با حضور رئیس فدراسیون کشتی در کرمانشاه (همراه با گزارش تصویری)

پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ 13:42
دهمین کلاس همسازن سازی آموزش مربیان برگزار شد
دهمین کلاس همسان سازی آموزش مربیان کشتی ویژه مربیان استان های کرمانشاه، همدان و ایلام، صبح امروز در شهر کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، با توجه به لزوم همسان سازی نوع آموزش کشتی در کشور، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی و حسن یوسفی افشار مشاور عالی رئیس در امور فنی، نسبت به برگزاری دوره های آموزشی در مناطق 12 گانه کشور اقدام نموده اند.

بر این اساس، در این دوره ها روش تجزیه، تحلیل (آنالیز) فنون کشتی و همچنین تعاریف صحیح از اجرای یک فن به مربیان آموزش داده می شود، تا مربیان پس از فراگیری این آموزش نسبت به آنالیز فنون دیگر و انتقال آن به شاگران خود اقدام نمایند.

علیرضا دبیر در این کلاس خطاب به مربیان گفت: اینجا نیامده ام که بگویم مربی هستم یا اینکه به شما آموزش مربیگری بدهم.

وی ادامه داد: روش جدیدی از آموزش یک فنی کشتی توسط حسن یوسفی افشار تهیه و به صورت اسلاید و فیلم آماده شده است.

دبیر تصریح کرد: در این روش دو فن کشتی آزاد و فرنگی که شاید در یک یا دو ثانیه اجرا شود، به بیش از 20 قسمت مختلف تقسیم شده و برای هرکدام از قسمت ها توضیحاتی داده شده است.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: هدف ما از اجرای این طرح این است که به مربیان بگوییم که چگونه یک فن کشتی را آنالیز کرده و آن را به شاگران خود انتقال دهند و اگر بتوانیم در کار خود موفق باشیم و مربیان نیز از این طرح استقبال کنند، قطعا اثر خود را در سال های آینده بر کشتی ایران خواهد گذاشت.

حسن یوسفی افشار نیز گفت: ما تعریف جامعی از اجرای یک فن از آغاز تا پایان را به صورت تشریحی نوشته ایم و آن را بر روی فن زیریک خم آزاد و سالتو فرنگی پیاده سازی کرده ایم.

وی ادامه داد: در واقع اجرای یک فن و رسیدن به امتیاز، مجموعه ای از بخش های مختلف از جمله،  استراتژی، تاکتیک و تکنینک است و اگر مربیان به خوبی این موضوع را درک کنند، می توانند آن را برای فنون دیگر هم پیاده سازی کنند.

مشاور عالی رییس فدراسیون در امور فنی خاطرنشان کرد: با توجه به علم روز و امکاناتی که هم اکنون در اختیار داریم می توانیم فیلم های مختلف کشتی گیران را تجزیه و تحلیل (آنالیز) کنیم و به نقاط ضعف و قوت کشتی گیران خود و رقبای آن ها دست پیدا کنیم.

دارنده مدال های طلا و نقره آسیا، نقره بازی های آسیایی و سرمربی اسبق تیم های ملی کشتی فرنگی در پایان گفت: علم آنالیز به حدی مهم و ضروری در دنیای کشتی است که شاهد آن هستیم که کشورهای مطرح کشتی در دنیا، مبارزه یک کشتی گیر را در حین مسابقات آنالیز می کنند و این موضوع مهم به یک سلاح قوی برای موفقیت آن ها تبدیل شده است.


گالری تصاویر

برچسب ها :