گزارش اتحادیه جهانی از عملکرد کشتی گیران ایران در تورنمنت قزاقستان

دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ 13:33
یزدانی، ستاره کشتی دنیا در آلماتی
گرایی منتظر رویارویی دوباره با شیرماخانبت در بلگراد
قاسم پور یک امتیاز هم نداد


سایت اتحادیه جهانی کشتی در مطالبی به عملکرد کشتی گیران کشورمان در مسابقات بین المللی قزاقستان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، جام بولات تورلیخانوف قزاقستان با درخشش آزادکاران و فرنگی کاران کشورمان همراه بود، درخششی که سبب شد سایت اتحادیه جهانی کشتی به تمجید از ستاره های کشتی ایران بپردازد.

یزدانی، ستاره کشتی دنیا در قزاقستان بود


سایت اتحادیه جهانی کشتی در مطلبی درباره مبارزه های حسن یزدانی ستاره کشتی آزاد ایران و دارنده هفت مدال جهانی و المپیک که در تورنمنت قزاقستان توانست به مدال طلا برسد، نوشته است: وقتی نام یزدانی برای فینال وزن 86 کیلوگرم مطرح شد، می دانستید که بزرگترین ستاره این ورزش کیست. پس از پیروزی او مقابل بوریس ماکوف (SVK) در فینال هواداران برای گرفتن عکس با او در صف ایستاده بودند.هیچ چیز مهم تر از نگاه کردن به یزدانی نبود. چند نفر موفق به انجام آن شدند و برخی ناامید شدند.

قهرمان جهان هفت ماه پس از کسب مدال طلا در اسلو به تشک بازگشت. او با شکست دادن دیوید تیلور (ایالات متحده آمریکا) برای اولین بار درچهارمین مبارزه با این کشتی گیر، جهان را مجذوب خود کرده بود، بردی که درد یزدانی را از باخت در فینال المپیک توکیو به تیلور در لحظات مرگ تسکین داد.

یزدانی پس از قهرمانی در تورنمنت قزاقستان گفت: حدود هشت ماه است که در مسابقات شرکت نکرده بودم. تصمیم گرفتم در این مسابقات کشتی بگیرم تا نقاط ضعفم را دوباره ارزیابی کنم و بدن و ذهنم را در وضعیت مطلوبی نگه دارم تا بتوانم برای مسابقات بین المللی پیش رو آمادگی کامل داشته باشم.

وی گفت: سطح این مسابقات خوب بود. چند کشتی گیر بزرگ آسیایی و اروپایی حضور داشتند که بسیار خوب بودند. هدف اصلی من در اینجا این بود که روی تشک باشم و بتوانم بدنم را آماده نگه دارم و این مسابقات به خوبی به من در این هدف کمک کرد.

تا سه ماه دیگر یزدانی در بلگراد صربستان خواهد بود و از عنوان قهرمانی جهان در وزن 86 کیلوگرم دفاع می کند. او گفت: اگر مربی من صلاح بداند بله، دوست دارم در مسابقات شرکت کنم. با این حال، پس از ماه‌ها دوری رسمی از تشک، نتایجی را که انتظارش را داشتم به دست آوردم.


قاسم پور؛ 38 امتیاز گرفت و یک هم امتیاز نداد



سایت اتحادیه جهانی کشتی درباره کامران قاسم پور هم که به راحتی توانست در تورنمنت قزاقستان طلا بگیرد نوشت: قاسم پور در مسابقات جهانی نروژ سال گذشته در اسلو، طلای جهان را به دست آورد و پس از آن طرفداران او سر به فلک کشیده اند. او در مدت کوتاهی با پیروزی مقابل جیدن کوکس (ایالات متحده آمریکا) و ماگومدوف کوربانوف (RWF) به عنوان برترین کشتی گیر وزن 92 کیلوگرم شناخته شد.

قاسم پور در تورنمنت تورلیخانوف به همان شیوه غالب، مدعی طلای وزن 92 کیلوگرم شد و سه کشتی گیر قزاقستانی را شکست داد. کشتی گیر ایران در 4 مبارزه خود 42 امتیاز کسب کرد و حتی یک امتیاز هم از دست نداد.


او پس از پیروزی 10 بر صفر مقابل ویکی چهارار از هند و 11 بر صفر مقابل عبدیماناپ بایگنژیف  قزاقستانی به فینال رسید.

در فینال ادیلت داولمبایف قزاق سعی کرد قاسم پور را از کسب طلا باز دارد اما کشتی گیر ایرانی در سطح دیگری قرار داشت.

داولمبایف موفق شد باخت را به وقت دوم عقب بیاندازد اما قاسم پور با خوشحالی از مسابقه راحت خود در نهایت در حالی که 2 دقیقه و 7 ثانیه از کشتی مانده بود، پیروز شد و طلا گرفت.


گرایی: با اشتباهات و ضعف هایم بیشتر آشنا شدم



سایت اتحادیه جهانی کشتی همچنین در مطلبی با اشاره به حضور محمدرضا گرایی قهرمان المپیک و جهان کشتی فرنگی در قزاقستان، پس از پایان مسابقات صحبت های او درباره باخت شیرماخانبت قزاق و عملکردش را بازتاب داد و نوشت:

گرایی پس از شرکت در مسابقات قزاقستان گفت که دور بودن 8 ماهه از مسابقات ممکن است باعث افت من شده باشد اما مشتاقانه منتظر دیدار با شیرماخانبت در  بلگراد صربستان است.

گرایی گفت: با تمرین و آمادگی کمی در مسابقات شرکت کردم. من بعد از نروژ 8 ماه بود که کشتی نگرفته بودم، توانستم با ضعف ها و اشتباهاتم بیشتر آشنا شوم و برای بهبود آنها روی آنها کار کنم.

وی افزود: امیدوارم شیرماخانبت بتواند به مسابقات جهانی صربستان بیاید و بتواند در مقابل همه رقبای خود پیروز شود تا بتوانیم در فینال یا انتخابی گروهی مقابل یکدیگر کشتی بگیریم.


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

رقابت های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا – قرقیزستان (تکمیلی)
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان در مازندران در حال برگزاری است (گزارش تصویری)
نماهنگ تبریک به قهرمانان پرتوان و با اراده
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان (گزارش تصویری 2)
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان (گزارش تصویری 1)
علیرضا دبیر خطاب به نمایندگان کشورمان در مسابقات گزینشی قرقیزستان:
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
قرعه کشی رقابت های کسب سهمیه المپیک کشتی آزاد و فرنگی برگزار شد
با حضور رئیس اتحادیه جهانی کشتی
با توجه به لغو پروازها به دلیل بسته بودن فرودگاه دبی
تیزر پخش برنامه استعدادیابی کشتی همه فن حریف از شبکه سوم سیما
در مجمع عمومی شورای کشتی آسیا اعلام شد؛