مجید ترکان: نظم و انضباط اصل اساسی موفقیت در کشتی است

چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ 08:28
مربی با کنترل از راه دور نمی تواند تیم را به موفقیت برساند
سرمایه‌گذاری در رده پایه موفقیت های آینده را تضمین می کند
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان با اشاره به اینکه نظم و انضباط یکی از مهم ترین اصول موفقیت است، گفت: هرچه بیشتر به رده های پایه اهمیت داده شود، پشتوانه قوی‌تری برای آینده کشتی ساخته می شود.

مجید ترکان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی گفت: چهارمین مرحله اردوی تیم ملی نوجوانان برای شرکت در مسابقات آسیایی و جهانی در حال پیگری است و با توجه به برنامه ریزی که برای هر اردو صورت گرفته، تمرینات و برنامه های تاکتیکی اجرایی می شود.

ترکان افزود: در این اردوها روی آمادگی جسمانی و همچنین بیشتر روی اجرای فنون برنامه‌ریزی کرده ایم تا با یک شرایط خوب و مناسب آماده حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان شویم.

وی اظهار داشت: بیشتر سعی می کنیم که به جای صحبت،  بچه‌ها با نتیجه‌ای که می گیرند، عملکردشان را نشان دهند و به شرایطی برسند که رده به رده که بالا می آیند قهرمانی و افتخارآفرینی‌هایشان تداوم داشته باشد.

نظم یکی از اصول اساسی تیم ملی نوجوانان است

سرمربی تیم ملی نوجوانان کشتی آزاد در ادامه با اشاره به اینکه نظم و انضباط یکی از اصول اولیه و اساسی او در جریان اردوهاست، تاکید کرد: در فرایندی که برای آماده سازی تیم نوجوانان تعیین کرده ایم، نظم و انضباط از اهمیت بالایی برخوردار است. معتقدم بر اساس برنامه ای که تنظیم شده باید کارها پیش برود و نگاه حرفه ای به برنامه ریزی جهت آماده سازی تیم داشته باشیم تا کشتی گیران در یک شرایط حرفه ای آماده حضور در مسابقات شوند.

ترکان با بیان اینکه توجه به آموزش مسائل اخلاقی یکی از فاکتورهای کار در رده‌های پایه است، افزود: به مسائل اخلاقی و روانشناسی خیلی اهمیت می دهیم، نوع رفتاری که به یک کشتی گیر در رده نوجوانان آموزش داده می شود و به اجرا در می آید، سبب می شود تا این کشتی گیر در رده جوانان و در ادامه در بزرگسالان هم همان روش پیش بگیرد، به همین خاطر نگاه روانشناسی به آموزش و اخلاق گرایی در کنار مسائل فنی سبب می شود تا کشتی گیر در یک مسیر درست رشد کند.

فدراسیون بی نظمی را بر نمی تابد

ترکان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین و اولین انتظاراتیکه مدیریت فدراسیون از ما دارد، دقیق بودن وانضباط کاری است و این مسئله ای است که همیشه مورد توجه ما در تیم ملی نوجوانان بوده است. کار بدون نظم به نتیجه نمی رسد و به همین خاطر همان طور که اشاره کردم نظم و انضباط یکی از مهم ترین اصولی است که به آن توجه می کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی نوجوانان با اشاره به نظارت فدراسیون در این رابطه، افزود: فدراسیون به صورت دقیق بر انضباط کاری نظارت و بر اجرای آن تاکید دارد و از دیگر نکاتی که فدراسیون بر اجرای آن نظارت دارد، جلوگیری از وزن کم کردن در رده پایه است تا از آسیب رساندن به نوجوانان جلوگیری شود.

