محسن سوریان: زندگی حرفه‌ای یک کشتی گیر به مربی آن بستگی دارد

چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ 12:45
هدفمان در رده نوجوانان پشتوانه سازی است نه مدال آوری
فشار بیش از حد و وزن کم کردن در رده‌های پایه عمر قهرمانی کوتاه می کند
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان با اشاره به اینکه بدنسازی، فشار بیش از حد و وزن کم کردن در رده پایه عمر قهرمانی کشتی گیران را کوتاه می کند، گفت: هدفمان در رده نوجوانان اول پشتوانه سازی و بعد از آن مدال آوری است.

محسن سوریان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی گفت: چهارمین اردوی ما از روز 7 خردادماه به میزبانی استان سیستان و بلوچستان در شهر زاهدان آغاز شده و تا 15 خرداد ادامه دارد.

4 اردو برای رسیدن به ترکیب نهایی

سوریان با اشاره به اردوهای قبلی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان خاطرنشان کرد: اولین اردوی ما برای شرکت در مسابقات بین‌المللی جام رحیم علی آبادی در سرخس با حضور 85 کشتی گیر برگزار شد، دومین اردو یک اردوی مشترک با تیم مجارستان بود که 12 کشتی گیر منتخب حضور داشتند، اردوی سوم هم با حضور 30 کشتی گیر در شهریار برگزار شد و در حال حاضر هم چهارمین اردوی فرنگی کاران نوجوان برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و جهانی در جریان است و آخرین اردو که متصل به اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در قرقیزستان است از 19 خرداد در خانه کشتی آغاز می شود.

سرمربی تیم کشتی فرنگی با بیان اینکه سعی کرده‌ایم بچه ها را در تورنمنت‌های بین المللی محک بزنیم، افزود: حضور در مسابقات جام پیروزی ترکیه و جام بین المللی رحیم علی آبادی در سرخس، دو رقابتی بود که بچه‌ها محک خوردند و نفرات برتر در حال حاضر در چهارمین اردو حضور دارند.

حضور حمید سوریان مایه دلگرمی کادر فنی و کشتی گیران است

محسن سوریان گفت: حضور حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون و دارنده 7 مدال طلای المپیک و جهان در کنار تیم های ملی بسیار دلگرم کننده است و قطعا با نظرات وی برنامه های ما به شکل بهتری پیش خواهد رفت.

وی ادامه داد: همیشه بعنوان یک برادر در مورد مسائل فنی با هم مشورت می کنیم اما واقعیت این است که حمید یک گنج گران بها برای کشتی کشور محسوب می شود که اگر به درستی از آن استفاده شود، شاهد موفقیت های چشم گیری در آینده خواهیم بود.

انضباط فاکتور موفقیت ملی پوشان است

سوریان انضباط حاکم بر اردوها و تمرینات را در موفقیت تیم تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: یکی از مهم ترین دلایل برگزاری اردوها ایجاد نظم و انضباط است، زمانی که یک کشتی گیر برای مسابقه‌ای که سه تا 4 ماه آینده است، به اردو می رود، باید نظمی که شاید در خارج از اردو در زندگی برخی هایشان نباشد، در جریان اردو برقرار باشد. راس ساعت استراحت کنند، راس ساعت تمرین کنند، راس ساعت غذا بخورند و از لحاظ بدنی و سلامتی و موارد دیگر بیشتر مراقب خودشان باشند.
.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی افزود: مسلما ما هم تاکید زیادی روی نظم و انضباط در داخل اردو داریم و یکی از جاهایی که کشتی گیران نوجوان می توانند یاد بگیرند و زندگی‌شان شکل بگیرد، اردوهایی است که شرکت می کنند. نوجوانان ملی‌‌پوش از الان زندگی اردویی شان آغاز شده و تا رده بزرگسالان که بالا بروند، ادامه دارد و باید به اهمیت نظم و انضباط در زندگی شان واقف شوند و یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی ملی پوشی که می خواهد موفق باشد، رعایت نظم در اردوها است.

