علی محمدی: برگزاری اردو در خانه کشتی انگیزه نونهالان را بالا برد

دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ 14:50
هدف فدراسیون در رده زیر 15 سال قهرمانی نیست
مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی معتقد است که برگزاری اردوی تیم ملی نونهالان در کمپ تیم‌های ملی کشتی، انگیزه آنها را برای موفقیت بیشتر از قبل کرده است.

علی محمدی مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی درباره اردوی تیم ملی نونهالان که هفته گذشته به پایان رسید، گفت: اردوهای نونهالان معمولا در خارج از فضای کمپ تیم‌های ملی برگزار می شود اما این بار با توجه دیدگاهی که رئیس فدراسیون نسبت به رده نونهالان دارند، تصمیم گرفته شد که با تمام مشکلاتی که با توجه به برگزاری اردوهای جوانان و بزرگسالان و کمبود فضای خواب ممکن است وجود داشته باشد، اردوی تیم ملی نونهالان در کمپ تیم‌های ملی برگزار شود.

محمدی افزود: آقای دبیر اشاره کردند هر تعداد نفر که می دانید دعوت کنید و به آقای اسماعیل نژاد اشاره کردند که کسی را خط نزنید. به هر حال رده نونهالان فونداسیون پایه کشتی است و هرچقدر در این رده بها و انگیزه بدهیم، در بزرگسالان بهتر می توانیم نتیجه بگیریم.

مدیر تیم های ملی کشتی فرنگی ادامه داد:با توجه به این تصمیم اردوی تیم ملی نونهالان با 44 کشتی گیر برگزار شد که مورد استقبال زیادی قرار گرفت.از همه استان ها نماینده داشتیم و مربیان استان ها هم دعوت شدند و در اردو حضور داشتند.

محمدی با اشاره به اینکه در این اردو که جنبه بسترسازی هم داشت، تاکید کرد: در این اردو با توجه به سیاست های فدراسیون که نباید در رده نونهالان و نوجوانان، به کشتی گیران برای وزن کم کردن و بالا بردن آمادگی جسمانی فشار آورد، روی آموزش فنون کار شد. هدف ما در این رده صرفا قهرمانی نیست و نمی خواهیم با فشار آوردن به هر قیمتی مدال بگیریم، چون نتیجه تنها در رده بزرگسالان مهم است.

وی افزود: هر چه یک نونهال فن های بیشتری را آموزش ببیند، سطح کشتی که می گیرد بالا می رود.علاوه بر این این نونهالان وقتی به شهرهایشان بر می گردند در باشگاه هایشان فنون را اجرا می کنند و این سبب می شود تا فنون کشتی به صورت گسترده تری آموزش داده شود.

مدیر تیم های ملی کشتی فرنگی در ادامه با اشاره به اینکه تمرین نونهالان در خانه کشتی و جایی که قهرمانان بزرگی تمرین می کنند، انگیزه‌شان را بالا برده بود، خاطر نشان کرد: نونهالان وقتی در این اردو، بزرگان کشتی و ملی پوشان بزرگسالی که مدال جهانی و المپیک دارند را می بینند، انگیزه‌ شان خیلی بالا می رود.

محمدی درباره برنامه‌های جانبی فرهنگی و تفریحی اردوی نونهالان هم گفت: بحث نونهالان با رده بزرگسالان فرق دارد و در این رده موضوع فقط تمرین نیست و فدراسیون برنامه های مختلفی را برای ملی پوشان نونهال در نظر گرفته بود و آنها چند ساعتی برای دیدن تئاتر، تماشای فیلم، استخر و ... به خارج از خانه کشتی رفتند و این تاثیر خیلی خوبی روی روحیه نونهالان داشت تا علاقه‌شان به کشتی بیشتر شود.

وی ادامه داد: این نونهالان همچنین در باشگاه هایشان وقتی چنین فضایی در اردوها را تعریف کنند، بچه‌های دیگر هم انگیزه می گیرند و تلاش می کنند تا در بین نفرات برتر قرار بگیرند و به اردوی تیم ملی دعوت شوند. این رقابت را بیشتر می کند تا استعدادهای بیشتری شکوفا شود.



برچسب ها :