حسن حسین زاده:

یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ 15:17
هیچ کشتی گیر مدعی از چرخه ی انتخابی بیرون نماند
عملکرد کشتی گیران در تورنمنت های خارجی بسیار اهمیت دارد
فدراسیون موجب حیات کشتی در زمان شیوع ویروس کرونا شد
حسن حسین زاده گفت: چرخه ی انتخابی تیم ملی باعث شد تا حتی کشتی گیران درجه سه نیز بتوانند شانس خود را برای ملی پوش شدن امتحان کنند.

حسن حسین زاده مربی سابق تیم ملی و سرمربی تیم کشتی فرنگی مازندران در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: من در رقابت های قهرمانی کشور بزرگسالان و جوانان و همچنین انتخابی جام تختی همراه تیم مازندران بودم و معتقدم با اجرای چرخه ی انتخابی تیم ملی هیچ کشتی گیری مدعی بیرون گود نماند.
وی ادامه داد: رقابت های جام تختی که چند روز پیش در اهواز برگزار شد، یکی از با کیفیت ترین مسابقات کشتی فرنگی کشور در سال های اخیر بود که یک نبرد و جنگ داخلی برای کشتی گیران کشورمان محسوب می شد.،
حسین زاده تصریح کرد: تفکرات کادر فنی برای بها دادن به تیم های ملی جوانان، امید و نیروهای مسلح و همچنین نفرات منتخب قهرمانی کشور و انتخابی جام تختی برای حضور در رقابت های بین المللی جام تختی بسیار عالی و متناسب با ظرفیت های کشتی فرنگی کشورمان بود و نتایج کسب شده در جام تختی، نشان از آمادگی کشتی گیران در پروسه ی اجرای چرخه ی انتخابی تیم ملی داشت.
سرمربی تیم فولادین ذوب آمل در لیگ برتر کشتی فرنگی گفت: در این دوسالی که از شیوع ویروس کرونا می گذرد، فدراسیون کشتی تمام تلاش خود را کرد تا کشتی در کشور زنده بماند و برگزاری مسابقات لیگ یکی از بهترین کارهایی بود که انجام شد.
وی ادامه داد: امسال لیگ بسیار عالی برگزار شد و ما شاهد یکی از لیگ های پویا چه از لحاظ کمیت و چه از لحاظ کیفیت بودیم که هم کشتی گیران از لحاظ آمادگی جسمانی خود را حفظ کردند و هم از لحاظ منافع مادی تأمین شدند.
حسین زاده تصریح کرد: به واقع فدراسیون کشتی با تمام ظرفیت هم روند ساخت و ساز و نوسازی فضاهای کشتی را در این مدت انجام داد و هم تمامی مسابقات را به نحو احسن برگزار کرد، ضمن اینکه سفرهای استانی رئیس فدراسیون کشتی نیز باعث شد تا کشتی در تمامی کشور رشد و پیشرفت داشته باشد.
این مربی سازنده مازندرانی در مورد عملکرد کشتی فرنگی در چند سال اخیر گفت: به واقع در دو دهه ی اخیر شاهد پیشرفت های چشمگیری در کشتی فرنگی کشور بوده ایم که بخش اعظمی از آن را مدیون تلاش های محمد بنا بعنوان سرمربی و کادر فنی وی بوده ایم.
وی ادامه داد: تفکرات محمد بنا در نحوه ی انتخاب ملی پوشان، متناسب با کشتی فرنگی کشور است و شاهد این موضوع کسب نتایج درخشان در رقابت های المپیک و جهانی بود که برای نخستین بار در کشتی فرنگی کشور اتفاق افتاده است.
مربی سابق تیم ملی اظهار داشت: انتخاب یک کشتی گیر برای مسابقات آسیایی، جهانی، بازی های آسیایی و المپیک فاکتورهای خودش را دارد، شاید یک کشتی گیر در یک مسابقه رو در روی داخلی برنده باشد اما در مسابقات خارجی عملکرد خوبی نداشته باشد و یا اینکه یک کشتی گیر در حین تمرینات افت کند و یا با فاصله زمانی ایجاد شده تا مسابقات مدنظر از لحاظ فنی و جسمانی عقبگرد داشته باشد. بهرحال تنها راه حل این موضوع در نظر گرفتن فاکتورهایی از قبیل آمادگی جسمانی و فنی در اردوها و از همه مهمتر اعزام به رقابت های بین المللی است.
