جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ 08:55
حضور رئیس فدراسیون در اصفهان دستاوردهای بسیار خوبی داشت
ورود سپاهان به لیگ کشتی موجب رشد کشتی استان و کشور می شود
رئیس هیئت کشتی استان اصفهان حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی را در این استان بسیار سازنده و مثبت توصیف کرد.

مصطفی میرزایی رئیس هیئت کشتی استان اصفهان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی، پس از تبریک دهه ی کرامت به تمامی مردم ایران، در مورد سفر رئیس فدراسیون کشتی به استان اصفهان گفت: علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی سفر دو روه ای را برای بررسی و پییگری مشکلات کشتی استان اصفهان طی روزهای 11 و 12 خردادماه به اصفهان داشت که در این سفر حمید یاری رئیس سازمان لیگ و محمد موسایی رئیس امور استان های فدراسیون نیز وی را همراهی می کردند.

وی ادامه داد: در آغاز این سفر برای متبرک شدن کار و همچنین ارج نهادن به مقام والای شهدا و تجدید میثاق با آرمان های آن ها، در گلستان شهدای اصفهان حضور یافتیم و با نثار شاخه ی گل و فاتحه ادای احترامی به این قهرمانان بزرگ ایران اسلامی داشتیم.

میرزایی تصریح کرد: یکی از دیدارهای مهم و سازنده ما با آیت الله طباطبایی نماینده ولی فقیه در استان بود که نگاهی بسیار مثبت به رشته کشتی داشتند و این رشته را ورزش ملی و سنتی ما دانستند.

وی ادامه داد: نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان داشتند که باید نگاه ها به کشتی بهتر از قبل شود و مسئولان مربوطه به کمک این رشته ی این ورزشی بیایند.

میرزایی اظهار داشت: دیدار دیگری با آیت الله مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری داشتیم که جلسه ی خوبی بود و و امام جمعه موقت استان گفتند که با مسئولین استانی به جهت حمایت بیشتر از کشتی صحبت خواهند کرد.

وی افزود: آیت الله مهدوی همچنین از کشتی بعنوان رشته ی ورزشی یاد کردند که بیشترین شهادت و بیشترین سرداران شهید را در بین رشته های ورزشی داشته و گفتند بالطبع باید نگاه ها عمیق تر و وسعت آن به این رشته ورزشی بهترو بیشتر شود و از اینکه فدراسیون کشتی نام شهداء را زنده نگه می دارد و کارهای فرهنگی و معنوی را به خوبی در کنار دیگر کارهای خود انجام می دهد قدردانی کردند.

رئیس هیئت کشتی اصفهان با بیان اینکه حضور رئیس فدراسیون کشتی در مجمع نمایندگان استان در تاریخ کشتی ایران سابقه نداشته گفت: جلسه ی بسیار خوب و سازنده ای را با جمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی داشتیم که با توجه به حضور ایشان در بخش های مهم مجلس، تصمیم های گرفته شده تأثیرگذاری بسیار خوبی را برای کشتی خواهد داشت.

میرزایی ادامه داد: از نقاط قوت این نشست می توان به حضور حاج آقا لارگانی رئیس مجمع نمایندگان استان که عضو هیئت رئیسه فدراسیون کشتی هم هستند اشاره کرد که به طور کامل در جریان اتفاقات افتاده در کشتی بودند.

وی اظهار داشت: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بر اینکه کشتی ورزش ملی و اول کشور است تأکید داشتند و بر این موضوع که این رشته علاوه بر اینکه یک رشته ورزشی است، یک رشته ی ارزشی هم محسوب می شود صحه گذاشتند و قول مساعد دادند که در شهرستان های خودشان و در شهر اصفهان بیشتر از قبل و با نگاه ویژه تری به کشتی کمک کنند.

میرزایی با اشاره به جلسه ی سازنده با مدیرکل برنامه و بودجه استان گفت: در این جلسه نیز قرار شد یک تفاهم نامه نوشته و به امضاء برسد تا در راستای آن بتوان کمک بیشتری به کشتی استان از جمله در بحث زیرساخت ها انجام شود.

