دیدار رئیس فدراسیون با اعضای هیئت کشتی، پیشکسوتان و مربیان آذربایجان غربی (همراه با گزارش تصویری)

پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ 16:47
دبیر: توجه ویژه به رده ی سنی نونهالان، آینده کشتی را تضمین می کند
انستیتو کشتی نسبت به اعزام مدرسین به استان اقدام می کند
رئیس فدراسیون کشتی در سفر یک روزه خود به استان آذربایجان غربی با اعضای هیئت کشتی استان، رؤسای هیئت کشتی شهرستان ها، پیشکسوتان و مربیان آذربایجان غربی دیدار و گفت و گو کرد و پای در و دل آن ها نشست.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، علیرضا دبیر در این دیدار که با حضور روح اله حضرت پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، کیومرث پورایراندوست مدیرکل ورزش و جوانان و اسماعیل کیومرثی رئیس هیئت کشتی استان آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: کشور ما در دو سال گذشته درگیر ویروس کرونا بوده و به تبع آن ورزش و به خصوص کشتی از این بابت دچار رکود شده است.

وی ادامه داد: باشگاه های کشتی در این مدت یا تعطیل بوده اند یا به صورت محدود فعالیت می کردند که این موضوع تأثیر خود را بر روی آینده کشتی کشور خواهد گذاشت.

دبیر تصریح کرد: اگر قرار باشد که دچار رکود در کشتی نشویم و بتوانیم در سال های آینده تیم های ملی قوی داشته باشیم، شرطش حضور کشتی گیران خردسال و نونهالان در باشگاه ها و لزوم آموزش صحیح و اصولی به آن ها است.

رئیس فدراسیون کشتی تأکید کرد: کشتی گیری که به تیم های ملی می آید، باید با اصول کشتی آشنا باشد و فقط در تیم های ملی بر روی ضعف های تاکتیکی و فنی آن ها کار شود و اردوهای تیم های ملی محل آموزش کشتی نیست.

وی افزود: این وظیفه انستیتو کشتی است که با اعزام مدرسان و مربیان مجرب به سراسر کشور نسبت به آموزش مربیان استان ها اقدام کند و نظام آموزشی هماهنگ در باشگاه ها فراگیر شود و اگر یک مربی بتواند کشتی به صورت اصولی در ذهن و بدن یک نونهالان جا بیاندازد، خدمت بزرگی به تیم های ملی کرده است.

دبیر گفت: متأسفانه باید قبول کنیم که برخی از مربیان ما از دانش فنی لازم برخوردار نیستند اما فدراسیون کشتی این آمادگی را دارد که نسبت به آموزش و ارتقاء دانش فنی آن ها اقدام نماید.

وی با تأکید بر برگزاری مسابقات درون استانی و به جریان افتادن رقابت بین کشتی گیران گفت: برگزاری مسابقات همچون لیگ می تواند کشتی یک استان را پویا کند و حضور در لیگ استان، یا لیگ کشوری بسیار تأثیر گذار است.

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: برگزاری لیگ های منطقه ای، لیگ دسته یک در رده های سنی مختلف و ایجاد رقابت بین کشتی گیران استان ها باعث می شود که کشتی گیران از نظر فنی ارتقاء پیدا کنند.

وی با تأکید بر اینکه در رده های سنی پایه نباید به کشتی گیران فشار وارد کرد گفت: رده ی سنی پایه نونهالان جای وزن کم کردن و یا قهرمانی نیست، بلکه یک کشتی گیر باید در این رده اصول کشتی را به خوبی یاد بگیرد و وقت برای قهرمان شدن است. به نظر شما قهرمانی در نونهالان و نوجوانان مهمتر است یا قهرمانی در رده ی سنی بزرگسالان، اگر بتوانید مواردی را که گفتم رعایت کنید، یک کشتی گیر در دوران جوانی تازه شکوفا می شود و عمر قهرمانی اش افزایش می یابد.

رئیس فدراسیون کشتی اظهار داشت: منتظر نباشید که از بیرون به شما کمک شود، باید خودتان بتوانید برای کشتی آورده داشته باشید، می دانم همه شما عاشق کشتی هستید چرا اگر عشق به این ورزش نبود، کار کردن در این شرایط امکان پذیر نبود.

وی افزود: البته بنده هم برای کمک به حل مشکلات کشتی در استان ها حضور خواهم یافت تا مسائل مربوطه را پیگیری و برطرف کنم اما همه ی کارها را فدراسیون کشتی به تنهایی نمی تواند انجام دهد.

دبیر در پایان خاطرنشان کرد: فدراسیون کشتی بعنوان متولی تیم های ملی و پشتیبانی و اعزام آن ها فعالیت می کند اما قطعا فعالیت فدراسیون و عملکرد آن، ارتباط مستقیمی با عملکرد هیئت ها، مربیان و دست اندرکاران کشتی در استان ها دارد و تا همه نخواهیم کار جلو برود، امکانش وجود ندارد. تا الان خدا لطف داشته و کار کشتی کشور به خوبی پیش رفته و کشتی ایران دوباره خود را در سطح جهانی مطرح کرده و امیدوارم که این روند رو به رشد با کمک همه ی جامعه ی بزرگ کشتی ادامه داشته باشد.


گالری تصاویر

برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون