شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ 21:02
با آمدن درستکار شیوه تمرینات عوض شد
فعلا به مدال طلای المپیک پاریس فکر می کنم
حسن یزدانی گفت: با آمدن پژمان درستکار در تیم ملی، شیوه تمرینات نیز عوض شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، حسن یزدانی دارنده 7 مدال طلا، نقره و برنز المپیک و جهان عصر امروز مهمان برنامه دایره طلایی شبکه سه سیما بود و پاسخگوی  سئوالات مجری برنامه بود.

بر این اساس محور سئوالات این برنامه در مورد برنامه حسن یزدانی برای مسابقات پیش رو، روند آماده سازی در رقابت های المپیک توکیو و جهانی نروژ و برخی مسائل شخصی بود.

یزدانی در مورد درخشش تیم ملی کشتی آزاد در رقابت های جهانی اسلو و پیروزی بر دیوید تیلور آمریکایی گفت: اولا همه ی نتایج بدست آمده لطف خدا بود و بنده نیز کار کوچکی برای این مردم عزیز کردم و توانستم تیلور را شکست دهم و توانستم زحماتی که در این چند سال کشیده بودم را جبران کنم.

وی ادامه داد: پس از شکستی که در المپیک مقابل این حریف آمریکایی داشتم در فاصله ی کم باقی مانده تا رقابت های جهانی با حضور پژمان درستکار در رأس تیم ملی، شیوه تمرینات متفاوت شد و توانستم از نظر آمادگی جسمانی و فنی به سطحی برسم که مقابل این کشتی گیر آمریکای به پیروزی برسم.

یزدانی تصریح کرد: کارهای زیادی در این مدت کوتاه انجام شد، از جمله تمرینات آماده سازی متفاوت، آنالیز حریفان، تمرینات اختصاصی زیر نظر کادر فنی و حضور حریفان تمرینی که همگی آن ها باعث شد به آمادگی بهتری برسم و در نهایت با شکست این حریف خوب آمریکایی سهم کوچکی در شادی مردم داشته باشم.

قهرمان المپیک ریو در مورد ارتباطش با کادر فنی جدید گفت: اولا از تمامی کسانی که برای بنده تاکنون زحمت کشیده اند تشکر می کنم، آقای درستکار نیز به من محب دارند اما در تمرینات جدی هستند و جایگاه سرمربی کاملان مشخص است. ولی در خارج از تمرینات رابطه ی سرمربی و کادر فنی با بنده و سایر کشتی گیران دوستانه و صمیمی است و با یکدیگر راحت هستیم.

وی در مورد اینکه گاهی اوقات فنونی را به برخی از کشتی گیران آموزش می دهد گفت: هیچ گاه در کار کادر فنی دخالت نمی کنم و اول از آن ها اجازه می گیرم و اگر کسی کمکی بخواهد، تمام سعی خود را در این زمینه می کنم و با جان و دل این کار را انجام می دهم چراکه باعث خوشحالی من است که در موفقیت دیگران نقشی داشته باشم.

دارنده مدال نقره المپیک توکیو در مورد اینکه تا چه زمان به کشتی ادامه خواهد داد گفت: در حال حاضر 27 سال سن دارم آن چیزی که در المپیک توکیو به دنبال آن بودم محقق نشد، چرا که در روز اول نتوانستم بدنم را پر کنم و در روز دوم نیز وضعیتم کمی بهتر شد اما نباید فراموش کنیم نتیجه کشتی نشان داد که حریف از من بهتر بود ولی در نروژ با کمک خدا توانستم این حریف آمریکایی را نیز شکست دهم.

وی ادامه داد: به همین دلیل هدفگذاری اصلی من کسب مدال طلا در المپیک پاریس است و پس از آن نیز تا زمانی که توان داشته باشم و بدانم که می توانم برای کشتی کشور افتخارآفرین باشم قطعا کشتی می گیرم.

دارند 3 مدال طلای جهان در مورد چرخه ی انتخابی گفت: به نظر من چرخه ی امسال کامل است و هر کشتی گیری که بهتر نتیجه بگیرد می تواند حق خود را روی تشک بگیرد. در این چرخه به مسابقات قهرمانی کشور بها داده شده و نفرات برتر می توانند مستقیما در رقابت های قهرماین آسیا به میدان بروند و نمی شود به این چرخه ایران گرفت. البته در سال های قبل هم انتخابی تیم ملی دست و پا شکسته انجام می شد اما به نظر من این چرخه کاملا به نفع کشتی کشور است و کادر فنی در انتخاب کشتی گیران نقش ندارند.

