عسکری محمدیان: دوره‌های دانش افزایی در استان ها باعث تحول در کشتی کشور می شود

چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ 13:41
توجه فدراسیون به مربیان سازنده انگیزه‌شان را بالا برده است
رئیس هیئت کشتی استان مازندران با اشاره به برگزاری کلاس یک روزه دانش‌ افزایی مربیان توسط فدراسیون گفت: با برگزاری این کلاس‌های دانش افزایی در تمامی استان‌ها باید منتظر یک تحول و دگرگونی در کشتی کشور می شود.

عسکری محمدیان رئیس هیئت کشتی استان مازندران در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با اشاره به استقبال فوق‌العاده مربیان از کلاس دانش افزایی فدراسیون گفت:520 مربی از دو استان مازندران و گلستان در این کلاس پنج‌شنبه گذشته شرکت کردند و این گردهمایی جدا از مسائل فنی که مورد توجه قرار گرفت، سبب وفاق و همدلی بین مربیان کشتی دو استان شد و دیداری تازه و تجدید خاطره شد.

محمدیان افزود:کلاس یک روزه دانش افزایی مربیان که با حضور رئیس فدراسیون در استان‌ها برگزار می شود، یک کار عملیاتی و بسیار خوبی است و با برگزاری این کلاس‌ها در تمام استان‌ها، می توان انتظار یک دگرگونی در کشتی ایران را داشت.

وی افزود: یکی از جنبه‌های مثبت و قابل توجه این کلاس‌ها، مطرح شدن مباحث بر اساس علم روز کشتی دنیا هست و آنالیز فنون به صورت اسلاید به اسلاید و به صورت ریزه کاری برای مربیان تشریح می شود. معتقدم که کلاس ها می بایست پس از برگزاری در تمام استان‌ها، دوباره تکرار شود و ادامه پیدا کند تا مربیان استان‌ها به صورت علمی و به صورت جزء به جزء با فنون آشنا شوند و این آموخته‌ها در آموزش به کشتی گیران در باشگاه ها به کار بگیرند.

محمدیان با بیان اینکه این کلاس‌ها، علاوه بر بعد فنی و موضوعات مطرح شده، دلگرمی مربیان سازنده را هم به همراه دارد، خاطر نشان کرد:وقتی مربیان سازنده و کسانی که تازه کارشان را شروع کرده‌اند، می بینند رئیس فدراسیون پای صحبت‌هایشان می نشیند و به حرف‌شان گوش می دهد و دردل‌هایشان را می شنود و به دردشان توجه می کند، این با ارزش است.

وی ادامه داد: توجه رئیس فدراسیون به مربیان استان‌ها و زمانی که برای آنها می گذرد، به آنها روحیه می دهد و از نظر روحی و روانی تاثیر زیادی روی جامعه کشتی دارد و انگیزه‌ شان را بیشتر می کند. این توجه حتی سبب افزایش تمایل خانواده‌ها به سمت فرستادن شان به باشگاه‌های کشتی می شود.




برچسب ها :