گزارشی از برگزاری اردوی تیم‌های ملی نونهالان کشتی آزاد و فرنگی برای مسابقات قهرمانی آسیا

یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ 13:09
قهرمانان آینده المپیک و جهان در خط شروع
برنامه‌های فرهنگی و تفریحی فدراسیون برای ملی پوشان نونهال
در حالی از هفته گذشته اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای شرکت در مسابقات آسیایی بحرین در تهران آغاز شده است که برگزاری این اردو در کمپ تیم‌های ملی کشتی و جایی که قهرمانان بزرگی مانند حسن یزدانی و دیگر مدال‌آوران کشتی تمرین می کنند، نشان از توجه ویژه فدراسیون به این رده دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، کمپ تیم‌های ملی کشتی شهید حاج قاسم سلیمانی  این روزها مهمانان متفاوتی دارد، مهمانانی که می خواهند جا پای بزرگان کشتی بگذارند و بشوند حسن یزدانی‌های آینده. نونهالان زیر 15 سالی که در قالب تیم های منتخب کشتی فرنگی و آزاد از هفته گذشته در خانه کشتی اردو زده‌اند تا برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده شوند.

44 فرنگی کار و 44 آزادکار و در مجموع 88 نونهال کشتی گیر با حضور در خانه کشتی،  حال و هوای دیگری به کمپ تیم ‌ملی داده اند، نونهالانی که در رقابت‌‎های کشتی انتخابی قهرمانی نونهالان کشور که در شهر سنندج برگزار شد، توانستند با قرار گرفتن در جمع نفرات برتر به اردوی تیم ملی دعوت شوند.

این نونهالان که قرار است از بین آنها، کشتی گیران بزرگ آینده تربیت شوند، پس از فراغت از امتحان‌های پایانی مدرسه، ساک ورزشی‌شان را برداشته اند و با آمدن به کمپ تیم‌های ملی کشتی، می خواهند قدم‌های اول را در راه طولانی که پیش رو دارند، بردارند، آن هم در همان کمپی که قهرمانی مانند حسن یزدانی، تمرین می کند و مدال‌های جهانی و المپیک را درو می کند! چه انگیزه ای بالاتر از این برای مهمانان ویژه این روزهای کمپ تیم های ملی.

کاشتن برای برداشت در المپیک لس‌آنجلس

رده نونهالان در سال‌های اخیر جایگاه ویژه‌ای در برنامه های فدراسیون کشتی داشته و اهمیت این رده پایه که خط شروع پشتوانه سازی برای تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی است، سبب شده در طول سال با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می گیرد، علاوه بر برگزاری مسابقات قهرمانی کشور، اردوهای مختلفی هم برای نونهالان در نظر گرفته شود
.
اردوی بسترسازی یکی از برنامه‌های شاخص فدراسیون کشتی برای رده نونهالان است، اردوهایی ویژه کشتی گیران شاخص نونهالان آزاد و فرنگی جهت شناسایی استعدادها و پشتوانه‌سازی تیم‌های ملی کشتی  که با دعوت از مربیان پایه و سازنده از سراسر کشور برگزار می شود.

علیرضا دبیر درباره این اردوها گفت:با توجه به اینکه در طرح توسعه ملی کشتی، هدف نهایی ما قهرمانی در المپیک ۲۰۲۸ پاریس است، سرمایه‌گذاری روی رده‌های پایه را آغاز و حساب کرده‌ایم بچه‌هایی که الان ۱۳، ۱۴ ساله هستند در المپیک ۲۰۲۸، ۲۰ و ۲۱ ساله می‌شوند و کسانی هستند که می‌توانند گروه هدف ما باشند، به همین خاطر این رده سنی را برای برگزاری اردو‌های بسترسازی انتخاب کردیم.

بهمن 98 و چند ماه پس از روی کار آمدن علیرضا دبیر به عنوان رئیس جدید فدراسیون کشتی، اولین اردوی بسترسازی کشتی گیران نونهال در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده برگزار شد. مهر و آبان  سال گذشته هم نونهالان کشتی فرنگی و آزاد در در قالب یک اردوی یک هفته ای بسترسازی فرهنگی، تفریحی و آموزشی در خانه کشتی شهید صدرزاده شرکت کردند.

امسال هم یکی از مهم ترین برنامه های فدراسیون، برگزاری مسابقات قهرمانی نونهالان کشور پس از یک مدت وقفه به دلیل کرونا بود. اردیبشهت ماه گذشته بود که سنندج میزبان رقابت‌های قهرمان کشوری نونهالان بود و فرنگی کاران و آزادکاران نونهال در این مسابقات که حکم انتخابی تیم ملی را داشت، روی تشک رفتند.