وی دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش را هم پربار دانست و گفت: آن جا هم در بحث استعدادیابی و استعدادپروری به نتایج خوبی رسیدیم و تصمیم بر این شد که هیئت کشتی استان تمام سالن هایی که آموزش و پرورش می تواند در مناطقی که مستعد کشتی هستند در اختیار گرفته و برای تمرینات کشتی تجهیز کند.

رئیس هیئت کشتی استان اصفهان بازدید رئیس فدراسیون از باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان و جلسه ی وی با مدیرعامل این باشگاه را بسیار کمک کننده به کشتی دانست و گفت: در این جلسه که حمید یاری رئیس سازمان لیگ نیز حضور داشت در مورد بحث تیم داری باشگاه سپاهان در لیگ های مختلف از جمله لیگ برتر صحبت کردیم و قول های مساعدی در این زمینه داده شد و انشاء اله بتوانیم سپاهان را در لیگ کشتی ببینیم.

وی افزود: حضور باشگاه بزرگی مانند سپاهان در کشتی هم به رشد کشتی استان و هم به رشد کشتی کشور کمک می کند، چراکه کشتی گیران بسیاری علاقمند حضور در این باشگاه هستند و این موضوع باعث انگیزه ی مضاعفی در بین آن ها خواهد شد.

میرزایی در مورد حضور رئیس فدراسیون در شهرستان فلاورجان نیز گفت: علیرضا دبیر در بین کشتی گیران خردسان، نونهال و نوجوان فلاورجانی حضور یافت و برای آن ها صحبت های را در بعد های اخلاقی و فنی بیان کرد و راه رسیدن به قهرمانی را برای آینده سازان کشتی ترسیم کرد.

وی ادامه داد: رئیس فدراسیون همچنین جلسه ای را با مسئولان شهرستان فلاورجان از جمله حاج آقا موسوی لارگانی رئیس مجمع نمایندگان استان، فرماندار، رئیس اداره ورزش، رئیس نیروی انتظامی برای پیگیری وضعیت کشتی در این شهرستان داشت.

میرزایی با اشاره به جلسه ی مهم رئیس فدراسیون با فرماندهی سپاه صاحب الزمان (عج) صفهان تصریح کرد: دیدار بسیار خوب و سازنده ای بین علیرضا دبیر و سردار فدا فرماندهی سپاه اصفهان انجام شد و مقرر شد تفاهم نامه ی همکاری بین فدراسیون و سپاه در مورد در اختیار قرار گرفتن سالن ها و تجهیز آن و همچنین انجام کارهای استعدادیابی و استعدادپروری در کل استان نوشته و به امضاء برسد.

وی دیدار رئیس فدراسیون با مدیرکل صدا و سیما را مثمر ثمر دانست و گفت: در جلسه ای که برگزار شد، مقرر شد تا صدا و سیمای مرکز استان برنامه های بیشتری از کشتی داشته و حمایت های بیشتری را از ورزش ملی کشتی بعمل آورند.

میرزایی در مورد نتایج دیدار علیرضا دبیر با رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در این جلسه نیز تصمیم بر این شد که سالن های کشتی در مناطق محروم شهر اصفهان راه اندازی شود، چراکه حضور جوانان در این سالن باعث می شود که از ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی در این مناطق کمتر شود و هم جامعه ای سلامت داشته باشیم.

رئیس هیئت کشتی استان اصفهان در پایان با قدردانی از حضور رئیس فدراسیون و همراهان وی در اصفهان خاطرنشان کرد: اینگونه سفرهای کاری بسیار سازنده و راهگشا است چراکه وقتی مسئولان استانی بدانند که رئیس یک فدراسیون شخصا پیگیر مشکلات و مسائل ورزشی آن استان است، اهتمام بیشتری برای حصول نتیجه به کار می بندند ضمن اینکه از بعد رسانه ای نیز تأثیرات فراوانی دارد و باعث ایجاد انگیزه در بین کشتی گیران و مربیان استان خواهد شد.



برچسب ها :