حضور رئیس فدراسیون در مجمع نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی

چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ 14:03
تأکید بر تخصیص بودجه و  تیم داری باشگاه های بزرگ استان در لیگ برتر کشتی
علیرضا دبیر در ادامه سفر اداری خود به استان اصفهان، در مجمع نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در این نشست که با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لاریگانی عضو هیئت رئیسه فدراسیون، نماینده مردم فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصادی، حجت الاسلام حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون فرهنگی، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا و عضو کمیسیون اقتصادی، زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان، و پروین صالحی نماینده مردم مبارکه و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کشتی کشور گفت: ابتدا از نمایندگان مجلس به جهت حمایت از کشتی بعنوان ورزش ملی، مذهبی و تاریخی کشور قدردانی می کنم، بسیار خوشحالم که در خدمت حاج آقا موسوی لاریگانی در هیئت رئیسه فدراسیون کشتی هستیم و ایشان در جریان تمامی مسائل و مشکلات کشتی کشور هستند.

دبیر ادامه داد: واقعیت این است که در چند سال گذشته به کشتی آن طور که شایسته آن بوده رسیدگی نشده و جمعیت این رشته مدال آور که جزئی از میراث مردم ما محسوب می شود به کمتر از 40 هزار نفر رسید. این در حالی بود که ما در اواسط دهه هفتاد شمسی بیش از یک میلیون کشتی گیر فعال در باشگاه ها داشتیم.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: مهمترین مسئله ای که در ورزش کشتی وجود دارد بحث عدالت محوری در بودجه آن نسبت به افتخاراتش است و معتقدم که به کشتی به اندازه ی مدال آوری اش بودجه تعلق نمی گیرد.

دبیر خاطرنشان کرد: این مجمع بعنوان بخشی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می تواند، مشکلات کشتی کشور و استان اصفهان را در مرکز قانون گذاری بازتاب دهد و پیگیری های لازم را داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی نیز با تمجید از عملکرد فدراسیون در سه سال گذشته گفت:  در کشتی تحولی عظیم ایجاد و کارهای فوق العاده ای انجام شده است.

وی ادامه داد: ایجاد بهترین فضای تمرینی برای ملی پوشان بخش زیادی از دغدغه های آن ها را برطرف کرده و کمپ تیم های ملی کشتی در شأن و جایگاه این ورزش است.

لارگانی اظهار داشت: کشتی ورزش ملی و مذهبی ما است که جزء میراث بزرگ این کشور محسوب می شود، افتخاراتی که کشتی گیران برای نظام مقدس جمهوری اسلامی کسب کرده اند در ورزش های دیگر نبوده و این یک حسن برای ورزش کشور ما محسوب می شود.

عضو کمیته اقتصادی مجلس تصریح کرد: البته برای تداوم این افتخارات باید حمایت های مادی و معنوی مناسب هم از کشتی بعمل آید و این پذیرفتنی نیست که در چند سال گذشته با غفلتی که شده جمعیت کشتی گیران به این اندازه کاهش یافته است.

وی ادامه داد: البته در چند سال گذشته با تلاش فدراسیون کشتی بار دیگر جمعیت کشتی گیران به 200 هزار نفر رسیده اما اگر می خواهیم که به جوانان و کشتی گیران انگیزه دهیم باید توقعات آن ها را نیز برآورده کنیم و دست فدراسیون کشتی را از جهت مالی خالی نگذاریم.

لارگانی تأکید کرد: ما استعدادهای بی شماری در کشتی داریم که نیازمند حمایت و پرورش هستند و قطعا این کار هزینه هایی را نیز دربر دارد.

وی افزود: این انتظار نادرستی است که فقط از فدراسیون بخواهیم که با دست خالی و تنها اقدام کند و قطعا برای پیشبرد این اهداف دولت و مجلس باید به کمک کشتی کشور که بعنوان ورزش ملی، مذهبی ما محسوب می شود، بیایند.

در این جلسه نمایندگان مردم اصفهان ضمن حمایت از کشتی استان و لزوم پیشرفت و بازگشت آن به روزهای اوج خود، بر حضور تیم های کشتی این استان در لیگ های کشتی نیز تأکید کردند.

همچنین در مورد حضور باشگاه های بزرگ استان از جمله سپاهان و ذوب آهن در رشته کشتی نیز گفت و گو شد و مقرر شد شرایطی به وجود آید که با ورود این باشگاه ها به کشتی، این ورزش اصیل ایرانی دوباره در اصفهان جان بگیرد.


گالری تصاویر

برچسب ها :