دارنده مدال های نقره و برنز جهان ادامه داد: به دلیل کسب مدال طلا در رقابت های جهانی نروژ این امکان به من داده شد که در مرحله آخر چرخ ی انتخابی کشتی بگیرم اما من هر سال در انتخابی تیم ملی کشتی گرفتم و حتی اول برای من انتخابی گذاشتند تا سایرین هم بدانند که باید در انتخابی حضور پیدا کنند. من هم مانند سایر کشتی گیران تلاشم را خواهم کرد و در نهایت آن چیزی که حق هرکس باشد، در این چرخه به آن خواهد رسید.

یزدانی در مورد اینکه آیا به جز کشتی به کار دیگری نیز مشغول است گفت: تمام فکر و ذهنم کشتی است و تمرینات و روند آماده سازی فرصتی به من نمی دهد که بخواهم کار دیگری انجام دهم اما اگر در هر جایی حضور من مثمر ثمر باشد با جان و دل قبول می کنم.

وی در مورد افتتاح سالن ورزشی‌ که کار ساخت آن را در محل زندگی اش پیگیری می کند اظهار داشت: به دنبال ساخت یک مجموعه ورزشی و کمپ تمرینی هستم که در چند رشته فعالیت کند و مرحله به مرحله به بهره برداری خواهد رسید. فعلا سالن کشتی راه اندازی شده است و اگر پروانه بهره‌برداری بدهند کشتی‌گیران تمرینات‌شان را شروع می‌کنند.

یزدانی افزود: وظیفه خود می دانستم به عنوان ورزشکار،  قدمی برای کشتی و ورزش استانم بردارم. امیدوارم قهرمانان خوبی را تحویل جامعه بدهیم. من با هزینه شخصی خودم این کار را انجام می‌دهم. هیچ حمایتی هم نشدم. داخل سالن فقط تشک هست، دوست دارم امکانات دیگری هم در سالن داشته باشیم  تا تقریبا به یک آکادمی استعدادیابی تبدیل شود. البته نیاز به حمایت داریم تا بتوانیم کمپی داشته باشیم که قهرمانان مستعد در آن شناسایی شوند.

این قهرمان مطرح کشتی ایران و جهان در مورد سن آغاز کشتی برای کسب قهرمانی گفت: به نظرم استارت کار باید از 10- 11 سالگی باشد البته باز هم معلوم نیست به آن جایگاهی که می خواهند برسند. برخی در سنین بالاتر از من می پرسند که می شود  کشتی گیر شوند، اما من به آن ها می گویم که یک سال تمرین کنید اگر دیدی که تغییری در شما ایجاد شد و پیشرفت کردید ادامه دهید وگرنه با توجه به اینکه کشتی ورزش سنگین و سختی است، بهتر است ادامه ندهید. البته حصول نتیجه بستگی به اراده، پشتکار و استعداد کشتی گیر هم دارد.

یزدانی در مورد نتیجه ی بدست آمده در نروژ گفت: آنالیز حریفان بسیار مهم است، اما عواملی همچون تمرین اصولی، تاکتیک و مسائل روحی و روانی و رسیدن به آمادگی جسمانی لازم نیز در نتیجه تأثیرگذار است. در نروژ همه کمک کردند تا تیم ما نتیجه ی خوبی بگیرد و جا دارد از آقای دبیر رئیس فدراسیون کشتی نیز به دلیل حمایت هایی که از ما داشت تشکر کنم.

وی با اشاره به انگیزه درونی اش برای شکست تیلور تاکید کرد: جدای از انگیزه درونی که خیلی موثر بود، نا امید نشدن و پشتکار هم خیلی تاثیر داشت. هیچ وقت نا امید نشدم و کار را ادامه دادم. عامل اصلی در موفقیت داشتن پشتکار، تلاش و اراده و نا امید نشدن است.

یزدانی در پایان ضمن قدردانی از پدر و مادرش، کادرفنی تیم ملی و مسئولان فدراسیون و پرسنل خانه کشتی، همت مسلمی و امید اسماعیل پور دو مربی سازنده اش در مورد اینکه مردم علاقه دارند وی را ببیند و در این مورد چه باید بکنند گفت: قبلا امکانش بود اما الان کرونا این اجازه را نمی دهد، ضمن اینکه پیگیری تمرینات، مشغله هایم و رفت و آمدهایی که دارم باعث می شود که وقت زیادی نداشته باشم اما گاهی در مازندران و در شهر خودم این امکان وجود دارد و دوستی دارم که کارهایی از این دست را انجام می دهد و اگر امکانش فراهم شود حتما در خدمت عزیزان هستم.


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 4)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 3)
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 2)
از روز شنبه 8 اردیبهشت ماه و در کرمان
بازی بسکتبال تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان (گزارش تصویری)
اخباری از کشتی استان گلستان (همراه با کلیپ)
به میزبانی شهرستان بردسکن استان خراسان رضوی
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل (گزارش تصویری - 1)