حسین زاده تأکید کرد: تا یک کشتی گیر به یک یا دو رقابت بین المللی پیش از مسابقات اصلی اعزام نشود، عیار آن برای کادر فنی مشخص نخواهد شد و ما هرچقدر هم که رقابت داخلی برگزار کنیم، نیاز به اعزام کشتی گیران به مسابقات برون مرزی داریم تا آن ها را در محل با رقیبان خارجی بسنجیم.
این مربی مازندرانی در مورد عملکرد کادر فنی تیم ملی گفت: بهرحال من هم زمانی بعنوان مربی در تیم ملی کار می کردم و تمامی دوستانی که در حال حاضر در تیم ملی حضور دارند از دوستان بنده هستم و بنده رابطه ی بسیار خوبی با آن ها دارم.
وی ادامه داد: گاهی اوقات اظهارنظرها به گونه ای در رسانه ها و فضای مجازی پوشش داده می شود که موجب دلخوری می شود، ولی باید بدانید که در نهایت همه ی این دوستان چندین سال است که در تیم ملی خدمت کرده و امتحان خود را پس داده اند.
این مربی آملی در مورد موفقیت کشتی گیران این شهر در رقابت های المپیک و جهانی گفت: عامل پتانسیل خوبی در کشتی فرنگی دارد، البته به هیچ عنوان نمی توان از زحمات کادر فنی در اردوهای تیم ملی برای کشتی گیران گذشت.
وی ادامه داد: کشتی گیرانی مانند قاسم رضایی، بشیر باباجان زاده، هادی ساروی و علی اکبر یوسفی در همین اردوهای تیم ملی و زیر نظر مربیان به آمادگی لازم رسیدند و صاحب مدال های جهانی و المپیک شدند.
حسین زاده تصریح کرد: البته کشتی سنگین وزن ایران در این 15 سال گذشته مدیون مربی خوش اخلاق و با تجربه ای به نام رسول جزینی است، به شخصه معتقدم که ایشان کار خود را به خوبی بلد است و شاهد این موضوع نیز نتایج درخشان کشتی گیران سنگین وزن کشورمان در رقابت های جهانی، المپیک، بازی های آسیایی و قهرمانی آسیا بوده است.
وی افزود: جزینی علاوه بر اینکه از لحاظ فنی بسیار برای کشتی گیران سنگین وزن مفید است، از لحاظ کوچینگ نیز بسیار به کار خود مسلط است و در واقع یک مدیر توانمند و یک دستیار و همکار قوی برای محمد بنا محسوب می شود.
این مربی سازنده مازندرانی در مورد وضعیت کشتی فرنگی کشور تصریح کرد: بهرحال به خاطر کرونا تمرینات در باشگاه ها به خوبی انجام نمی شد، اما حضور بی شمار کشتی گیران در سالن مسابقات کشوری نشان داد که علاقمندی و انگیزه در آن ها نمرده است و نتایج بدست آمده در جام تختی نیز این نوید را به ما داد که نسل جدیدی از کشتی گیران جوان و آینده دار را برای تیم ملی در اختیار داریم که می توانیم با پشتیبانی و حمایت های لازم در المپیک 2024 توکیو صاحب افتخارآفرینی ها و موفقیت های بسیاری شویم.
حسین زاده در پایان با قدردانی از مسئولان فدراسیون کشتی به خصوص حمید سوریان که بدون هیچ چشمداشتی در کنار فدراسیون قرار گرفته و کشتی گیران از دانش وی بهره مند می شوند و انگیزه لازم را برای کسب موفقیت بدست می آورند، خاطرنشان کرد: در این دو سال و نیم گذشته، کشتی پیشرفت های خوبی را چه از نظر کسب نتایج در مسابقات جهانی و چه از نظر امکانات و ایجاد فضاهای ورزشی داشته و رشد جمعیت کشتی گیری نوید آن را می دهد که کشتی دوباره به جایگاه اصلی خود در کشور باز خواهد گشت.


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 4)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 3)
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 2)
از روز شنبه 8 اردیبهشت ماه و در کرمان
بازی بسکتبال تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان (گزارش تصویری)
اخباری از کشتی استان گلستان (همراه با کلیپ)
به میزبانی شهرستان بردسکن استان خراسان رضوی
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل (گزارش تصویری - 1)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز