دکتر رامین امیرساسان:

پنجشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۰ 13:23
تغذیه کشتی گیران یک سر و گردن از سایر تیم ها بالاتر است
بهترین مکمل های دنیا را در اختیار داریم
دکتر رامین امیرساسان گفت: پس از چندین سال کار تخصصی در موضوع تغذیه ورزشی، به جرأت می توانم بگویم که شرایط تغذیه ای تیم های ملی کشتی یک سر و گردن از سایر تیم های اعزامی کشورمان به المپیک توکیو بالاتر است.

دکتر رامین امیرساسان مربی تغذیه تیم های ملی کشتی، استاد رسمی و مدیر گروه فیزیولوژی و تغذیه ورزشی دانشگاه دولتی تبریز در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: بعنوان فردی که در چهار المپیک و رویدادهای بزرگ ورزشی دیگر، بعنوان متخصص تغذیه به همراه ورزشکاران حضور داشتم و در حال حاضر نیز بعنوان مشاور تغذیه و ریکاوری کاروان اعزامی به المپیک توکیو انجام وظیفه می کنم و به نوعی با تمام فدراسیون ها ارتباط دارم و منوهای غذایی و مکمل های آن ها را دیده ام، به جرأت می توانم بگویم که فدراسیون در برنامه غذایی، مکمل سازی و میان وعده ها برای تیم های ملی کشتی اعزامی به المپیک، یک سر و گردن بالاتر از سایر تیم های اعزامی کشورمان کار کرده است.

وی با قدردانی از مدیریت فدراسیون کشتی گفت: فدراسیون تمام آن چیزی که ما گفتیم و درخواست کرده ایم را تأیید کرده و در اختیار ما قرار داده است.

امیرساسان تصریح کرد: با توجه به اینکه در بخش مکمل، شرکت هایی بعنوان حامیان فدراسیون در کنار ما هستند از نظر مکمل درجایگاه خوبی هستیم، اما خود فدراسیون نیز معتبرترین مکمل های دنیا را به صورت اختصاصی در اختیار تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی قرار داده است.

مربی تغذیه تیم های ملی کشتی در خصوص اهمیت بحث تغذیه در کشتی کشور گفت: در تمامی دوره هایی که من در فدراسیون کشتی حضور داشتم به بحث تغذیه به طور ویژه نگاه شده است و باید از تمامی مدیران پیشین فدراسیون در این زمینه تشکر کنم، اما در این فدراسیون توجه بیشتر و ویژه تری شده و همین را بگویم که تمامی درخواست های ما که هزینه های آن میلیاردی هم بوده، برآورده شده است.

وی ادامه داد: اینکه یک قهرمان جهان و المپیک در رأس فدراسیون باشد، یقینا تأثیرگذار است چرا که داشتن نگرش تخصصی در کنار کار مدیریتی این توان را ایجاد می کند که در تمامی مسائل آگاهی لازم وجود داشته باشد و بحث تغذیه نیز از مهمترین آن ها است.

امیرساسان در مورد جایگاه تغذیه و متخصصان این کار در ورزش دنیا اظهار داشت: تا چند سال قبل رقابت و هنر در طراحی و برنامه ریزی تمرینات و استعداد ورزشکاران بود، اما الان این رقابت ها به مرز میلی مترها و میلی ثانیه رسیده و اینجاست که نقش تغذیه، ریکاوری و کنترل وزن می تواند بسیار تعیین کننده باشد و این موضوع در رشته هایی همچون کشتی بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دکتر و متخصص تغذیه جای خود را به مربی تغذیه داده و سرمربیان تیم های ملی این را به صورت صد در صد قبول کرده اند که باید یک مربی تغذیه در کنار تیمشان باشد و از این موضوع نیز به صورت کامل حمایت می کنند.

وی ادامه داد: در فدراسیون کشتی نیز هم از طرف سرمربیان تیم های ملی و هم از طرف مدیریت از بنده حمایت لازم بعمل آمده و اعتقاد راسخ به نقش تغذیه وجود دارد، چراکه زحماتی که کادر فنی در طول چند ماه اردو برای کشتی گیران می کشد، با خوب ریکاوری نشدن، سر وزن نرسیدن و تغذیه نامناسب از بین خواهد رفت.

امیرساسان ادامه داد: به صورت تخصصی و عمومی، برای تک تک 11 نفر اعزامی به المپیک توکیو مشاوره های لازم داده شده و کنترل وزن صورت گرفته است.

وی افزود: از منوی غذایی و برنامه هایی که انجام شده دفاع می کنم و این را نیز باید بگویم که کشتی برای المپیک توکیو بسته ی مکملی و تغذیه ای خاص خود را دارد.

امیرساسان در پایان گفت: از رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه تبریز تشکر می کنم که اجازه می دهند که برای تیم های ملی کشتی وقت بگذارم، چراکه بعنوان یک استاد وظیفه دارم که در دانشگاه باشم اما با نگاه حمایتی که به کشتی کشور دارند این اجازه را می دهند که در خدمت کشتی باشم.



برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 4)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 3)
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 2)
از روز شنبه 8 اردیبهشت ماه و در کرمان
بازی بسکتبال تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان (گزارش تصویری)
اخباری از کشتی استان گلستان (همراه با کلیپ)
به میزبانی شهرستان بردسکن استان خراسان رضوی
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل (گزارش تصویری - 1)