صحبت‌های فرنگی کاران پس از بازگشت از قزاقستان

یکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ 17:49
گرایی: باختم را در جهانی جبران می کنم
دلخانی: میزان مصدومیتم مشخص نیست
فرنگی کاران اعزامی به مسابقات جام بولات تورلیخانوف پس از بازگشت به ایران درباره این رقابت‌ها و عملکردشان به اظهار و نظر پرداختند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، تیم منتخب کشتی فرنگی پس از کسب مقام قهرمانی رقابت‌های جام بولات تورلیخانوف قزاقستان با کسب 4 مدال طلا، 4 نقره و2 برنز، بامداد امروز به تهران بازگشت. برخی از مدال‌آوران کشتی فرنگی در مسابقات قزاقستان پس از بازگشت به ایران در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی، درباره این تورنمنت صحبت کرده‌اند.

محمدرضا گرایی: باختم را در جهانی جبران می کنم

محمدرضا گرایی قهرمان المپیک و جهان که در جام تورلیخانوف در وزن 72 کیلوگرم کشتی گرفت و به مدال طلا رسید،  درباره این مسابقات گفت: بعد از 8 ماه که از مسابقات جهانی نروژ می گذرد، رقابت‌های قزاقستان اولین رقابت تدارکاتی بود که برای آماده سازی جهت حضور در مسابقات جهانی شرکت کردم.

گرایی افزود: کشتی‌هایی که مدنظرم بود را توانستم بگیرم اما در مبارزه با حریف قزاقستانی چند اشتباه در دفاع و خاک داشتم که سبب شد کشتی از دست من در برود. با توجه به اینکه مسابقات دوره‌ای بود، به فینال رسیدم اما کشتی گیر قزاق به دلیل مصدومیت حاضر به مبارزه نشد. امیدوارم این باخت را در مسابقات جهانی صربستان جبران کنم.

قهرمان المپیک توکیو و مسابقات جهانی نروژ درباره سفر به آلمان هم خاطر نشان کرد: حدود 10 روز دیگر من و بردارم محمد‌علی برای شرکت در مراسم خداحافظی فرنک استابلر، راهی آلمان می شویم و قرار است با استابلر کشتی بگیرم.

پویا دادمرز:دو رقیب اصلی‌ام را شکست دادم

پویا دادمرز کشتی وزن 55 کیلوگرم تیم منتخب کشتی فرنگی در مسابقات قزاقستان هم با اشاره به اینکه این مسابقات اولین مسابقه بین‌المللی او پس از رقابت‌های قهرمانی امیدهای جهان بود، گفت:خوشحالم توانستم کشتی‌های خوبی بگیرم و دو رقیب اصلی‌ام را در این رقابت ها شکست دهم. کشتی گیر هندی را 8 بر صفر شکست دادم و در فینال هم کشتی گیر میزبان را توانستم 4 بر 2 شکست دهم و به مدال طلا برسم.

نایب قهرمان امیدهای جهان در سال ،2021 سطح مسابقات قزاقستان را بالا عنوان کرد و اظهار داشت: تیم‌های خوبی شرکت کرده بودند، قرقیزستانی‌ها و قزاق ها که در سبک وزن مطرح هستند با کشتی گیران سطح بالایی در این مسابقات حضور داشتند و تیم‌هایی مانند ازبکستان و ترکیه هم حضور داشتند تا کیفیت مسابقات در سطح قابل قبولی باشد.

رامین طاهری: هم خودم راضی بودم هم کادر فنی

رامین طاهری کشتی گیر وزن 87 کیلوگرم تیم منتخب کشتی فرنگی هم که در قزاقستان به مدال طلا رسید، گفت:مسابقات سطح بالایی داشت و 7 تا 8 کشور با تمام قدرت حضور پیدا کرده بودند.

طاهری با اشاره به عملکردش، اظهار داشت: من هم توانستم با کشتی های خوبی که بگیرم به مقام نخست برسم. هم خودم و هم مربیان از عملکردم راضی بودند و امیدوارم این روند پیروزی ادامه دار باشد.

