بخشنامه تغییرات احتمالی در مقررات داوری کشتی به استان‌های سراسر کشور

یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۷ 10:48

فدراسیون کشتی طی بخشنامه‌ای به هیأت‌های کشتی سراسر کشور از آنها خواست مقررات مورد نیاز فیلا را در رقابت‌های داخلی آزمایش و نتایج آن‌را هرچه سریعتر به فدراسیون کشتی ارسال کنند

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی؛ فیلا برای تغییرات احتمالی مقررات داوری 3 مورد پیشنهادی را به شرح ذیل ارائه داه است و از فدراسیو‌ن‌های ملی درخواست نموده که این تغییرات پیشنهادی را در مسابقات خود انجام و نتیجه را سریعا به فیلا ارائه نمایند، با توجه به اینکه مقررات به صورت پیشنهادی ارائه شده فدراسیون کشتی از انجام این مقررات در مسابقات قهرمانی کشور، انتخابی تیم ملی و لیگ‌های آزاد و فرنگی به دلیل حساسیت در این مسابقات خودداری نموده و از هیأت‌های کشتی استان‌های خود درخواست دارد تا این مقررات را در مسابقات داخلی خود اعمال کرده نظرات، پیشنهادات و نتیجه را هرچه سریعتر به این فدراسیون اعلام نمایند تا اقدامات بعدی در این خصوص صورت گیرد.
1- کشتی‌ آزاد و فرنگی در هر تایمی که اختلاف امتیازهای 2 کشتی‌گیر به 6 می‌رسد داور وسط کشتی را قطع و برنده آن تایم را اعلام می‌نمود، پیشنهاد این است که کشتی قطع نشود و در صورتیکه اختلاف به 8 امتیاز رسید کشتی‌گیر برتر توانسته برنده نهایی کشتی شود. (در هر پریود که باشد) در باقی شرایط همانند قبل عمل خواهیم کرد.
شرایط امتیازدهی در برگه داوری در حالتی که اختلاف به 8 امتیاز رسیده باشد اگر کشتی‌گیر مدافع امتیازی دریافت کرده بود به حالت 1- 4 عمل خواهیم کرد و اگر امتیازی دریافت نکرده بود به حالت 0- 4 عمل خواهیم نمود.
2- در کشتی فرنگی به این صورت بود که در هر تایم در صورتی که دو کشتی‌گیر امتیازی دریافت می‌کردند یا مساوی می‌شدند کشتی رأس 1 دقیقه قطع می‌شد و کلینچ انجام می‌گردید در حالی که پیشنهاد این است که اگر امتیازی بین دو کشتی‌گیر رد و بدل شد و باعث برتری یکی از آن دو گردید داور وسط اجازه دهد تا کشتی تا پایان تایم ادامه پیدا کند و در پایان دو دقیقه برنده را اعلام نماید و اجرای کلینچ را فقط در صورت تساوی دو کشتی‌گیر در پایان 1 دقیقه (حالت 0 = 0) انجام دهد.
3- در کشتی‌ فرنگی کلینچ به این صورت انجام می‌شود که کشتی‌گیر مدافع دست‌ها و پاهای خود را در محل‌های مشخص شده روی دایره وسط تشک کشتی قرار می‌دهد و کشتی‌گیر مهاجم از طرفین (چپ و راست) دست‌های خود را دور شکم کشتی‌گیر مدافع قفل می‌کند و کلینچ را به اجرا در می‌آورد و پیشنهاد این است که کلینچ بصورت ساده انجام شود یعنی کشتی‌گیر در خاک قرار می‌گیرد به همان حالتی که در کلینچ قبلی قرار می‌گرفت و دست‌ها و پاها را در محل مخصوص دایره وسط تشک کشتی قرار دهد تا فاصله از پیش تعیین شده رعایت شود و سپس کشتی‌گیر مهاجم که می‌تواند در طرفین یا پشت مدافع قرار گیرد و دست‌های خود را به طور موازی در پشت مدافع قرار دهد باید توجه شود که در حالت اجرای کلینچ دست‌های مهاجم باید در وسط کمر مدافع به طور موازی قرار گیرد در پایان که اگر تمام این شرایط رعایت شد داور وسط می‌تواند سوت شروع کشتی را بصدا درآورد.



برچسب ها :