مجید ترکان: دست پر از مسابقات قهرمانی آسیا بر می گردیم

دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ 10:52
هر چه در رده پایه بیشتر کار کنیم، در رده بزرگسالان قوی‌تر نتیجه می گیریم
 سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان در آستانه آغاز رقابت‌‌های قهرمانی آسیا در قرقیزستان گفت: با توجه به تمرینات و اردوهایی که داشته‌ایم می خواهیم دست پر به ایران برگردیم.

مجید ترکان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی درباره رقابت های قهرمانی آسیا که از فردا  به میزبانی قرقیزستان آغاز می شود، گفت: برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا 5 مرحله اردو را پشت سرگذاشتیم، در مجموع برنامه‌های در نظر گرفته شده برای آماده‌سازی تیم تا جایی که امکان داشت به اجرا شد و بچه‌ها هم از آمادگی نسبی برخوردار هستند و امیدواریم دست پر از مسابقات برگردیم.

ترکان افزود:  نتیجه تیمی از نظر اینکه بچه‌ها در چه سطحی کشتی می گیرند، مهم است، بچه‌‌های تیم نوجوانان با توجه شرایطی که به وجود آمد در حالی عازم مسابقات قهرمانی آسیا هستند که بچه‌ها در هیچ تورنمنت خارجی محک نخوردند و فقط در تورنمنت داخلی جام عبدالله موحد، شرکت کردند. با این حال امیدوام بچه ها با زحمتی که کشیده اند، دست پر از مسابقات برگردند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان اظهار داشت: بعد از مسابقات آسیایی، بچه‌ها پس از یک استراحت دوباره به اردو می آیند و 2 اردو دیگر تا مسابقات قهرمانی جهان در ایتالیا که مرداد ماه برگزار می شود، خواهیم داشت.

 ترکان  درباره هدف فدراسیون که رده نوجوانان به دنبال مدال آوری نیست و بحث پشتوانه سازی اولویت دارد، تاکید کرد: ما هر چقدر پایه قوی عمل کنیم، مطمئنا در رده‌‎های بالاتر قوی تر ظاهر می شویم.فدراسیون با توجه به این هدف به ما کمک کرده است که در رده پایه و نوجوانان روی تکنیک و تاکتیک بچه ها کار کنیم تا بتوانیم در آینده که ویترین مسابقات در بزرگسالان است به نتیجه لازم برسیم.

وی با اشاره به اهمیت بحث آموزش های اخلاقی در رده نوجوانان، تصریح کرد : یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که فدراسیون در رده پایه به آن اهمیت داده است، بحث اخلاق است و ما هم روی این مسئله در تمرینات و اردوها تاکید ویژه ای داریم و روی آن کار می کنیم.

ترکان با بیان اینکه فدراسیون نه تنها در صحبت، بلکه به صورت عملی هم توجه ویژه اش به رده های پایه را اجرایی می کند.، خاطر نشان کرد: به سهم خودم از فدراسیون به دلیل نگاه ویژه ای که رده پایه دارد، تشکر می کنم، این توجه تنها مختص نوجوانان و جوانان نیست و الان بچه‌های تیم نونهالان در مهد کشتی کشور که خانه کشتی است، اردو زده اند تا بدانند که قهرمانان المپیک و جهان در چه شرایطی تمرین می کنند و به نوعی فدراسیون با این تصمیم، نگاه حرفه‌ای را در رده پایه رواج می دهد و این خیلی مهم است.

سرمربی تیم ملی کشتی نوجوانان آزاد با اشاره به ظرفیت بالای استعدادهای کشتی در ایران، اظهار داشت: کشتی ایران فراز و فرود زیادی تجربه کرده است اما ما پتانسیل خیلی خوبی در کشتی داریم. در کشتی دنیا، ایران به فنون زیبا می شناسند نه به بدنسازی، پس هر چقدر ما در رده پایه روی فنون کار کنیم، می توانیم برای کشورمان نتیجه بهتری بگیریم.

وی در پایان گفت: از تمام کسانی که به رده‌های پایه اهمیت می دهند تا در رده های بالاتر نتیجه بگیریم، به سهم خودم تشکر می کنم.
 


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 7)
پایان سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی در اردبیل
پایان رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 6)
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل (گزارش تصویری - 3)
تمرین بدنسازی و وزنه تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان (گزارش تصویری)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی(گزارش تصویری5)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل (گزارش تصویری - 2)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 4)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 3)
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل