گزارشی از مراسم خداحافظی فرانک استابلر با حضور محمدرضا و محمدعلی گرایی که دیشب برگزار شد

یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ 10:34
«آخرین مبارزه» با مرد یخی بود!
فرانک استابلر قهرمان سه دوره کشتی فرنگی جهان، دیشب در مراسم خداحافظی اش در آلمان با عنوان «آخرین مبارزه» با محمدرضا گرایی کشتی گرفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، ورزشگاه  ام پی اچ لودویگزبورگ آلمان دیشب میزبان ستارگان کشتی دنیا بود که برای خداحافظی فرانک استابلر دور هم جمع شده بودند، قهرمان 32 ساله ژرمن ها و دارنده سه مدال طلای جهان که پس از اینکه برنز المپیک توکیو را تابستان گذشته به کلکسیون افتخاراتش اضافه کرد، تصمیم گرفت که از کشتی خداحافظی کند.

محمدرضا و محمد علی گرایی دو ملی پوش مطرح کشتی فرنگی کشورمان هم مهمان ویژه مراسم دیشب در  سالن ام پی اچ بودند.مراسم دیشب با حضور بیش از 4هزار تماشاگر، یک شب به یادمانی را برای قهرمان آلمانی ثبت کرد.

 آلین روتر فوکن آلمانی، میخایین لوپز کوبایی، ویکتور نمس صربستانی، آرتور الکسانیان ارمنستانی و آکژول محموداف قرقیزستانی دیگر کشتی گیران عنوان داری بودند که خودشان را به لودویگزبورگ رسانده بودند.

به جز کشتی گیران، ورزشکاران مطرح دیگری هم مانند یوهانس رایدزک (قهرمان دوگانه المپیک در ترکیب نوردیک)، ماتیاس اشتاینر (قهرمان المپیک در وزنه برداری)، نیکو کاپل (قهرمان پارالمپیک) و مونیکا سوزانسکا( شمشیرباز سابق کلاس جهانی) هم در مراسم خداحافظی استابلر حاضر بودند.

فرانک استابلر در آخرین مبارزه دوران حرفه ای خود در رویداد «آخرین مبارزه» که در مقابل محمدرضا گرایی ترتیب داده بود، روی تشک رفت.

استابلر گفت:« برای من مهم بود که با یک رویداد جالب ثابت کنم که ورزش ما چقدر زیباست.» استابلر که در نزدیکی اشتوتگارت زندگی می کند، در سال 2021 با مدال برنز بازی های المپیک توکیو به حضور بین المللی خود پایان داد و تا فوریه برای شیاطین سرخ هایلبرون در بوندسلیگا کشتی گرفت. او در سال های 2015، 2017 و 2018 در سه وزن مختلف قهرمان جهان شد.

استابلر دیشب دوباره در مقابل چشمان 4200 تماشاگر با محمدرضا گرایی قهرمان المپیک و جهان که در مرحله یک چهارم نهایی در توکیو شکست خورده بود، مبارزه کرد
.
گرایی در مرحله یک چهارم نهایی المپیک توکیو پس از تساوی 5- 5 به علت دریافت امتیاز آخر، استابلر را شکست داده بود و گام به مرحله نیمه نهایی گذاشته بود، 9 ماه پس از آن مسابقه دوباره گرایی و استابلر با هم روبرو شدند، البته این بار در یک مبارزه نمادین و نمایشی.

در این مراسم سایر کشتی گیران مطرح هم از استابلر 32 ساله تقدیر کردند و در 9 مبارزه دوستانه به مصاف ورزشکاران تیم ملی آلمان رفتند.



گالری تصاویر

برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

رقابت های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا – قرقیزستان (این خبر تکمیل می شود)
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان در مازندران در حال برگزاری است (گزارش تصویری)
نماهنگ تبریک به قهرمانان پرتوان و با اراده
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان (گزارش تصویری 2)
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان (گزارش تصویری 1)
علیرضا دبیر خطاب به نمایندگان کشورمان در مسابقات گزینشی قرقیزستان:
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
قرعه کشی رقابت های کسب سهمیه المپیک کشتی آزاد و فرنگی برگزار شد
با حضور رئیس اتحادیه جهانی کشتی
با توجه به لغو پروازها به دلیل بسته بودن فرودگاه دبی
تیزر پخش برنامه استعدادیابی کشتی همه فن حریف از شبکه سوم سیما
در مجمع عمومی شورای کشتی آسیا اعلام شد؛