صحبت های آزادکاران پس از بازگشت از تورنمنت تورلیخانوف

سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ 12:32
درستکار: عملکرد ملی پوشان راضی کننده بود
قاسم‌پور: مسابقات قزاقستان محکی برای آمادگی‌مان بود
زارع: تجربه‌ام باعث شد طلا بگیرم
سرمربی و دو ملی پوش طلایی کشتی آزاد پس از بازگشت از قزاقستان، درباره عملکرد تیم در تورنمنت تورلیخانوف صحبت کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، تیم 4 نفره کشتی آزاد کشورمان پس از کسب سه مدال طلا و یک نقره در تورنمنت رنکینگ‌ دار قزاقستان، بامداد امروز به تهران بازگشت. پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، کامران قاسم‌پور و امیر حسین زارع  ملی پوشان وزن های 92 کیلوگرم و 125 کیلوگرم درباره رقابت‌های تورنمنت تورلیخانوف قزاقستان صحبت کرده‌اند.

درستکار:عملکرد ملی پوشان راضی کننده بود

پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی گفت: طبق چرخه انتخابی تعریف شده، قرار بود ورود سه طلایی مسابقات جهانی نروژ به چرخه انتخابی از یک رقابت بین المللی باشد. به همین خاطر حضور در تورنمنت قزاقستان در دستور کار کادر فنی قرار گرفت.

درستکار افزود: خدا را شکر هر سه کشتی گیر طلایی جهانی‌مان توانستند در این تورنمنت مدال طلا کسب کنند و با توجه به دوری 8 ماه از رقابت هایی بین المللی، عملکردشان راضی کننده بود. امیدوارم این پیروزی تداوم داشته باشد و باعث شود بیشتر به کشتی کشور کمک شود.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در ادامه با اشاره به عملکرد ملی پوشان اعزامی به قزاقستان، خاطر نشان کرد: حسن یزدانی 2 حریفی که شکست داد، نایب قهرمان جهان بودند و یکی دیگر از حریفانش هم ماه گذشته در مغولستان قهرمان آسیا شده بود. امیر حسین زارع هم با توجه به مصدومیتی که داشت، دو ماه تمرین نکرده بود و تنها برای مسابقات قزاقستان یک جلسه تمرین کرده بود اما ما با توجه به محدودیت زمانی که داشتیم باید در یک تورنمنت بین المللی کشتی می گرفت.

درستکار ادامه داد: کامران قاسم‌پور هم نسبت به سال گذشته روند رو به رشدی دارد و روز به روز بهتر می شود. امیر حسین فیروزپور هم با توجه به آینده نگری که در نظر گرفتیم در یک وزن جدید شرکت کرد و کشتی‌های رضایت بخشی گرفت و تنها در فینال بر اثر یک حادثه و اتفاق شکست خورد.

قاسم‌پور: مسابقات قزاقستان محکی خوبی برای من بود

کامران قاسم‌پور ملی پوش وزن 92 کیلوگرم کشتی آزاد هم در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی گفت: تورنمنت تورلیخانوف قزاقستان اولین رقابت من بعد از مسابقات جهانی بود و پس از 8 ماه در یک رقابت بین‌المللی روی تشک رفتم. خوشحالم که توانستم نتیجه خوبی کسب کنم و یک محک خوب برای من بود.

قاسم‌پور که در تورنمنت قزاقستان توانست به مدال طلا برسد، با اشاره به سطح رقابت‌ها گفت: سطح مسابقات قزاقستان خوب بود و صرفا یک رقابت برای حفظ آمادگی‎مان بود تا برای مسابقات بعدی آماده تر شویم.

امیر حسین زارع: خوشحالم شرمنده مردم نشدم

امیر حسین زارع ملی پوش وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد هم در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی گفت: مسابقات قزاقستان با همه فراز و فرودهایی که داشت به پایان رسید و خوشبختانه توانستیم با دست پر از تورنمنت تورلیخانوف برگردیم.

زارع افزود: خوشحالم که اتفاق خوبی در این تورنمنت افتاد و با بهترین نتیجه برگشتیم، امیدوارم در مسابقات جهانی صربستان که هدف اصلی‌مان هست هم بهترین عملکرد را ثبت کنیم.

ملی پوش وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد با اشاره به مصدومیتش پیش از اعزام، تاکید کرد: برای مسابقات قزاقستان اصلا آمادگی لازم را نداشتم و فقط یک جلسه تمرین کشتی پیش از اعزام به رقابت‌ها انجام داده بودم اما کادر فنی صلاح دیدند که باید حتما در تورنمنت تورلیخانوف شرکت کنم و من هم موافقت کردم.

زارع که وجود عقب افتادن در فینال توانست با یک بازگشت فوق العاده، حریفش را شکست دهد و به مدال طلا برسد، درباره مسابقه نهایی گفت:یک سری اتفاق‌‌‌ در برخی کشتی‌ها و پوئن هایی که دادم نباید رخ می داد. مبارزه من در فینال یک سری افت و خیز داشت، قبلا این کشتی گیر را دو بار شکست داده بودم و خدا را شکر توانستم از تجربه‌ام استفاده کنم و دست من در پایان بالا برود و شرمنده مردم ایران نشوم.


برچسب ها :