چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ 15:02
مکمل های غیر مجاز ورزشی خطری در کمین کشتی
رئیس هیات کشتی استان البرز گفت: متاسفانه مشاهده شده در بعضی از باشگاه ها مربیان به  فروش مکمل ها و داروهای غیر مجاز به ورزشکاران روی آورده اند.

  حمید یاری رئیس هیات کشتی استان البرز در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: کشتی از دیرباز بعنوان یک ورزش پهلوانی و باستانی در کشورما شناخته شده است و منش کشتی گیرانی همچون آقا تختی و دیگر پهلوانان زبان زد خاص و عام بوده است.

وی ادامه داد: اما امروز شاهد این هستیم عده ای  با سو استفاده از نام کشتی جایگاه این ورزش باستانی را به خطر انداخته اند.

حمید یاری گفت: متاسفاته طبق گزارش داده شده تعداد محدودی از مربیان که با نام مربی در باشگاه ها مشغول فعالیت هستند این ورزش را بعنوان منبع درآمد اصلی خود انتخاب کرده اند  و خانواده ها نیز با اعتماد از نام کشتی برای پیشرفت فرزندان خود  اقدام به پرداخت شهریه پیشنهادی از سوی مربیان کرده اند.

وی افزود: طبق اساسنامه  فداراسیون کشتی هیچ مربی حق دریافت شهریه در روی تشک کشتی از ورزشکار را ندارد و می بایست شخصی بعنوان مسئول ثبت نام در باشگاه وظیفه جمع آوری شهریه از ورزشکاران را داشته باشد.

 رئیس هیات کشتی البرز تصریح کرد: در مواردی شاهد تجویز مکمل ها و داروهای غیر مجاز از سوی مربیان به ورزشکاران هستیم که در صورت مشاهده هیات کشتی استان با باشگاه داران  و مربیانی که اقدام به این کار غیر اخلاقی می کنند، برخورد قانونی خواهد کرد.

وی ادامه داد : این مورد در چندین استان دیگر نیز مشاهده شده و در جلسات آتی با ریاست فدارسیون کشتی و فدارسیون پزشکی ورزشی کارگروهی ویژه برای برخورد با این مربیان تشکیل خواهد شد.

وی در پایان از خانواده ها و ورزشکاران خواست تا درصورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از فروش مکمل ها و  داروهای غیر مجازتوسط مربیان و دریافت شهریه مازاد به هیات کشتی استان البرزمراجعه نمایند.


برچسب ها :