میثم دلخانی: میزان مصدومیتم پس از ام آی آر مشخص می شود

میثم دلخانی کشتی گیر وزن 67 کیلوگرم تیم منتخب فرنگی در جام بولات تورلیخانوف با بدشانسی روبرو شد و با مصدومیت نتوانست به مدال برسد. دلخانی با اشاره به آسیب دیدگی‌اش گفت:متاسفانه در مسابقه ماقبل فینال دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه آرنج شدم و نتوانستم دیگر به مسابقات ادامه بدهم. فعلا میزان آسیب دیدگی‌ام مشخص نیست و قرار است در روزهای آینده ام آر آی بدهم تا پزشکان در این باره تصمیم گیری کنند و امیدوارم مشکل خاصی نباشد.

دلخانی درباره سطح مسابقات هم تصریح کرد: با توجه به رنکیبنگ دار بودن مسابقات و محاسبه امتیازهای آن برای سید بندی رقابت‌های جهانی، کشتی گیران خوب آسیایی و اروپایی شرکت کرده بودند و به همین خاطر رقابت ها سطح بالایی داشت و کشتی گیران خوب دنیا اکثر حضور داشتند.

علیرضا نجاتی: محک خوبی برای مسابقات جهانی بود    

علیرضا نجاتی نماینده 60 کیلوگرم تیم منتخب کشتی فرنگی در تورنمنت قزاقستان هم گفت: سال 2019 هم قبل از مسابقات جهانی در این مسابقات قهرمان شده بودم و امسال برای دومین بار در تورنمنت تورلیخانوف مدال طلا را کسب کردم و و خوشحالم که این عنوان را دوباره تکرار کردم.

نجاتی درباره سطح مسابقات هم خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه رقابت‌های قزاقستان جزو تورنمنت‌های رنکینگ دار شده است و سر وزن قانونی برگزار می شود، نسبت به دوره‌های گذشته کشتی گیران کمتری حضور داشتند ولی مسابقات خوبی برای من بود که توانستم خودم را برای مسابقات جهانی محک بزنم.

مهدی فلاح: طلا را با غافلگیری از دست دادم

مهدی فلاح کشتی گیر وزن 97 کیلوگرم تیم فرنگی هم پس از نایب قهرمانی در مسابقات قزاقستان گفت: کشتی‌هایی که تا از فینال گرفتم بد نبود اما کشتی فینال را خوب مبارزه نکردم، یک لحظه غافلگیر شدم و در هنگام اجرای فن بارنداز روی پل گیر کردم و متاسفانه نتیجه مسابقه را واگذار کردم.

فلاح با اشاره به سطح بالا مسابقات، تصریح کرد:حریفان خوبی از کشورهای مختلف شرکت کرده بودند و مسابقات با توجه به اینکه رنکینگ دار بود، از کیفیت خوبی برخوردار بود.

وی افزود: بچه های کشتی های خوبی گرفتند و تنها ناراحتی ما به دلیل آسیب دیدگی میثم دلخانی بود.

امین میرزازاده: مسابقات قزاقستان محک خوبی برای من بود

امین میرزازاده کشتی گیر وزن 130 کیلوگرم کشورمان هم پس از نایب قهرمانی در رقابت‌های قزاقستان گفت:مسابقات رنکینگ قزاقستان در سطح خیلی خوبی برگزار شد و کشتی گیران باکیفیتی در سنگین وزن حضور داشتند و یک محک خوب برای من بود.

میرزازاده درباره عملکردش هم خاطر نشان کرد:به خاطر برنامه ریزی‌هایی که برای تمرینات جهت مسابقات آینده صورت گرفته، در قزاقستان آمادگی صدرصد را نداشتم و با آمادگی نسبی کشتی گرفتم و نقاط ضعف و قوت خودم را شناسایی کردم تا برای مسابقات بعدی آنها را برطرف کنم.


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 4)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 3)
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 2)
از روز شنبه 8 اردیبهشت ماه و در کرمان
بازی بسکتبال تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان (گزارش تصویری)
اخباری از کشتی استان گلستان (همراه با کلیپ)
به میزبانی شهرستان بردسکن استان خراسان رضوی
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل (گزارش تصویری - 1)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز