دارد. این در حالی است که برگزاری دوره مربیگری به مدت یک هفته تا 10 روز، امکانات خاص خودش را می خواهد و هزینه بسیار سنگینی هم برای برگزار کننده و هم شرکت کننده دارد و با توجه به مشکلاتی که مربیان جدا از کشتی با آن درگیر هستند، کمتر می توانند چنین زمانی را به شرکت در دوره مربیگری اختصاص دهند و خروجی موثری هم چنین دوره‌هایی کمتر دارد.

میرعمادیان افزود: به همین خاطر معتقدم که برگزاری دوره‌های یک روزه مفیدتر است و می توان در ادامه مباحث مطرح شده در این کلاس‌ها را به صورت اسلاید و فیلم در اختیار مربیان نیز قرار داد تا با مرور موضوعاتی که درباره آنالیز فنون مطرح شده، دانش‌شان را در آموزش هایی که می دهند بالا ببرند.



برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی(گزارش تصویری5)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل (گزارش تصویری - 2)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 4)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 3)
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 2)
از روز شنبه 8 اردیبهشت ماه و در کرمان