علیرضا رضایی:

یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ 08:56
بازسازی کمپ تیم های ملی آبروی ماندگار برای کشتی است
در سال 2022 کار سختی را پیش رو خواهیم داشت
دارنده مدال نقره المپیک آتن گفت: عملکرد کشتی ایران در رقابت های جهانی نروژ نشان داد که می توانستیم در المپیک نیز با کمی دقت بهتر نتیجه بگیریم.

علیرضا رضایی پیشکسوت کشتی و دارنده مدال نقره المپیک و برنز جهان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: در سال 2021 دو رویداد مهم در سال گذشته میلادی در کشتی دنیا داشتیم که المپیک 2021 و جهانی نروژ بود. که از همه لحاظ برای کشتی گیران مهم بود .

وی ادامه داد: در مسابقات المپیک که شرایط بسیار متفاوتی داشت تیم ما مخصوصا در آزاد با چالش روبرو شد و شرایط خاصی پیدا کرد. کسب این تعداد مدال توسط کشتی گیران در المپیک نشان از جایگاه کشتی در ورزش ایران داشت. در مسابقات جهانی نروژ هم نتایج بسیار خوبی کسب شد و نشان می داد که با کمی دقت می توانستیم در المپیک بهتر باشیم .

وی افزود : در رده های سنی مختلف نیز کشتی های خوبی در سال گذشته انجام شد و قهرمانی تیم کشتی آزاد جوانان در روسیه یکی از بهترین نتایج بود. باید بپذیریم که این پتانسیل در کشتی ما وجود دارد که امسال نتایج بهتری حتی نسبت به سال گذشته کسب کنیم و با پشتیبانی و حمایت ویژه ای که فدراسیون از تیم های ملی انجام می دهد، تیم ها با دلگرمی بهتری به مسابقات اعزام خواهند شد.

نایب رئیس اسبق فدراسیون کشتی، در خصوص عملیات های عمرانی صورت گرفته در فدراسیون کشتی گفت: ساخت کمپ تیم ملی، نوسازی و تجهیز کامل خانه های کشتی شهید هادی، شهید صدرزاده و توفیق جهانبخت و ساختمان فدراسیون بی نظیر بود. این موارد آبروی کشتی است و در آینده برای کشتی ماندگار است و موردی خاص اینکه انجام این موارد برای حفظ آبروی تیم های ملی است.

مدیر اسبق تیم های ملی کشتی آزاد ادامه داد: من به شخصه 2 بار از این ساخت و سازها بازدید داشتم، یک مورد درحین ساخت و یکی هم در پایان کار که به نظرم آبرومند وشیک و در خور ورزشکاران است . کشتی گیران باید قدر این زحمات را بدانند و با کسب نتایج بهتر پاسخگو باشند.

دارنده مدال طلای بازی های آسیایی بانکوک و چندین مدال طلا، نقره و برنز آسیا، در خصوص سال 2022 گفت: امیدوارم اول در این سال ویروس کرونا ریشه کن شود.  باید بدانیم که سال 2022 سال سختی برای کشتی ایران است. چون  دو چالش برگزاری با فاصله ی بسیار کم بازی های آسیایی چین و رقابت های جهانی صربستان را در پیش داریم. به نظر من باید در هر وزن 2 کشتی گیر مطمئن داشته باشیم، چون ریکاوری در فاصله کم برای ورزشکاران بسیار سخت است. و باید با کارشناسی و دید خوب این موضوع انجام شود.

این پیشکسوت با اخلاق کشتی در پایان خاطرنشان کرد: با نظر فدراسیون کشتی که اهمیت ویژه به رده های سنی پایه است کاملا موافقم و معتقدم که تیم های پایه و رده های سنی مختلف باید با جدیت و اهمیت تمام مانند سال گذشته به سال جدید ورود پیدا کنند تا موفق باشند.


برچسب ها :