از راه دور نمی شود تمرین داد و انتظار موفقیت داشت

سرمربی تیم کشتی نوجوانان در ادامه، حضور مستمر در اردوها و نظارت بر اجرای برنامه هایی که در نظر  گرفته است را یکی از رمزهای موفقیت دانست و تاکید کرد: هر مربی ای که کاری را بر عهده گرفته، باید خودش نظاره گر عملی شدن برنامه هایش باشد، وقتی به عنوان نمونه تمرین مرور فن داریم، خودم باید نظارت کنم و اینطور نباشد که کار را به دیگر واگذار کنم.

ترکان افزود: یکی از فاکتورهای اساسی و مهم که باعث می شود کار خوب پیش برود، بالا سر تیم بودن است، نمی شود کار را از دور پیش برد و اجرای برنامه ها را به دیگران سپرد. باید من مربی از نزدیک ناظر باشم و این نظارت در به ثمر نشستن تلاش هایی که می شود، خیلی موثر و تاثیرگذار است.

کشتی گیر باید از پایه قوی رشد کند

دارنده مدال های طلا، نقره و برنز جهان درباره برنامه های آماده سازی تیم پیش از حضور در مسابقات آسیایی در قزقیرستان تصریح کرد: اردوهای ما تا اواخر خرداد که باید عازم قرقیزستان شویم، ادامه دارد، البته قرار بود در تورنمنت ترکیه شرکت کنیم که به دلایل مشکلاتی که در این کشور به وجود آمد، این مسابقات لغو شد و با توجه به فرصت کم باقی مانده تا مسابقات آسیایی، تنها با تمریناتی که در اردوها انجام می دهیم، آماده مسابقات می شویم.

سرمربی تیم ملی نوجوانان کشتی آزاد با اشاره به اینکه شاگردانش برای کسب بهترین نتیجه تلاش می کنند، گفت: اگر در رده نوجوانان نتیجه خوبی بگیریم و در این رده، کشتی گیر از پایه خوب و قوی آموزش ببیند و رشد کند، وقتی به رده جوانان رسید هم همین مسیر را ادامه می دهد و پس از آن در رده بزرگسالان که ویترین کشتی است، می تواند برای ایران در مسابقات جهانی و المپیک افتخارآفرینی کند.

فدراسیون نگاه ویژه‌ای به رده نوجوانان دارد

ترکان در پایان با تشکر از حمایت‌های فدراسیون از تیم نوجوانان، تصریح کرد: از مسئولان فدراسیون و سایر متولیان ورزش می خواهم همان نگاهی که به بزرگسالان دارند به رده نوجوانان هم داشته باشند، به خصوص که پشتوانه سازی از رده نوجوانان آغاز می شود و ما هر چه به این رده اهمیت بدهیم، می توانیم در آینده در بزرگسالان نتایج خوبی بگیریم.

سرمربی تیم ملی کشتی نوجوانان افزود: از نگاه ویژه فدراسیون که به رده نوجوانان دارند، تشکر می کنم و امیدوارم این نوع نگاه به سایر مدیران که برای ورزش تصمیم می گیرند، نیز تسری پیدا کند.


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

انتخابات هیئت کشتی استان تهران قانونی اعلام شد
پیام تبریک وزیر امور خارجه به مناسبت قهرمانی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی
قدردانی جامعه کشتی از رهبر معظم انقلاب؛
در پی قهرمانی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در آسیا؛
رقابت های بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبداله موحد – بابلسر (گزارش تصویری - 5)
رقابت های قاره ای گزینشی المپیک 2024 پاریس – قرقیزستان
رقابت های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا - (گزارش تصویری)
رقابت های بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبداله موحد – بابلسر (گزارش تصویری - 4)
پیام تبریک دکتر قالیباف در پی قهرمانی تیم های کشتی آزاد و فرنگی در مسابقات قهرمانی آسیا
پیام تبریک دکتر رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا
پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان پس از قهرمانی ایران در رقابت های کشتی فرنگی آسیا
رقابت های بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبداله موحد – بابلسر
قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات آسیایی قرقیزستان
رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا – قرقیزستان