سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ 17:11
کشتی استان اردبیل پیشینه فرهنگی دارد
دبیر فدراسیون کشتی گفت: کشتی در استان اردبیل دارای فرهنگ غنی می باشد.

ابراهیم مهربان گفت: کشتی استان اردبیل پیشینه فرهنگی دارد و این نشان میدهد که مربیان و قهرمانان کشتی استان اردبیل از فرهنگیان می باشند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، دبیر فدراسیون کشتی در مجمع انتخابات هیات کشتی استان اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل از دوران گذشته کشتی گیران و مربیان مجرب و با اخلاقی داشت،گفت: باید از کشتی استان اردبیل حمایت شود تا بتواند به روزهای اوجش برگردد.

مهربان می گوید: اتفاق بزرگی که در فدراسیون کشتی افتاده است پخش مستقیم تمامی مسابقات کشتی است که این امر انگیزه های کشتی گیران نوجوان و جوانان را برای رقابت افزایش می دهد.

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل هم در این مجمع با اشاره به اینکه کشتی اردبیل در دهه های 60 و 70 در اوج آمادگی خود بسر می برد گفت: برای توسعه ورزش عوامل بسیاری دخیل هستند و از مهمترین عوامل برای توسعه ورزش زیرساخت می باشد که در تمامی شهرستانها این ظرفیت برای کشتی فراهم می باشد.

بیداردل گفت: از دیگر عوامل مهم داشتن مربیان مجرب و فنی می باشد که با توجه به حضور
مربیان استان اردبیل در بدنه کادر فنی تیم ملی این شرایط هم برای استان اردبیل فراهم می باشد و از عوامل دیگر جامعه هدف و مباحث مالی می باشد.

او در کنار این عوامل تنها عدم پیشرفت ورزش استان را نبود همدلی و پکپارچگی اشاره کرد و گفت: حلقه مفقوده کشتی استان و دیگر رشته های ورزشی عدم هماهنگی،همدلی و پکپارچگی در بین ورزشکاران و پشکسوتان می باشد که امیدواریم این اتفاق مهم در عرصه ورزش استان بی افتد.

برچسب ها :