زندگی حرفه ای یک کشتی گیر به مربی آن بستگی دارد

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با تأکید بر اینکه کشتی گیران باید نظم و انضباط اردویی را از مربیان خود فرا بگیرند افزود: اگر یک مربی خودش به نظم و انضباط اردویی پایبند باشد، قطعا کشتی گیران نیز به این موضوع پایبند خواهند بود
.
وی ادامه داد: به ویژه در اردوهای رده پایه بسیار مهم است که برخی موارد با وسواس زیادی رعایت شود تا کشتی گیران در صورت راه یابی به اردوهای بزرگسالان بتوانند آن را سرلوحه کار خود قرار دهند. قطعا حضور مربی بالای سر تیم مخصوصا در رده نوجوانان چه در زمان تمرین ها و چه در زمان استراحت اردویی، تاثیر زیادی در موفقیت آن ها دارد، به هر حال بچه‌های تیم در رده نوجوانان هستند باید در زمینه‌های مختلف مانند تمرین، استراحت، خواب و تغذیه کنترل شوند
.
سوریان تصریح کرد: زندگی حرفه ای یک کشتی گیر به مربی آن بستگی دارد چراکه اگر قرار است به موفقیت دست پیدا کنند، باید زندگی اردویی را به درستی فرا بگیرند و این موضوع رابطه مستقیمی با مربی آن کشتی گیر دارد.

وزن کم کردن و بدنسازی مطلقا ممنوع

سوریان با اشاره به اینکه در رده نوجوانان تنها روی آموزش مسائل فنی تمرکز کرده است، تاکید کرد: در استعدادیابی رده نوجوانان، تنها هوش و فنی بودن ملاک است و معتقدیم از نظر بدنسازی نباید به بچه ها فشار بیاوریم و اجازه وزن کردن هم به هیچ عنوان نمی دهیم تا این کشتی گیران که در سن رشد هستند دچار آسیب نشوند به همین خاطر هم در اردوهایی که تا امروز داشته ایم حتی یک تمرین با دستگاه سنگین بدنسازی نداشته ایم.

وی افزود: این استعدادها سرمایه‌های آینده کشتی فرنگی هستند و باید شرایطی فراهم شود که به رده به رده بالا بیایند و به بزرگسالان برسند و نباید با وزن کم کردن در این رده و همچنین تمرینات بدنسازی به آنها آسیب بزنیم. به خصوص که قبل از این کشتی گیرانی بودند که با وجود قهرمانی در رده نوجوانان و جوانان جهان، به دلیل وزن کم کردن عمر قهرمانی‌شان کوتاه شد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان با بیان اینکه هدف در رده نوجوانان باید پشتوانه سازی برای رده بزرگسالان باشد، تصریح کرد: در رده نوجوانان با توجه به این هدف تنها نفراتی انتخاب می شوند که از نظر فنی و هوش سرآمد باشند و تمرینات و اردوها و همچنین شرکت در مسابقات آسیایی و جهانی نیز فقط در راستای بالا بردن سطح فنی است و مدال آوری صرف ملاک کار ما نیست.

سیاست فدراسیون را در رده نوجوانان اجرایی می کنیم

سوریان اظهار داشت: دغدغه رئیس فدراسیون و نائب رئیس فدراسیون هم تمرکز روی مسائل فنی در رده نوجوانان است و آنها معتقدند که تیم های پایه باید از لحاظ فنی و به صورت پایه ای رشد کنند و رویکرد مقطعی و نتیجه گرا نباشد. سعی و تلاش ما هم این است که سیاست فدراسیون را با استفاده از دانش و تجربه مربیان مجرب در کادر فنی تیم اجرایی کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان در پایان گفت: امیدوارم با تمام معیارهایی که مشخص کرده‌ایم، در مسابقات آسیایی و جهانی که در اواخر خرداد و تیرماه برگزار می شود، دست پر به ایران برگردیم.

برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون