چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ 14:57
حرف و عمل در مورد کشتی پایه باید یکسان باشد
در کنار پرورش کشتی گیر، مربی نیز باید پرورش دهیم
مجید ترکان گفت: حرف و عمل در مورد کشتی پایه باید یکسان باشد.

مجید ترکان پیشکسوت کشتی، دارنده مدال های طلا، نقره و برنز جهان، مدیر اسبق تیم های ملی کشتی آزاد و مدرس انستیتو کشتی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی در خصوص کلاس های مربیگری که توسط انستیتو در حال برگزاری است گفت: کلاس های مربیگری که در حال تشکیل شدن است با هماهنگی انستیتو است و مربیان سازنده با کشتی گیران کار می کنند و زیر بنای پایه ها برنامه ریزی شده است و حتی کلاس های مربیگری درجه بندی می شود و آنها می توانند از درجه بندی 3 حتی به درجه مربیگری بین المللی هم برسند.

وی ادامه داد: در این کلاس ها با توجه به سرفصل هایی که داده شده است با مربیان کار می شود.

ترکان تأکید کرد: ما باید در کنار پرورش کشتی گیران، مربی نیز پرورش دهیم و در واقع اگر کشتی گیر می سازیم، مربیان نیز  باید ساخته شوند.

وی در خصوص اینکه سطح فنی مربیان کشور چگونه است گفت: وقتی مسابقات را که نگاه می کنیم می گویند چرا فن رد و بدل نمی شود این اشکال باید از مربیان گرفته شود چون کشتی گیران از مربیان خود یاد می گیرند و معتقدم برگزاری کلاس های مربیگری نگاه فنی و سطح فنی مربیان را افزایش می دهد تا بتوانند تکنیک و فن را کنار هم داشته باشند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان در مورد برنامه های این تیم گفت: استارت اصلی فعالیت ما از مسابقات قهرمانی کشور که 27 بهمن ماه آغاز خواهد شد، زده می شود و باید نفرات اصلی خود را مشخص کنیم و در برنامه های بعدی به قول معروف چکش کاری کنیم تا ملی پوشان اصلی مشخص شوند.

وی در خصوص عملکرد انستیتو  کشتی گفت: نگاه من این است که سرفص لهایی که داریم مقدمه کار مریبان است. بحث فنی بیشتر اثر گذار شده است و با این فعالیت های انستیتتو، شروع کار عالی بوده است و امیدواریم نتیجه خوبی بگیریم. باید بررسی شود آیا چیزی که انستیتو می داند مربیان هم می دانند و می توانند انجام دهند یا خیر، همچنین. به پایع و بنیان کشتی نیز باید نگاه ویژه داشت و انجام کار در عمل هم باید مثل صحبت کردنمان باشد و به پایه ها بیشتر رسیدگی کنیم.


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون