حضرتی‌پور: ترکیب نهایی تیم ملی کشتی فرنگی پس از پایان تورنمنت‌ها مشخص می شود

دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ 12:36

تورنمنت قزاقستان برای حفظ و ارتقای رنکینگ ملی پوشان مهم است
 

مربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به حضور تیم ملی کشتی فرنگی در تورنمنت تورلیخانوف، گفت: فرایند انتخابی تیم ملی تورنمنت محور است و پس از محک زدن ملی پوشان در مسابقات مختلف، ترکیب نهایی تیم برای شرکت در مسابقات کشورهای اسلامی و جهانی مشخص می شود.

بهروز حضرتی‌پور، مربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با تسلیت حادثه متروپل را به مردم استان خوزستان و آبادان، گفت: تیم ملی کشتی فرنگی در حالی با 12 کشتی گیر به تورنمنت قزاقستان اعزام شد که جمعی از مدال‌آوران مسابقات جهانی نروژ هم در ترکیب تیم  حضور دارند و این تورنمنت اولین مسابقه بین‌المللی این ملی پوشان خواهد بود.

حضرتی‌پور درباره شرایط تورنمنت تورلیخانوف اظهار داشت: با توجه به اینکه مسابقات قزاقستان یک تورنمنت هست، شرکت کنندگان نه با آمادگی کامل بلکه با یک آمادگی نسبی حضور پیدا می کنند، در این تورنمنت البته بحث رنکینگ مهم است و کشتی گیرانی که داری رنک و جایگاه خوبی هستند به دنبال حفظ آن و کشتی گیرانی که رنکینگ خوبی ندارند، در پی ارتقای رنک‌شان هستند تا برای  سیدبندی مسابقات جهانی امتیاز خوبی داشته باشند.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به برنامه تورنمنت قزاقستان، افزود:16 کشور تا امروز برای حضور در تورنمنت قزاقستان اعلام آمادگی کرده‌اند و این مسابقات  در روزهای 12 و13  خردادماه برگزار می شود، در روز 12 خردادماه رقابت‌های هفت وزن و در روز 13 خردادماه هم رقابت های 3 وزن برگزار می شود و عصر 14 خردادماه تیم ملی کشتی فرنگی به تهران باز می گردد.

حضرتی‌پور با اشاره به اینکه اردوی بعدی تیم ملی کشتی فرنگی  پس از بازگشت تیم از مسابقات قزاقستان، از 21 خرداد آغاز خواهد شد، تصریح کرد: این اردو برای حضور در تورنمنت رنکینگ دار ایتالیا خواهد بود.

وی با بیان اینکه فرایند انتخابی کشتی فرنگی تورنمنت محور است، تاکید کرد: بعد از مسابقات جام تختی، فرایند انتخابی کشتی فرنگی تورنمنت محور است، نفرات شاخص مسابقات جام تختی که وارد اردو شده اند به تدریج در مسابقات مختلف، محک زده می شوند تا ترکیب نهایی دو تیمی که قرار است در مسابقات کشورهای اسلامی و رقابت‌های جهانی صربستان شرکت کنند، مشخص شود.

برچسب ها :