پس از برگزاری مسابقات قهرمانی نونهالان کشور، نفرات منتخب این رقابت‌ها به تیم ملی دعوت شده‌اند و اردوی‌های تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد نونهالان از هفته گذشته در کمپ تیم‌های ملی کشتی آغاز شده است. هدف از برگزاری این اردو هم آماده سازی شاگردان مسعود واحدی در کشتی آزاد و فرهاد اسماعیل نژاد در کشتی فرنگی برای مسابقات قهرمانی نونهالان آسیا در بحرین است که تیرماه امسال برگزار می شود.

تمرین و اردو در محل تمرین قهرمانان

یکی از نکات قابل توجه اردوهای تیم های نونهالان چه در قالب بسترسازی  و چه تیم ملی، برگزاری اردوها در کمپ تیم‌های ملی کشتی است، جایی که بزرگان کشتی تمرین می کنند.

رئیس فدراسیون کشتی در این باره گفت:خوابگاه کشتی در بین همه رشته‌ها، بهترین امکانات را دارد و بچه‌ها در اردوی بسترسازی در جایی خوابیدند و استراحت کردند که قهرمانان بزرگی مانند حسن یزدانی، امیرحسین زارع و محمدرضا گرایی حضور داشتند، حتی در محل تمرین آن‌ها نیز تمرین کردند.

دبیر که در جریان چه اردوهای بسترسازی و چه اردوی تیم ملی، همواره با حضور در جمع نونهالان به آنها آموزش نیز می دهد، سعی کرده است که فرصت بزرگی که در اختیار نونهالان قرار گرفته را به آنها گوشزد کند تا از این موقعیت و امکانی که به دست آورده اند، استفاده کنند.

 در یکی از اردوهای نونهالان، دبیر در جمع کشتی گیران زیر 15 سال خطاب به آنها گفت: بهتربن خوابگاه و غذا و سالن دراختیارتان است تا بتوانید قهرمان شوید.شما می‌توانید از تمام این هایی که عکسشان در سالن است بزرگتر باشید در صورتی که خودتان بخواهید و امیدوارم که اینگونه باشد.صحبتهای مربیان را در مغزتان یادداشت کنید و شب روی کاغذ بیاورید. چون کسی که یادداشت می کند می‌تواند بهترین باشد.

برنامه فرهنگی و تفریحی برای کشتی گیران نونهال

یکی دیگر از موضوعات جالب توجه اردوهای تیم های ملی نونهالان، توجه وِیژه به برنامه های فرهنگی و تفریحی برای کشتی گیران نونهال است.  

رئیس فدراسیون کشتی در این باره اظهار داشت:در این اردو فقط بحث ما آموزش‌های فنی نبود، بلکه درباره جزئی‌ترین مسائل فرهنگی، مذهبی، آموزشی، درسی، اخلاقی و رفتاری نیز برنامه داشتیم. این فقط در حد حرف نبود، بلکه برنامه‌های عملی هم داشتیم. این بچه‌ها نه‌تن‌ها آینده‌سازان کشتی که آینده‌سازاران کشور هستند و بهترین سنی که بتوانیم مسائل فرهنگی و اخلاقی را به آن‌ها آموزش دهیم. مثلاً در بحث اخلاقی، قهرمانان با اخلاق کشتی را به اردو دعوت کردیم تا برای بچه‌ها صحبت کنند.

وی افزود: بچه‌ها سر مزار شهید گمنام رفتند، در بحث مذهبی درباره اینکه به سن تکلیف می‌رسند، چه وظایفی دارند هم صحبت کردیم. یک مثال بزنم، درباره نماز خواندن نیامدیم آموزش عادی به آن‌ها بدهیم، بلکه با دید مسابقه سعی کردیم با یک رویکرد انگیزشی، بچه‌ها را به سمت این فریضه مذهبی جذب کنیم.

علاوه بر این استفاده از امکانات تفریحی کمپ تیم های ملی کشتی مانند استخر و دیگر بخش‌های رفاهی آن، از جمله برنامه‌های دیگری است که برای نونهالان کشتی در نظر گرفته شده است تا آنها در یک شرایط ایده آل و خوب پا در راه حسن یزدانی‌ها بگذارند و جانشینان خلفی برای این قهرمانان در آینده باشند.





برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

تصاویری از رقابت های کشتی نونهالان قهرمانی استان خراسان شمالی (گزارش تصویری)
اخباری از کشتی استان آذربایجان غربی
اخباری از کشتی استان فارس
رقابت های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا – قرقیزستان (گزارش تصویری)
رقابت های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا – قرقیزستان
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
رقابت های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا – قرقیزستان
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
در ادامه ریکاوری ملی پوشان فرنگی کار در قرقیزستان
رقابت های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا – قرقیزستان (تکمیلی)
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان در مازندران در حال برگزاری است (گزارش تصویری)
نماهنگ تبریک به قهرمانان پرتوان و با اراده
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان (گزارش تصویری 2)