مسعود واحدی:

یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ 12:08
تأثیرات اردوی بسترسازی در مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور بسیار مشهود بود
باید به سمت کشتی گرفتن به سبک ایرانی حرکت کنیم
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نونهالان گفت: اردوی بستر سازی که در هفته اول آبان ماه سال جاری برگزار شد، نتایج بسیار مثبتی در رقابت های قهرمانی نوجوانان کشور داشت.

مسعود واحدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نونهالان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: با توجه به اهمیت رده ی سنی پایه برای فدراسیون کشتی، در هفته اول آبان ماه سال جاری یک اردوی یک هفته ای بسترسازی از نفرات مستعد رقابت های قهرمانی کشور در الیگودرز در خانه ی کشتی شهید مصطفی صدرزاده برگزار شد.

وی ادامه داد: در این اردو که حالت تفریحی، آموزشی و فرهنگی داشت، سعی کردیم که نحوه اصولی اجرای فنون اولیه از جمله زیرگیری و رسیدن به پاها را با کشتی گیران نونهال تمرین کنیم و قرار شد که آن ها نیز نکات آموزش داده شده را در باشگاه ها و زیر نظر مربیان خود مرور کنند.

عضو کمیته فنی رقابت های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی کشور، ادامه داد: خوشبختانه همین اردوی یک هفته ای تأثیر بسیار زیادی بر عملکرد کشتی گیران در رقابت های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی کشور در ارومیه داشت و شاهد این بودیم که نزدیک به 70 درصد از نفرات حاضر در این اردو توانستند در این مسابقات به موفقیت دست پیدا کنند.
وی افزود: کشتی ایران به سمت زیر کتف زدن و بیرون کردن حریف از تشک رفته است و ما باید بتوانیم این جریان را عوض کنیم و به اصل خود باز گردیم.

واحدی تصریح کرد: البته زیرکتف زدن نیز جزئی از کشتی است اما قطعا با زیر کتف زدن نمی توان در تمامی کشتی ها موفق بود و ما باید بتوانیم اجرای فنون کنیم و اصلی ترین حسن و نشان کشتی ایرانی رسیدن به پاها از هر دو سمت و زیرگیری است.

وی در مورد برگزاری رقابت های زیر 15 سال آسیا در اواسط تیرماه سال 1401 و برنامه های تیم نونهالان گفت: در نظر داریم که اواسط اردیبهشت ماه مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی کشتی آزاد نونهالان را برگزار کنیم و پس از آن نیز در رقابت های قهرمانی آسیا شرکت کنیم.

واحدی اظهار داشت: البته برای اینکه آمادگی کشتی گیران را تا آن زمان حفظ کنیم با توجه به اینکه نزدیک به 100 نفر از نفراتی که در رقابت های قهرمانی کشور نوجوانان شرکت کرده بودند، در سن نونهالان بودند و با گواهی پزشکی کشتی گرفتند، می توانیم از این پتانسیل بالا استفاده کنیم و با صحبتی که با مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد داشته ایم مقرر شد که نفرات مستعد را به اردوهای تیم ملی نوجوانان دعوت کنیم تا کشتی گیران از تمرینات دور نمانند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نونهالان خاطرنشان کرد: در رده ی نونهالان ابتدا نحوه ی آموزش صحیح و اصولی فنون مطرح است و هرچقدر که بتوانیم موارد فنی را به کشتی گیران بهتر انتقال بدهیم، نتیجه ی بهتری نیز خواهیم گرفت. ضمن اینکه برگزاری اردوهای بسترسازی بسیار مفید و سازنده است و انگیزه ی بسیار مثبتی را در بین آینده سازان کشتی کشور ایجاد خواهد کرد.



برچسب ها :