سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ 11:52
اردوی عراق حال و هوای دیگری داشت
از روز اول تا روز آخر در فضای دیگری قدم می زدیم
مجتبی گلیج گفت: اردوی تدارکاتی عراق با تمامی اردوهای دیگری که در آن حضور داشتم، متفاوت بود و حال و هوای دیگری داشت.

مجتبی گلیج دارنده مدال برنز وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد جهان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: پس از بازگشت از رقابت های جهانی نروژ نیاز به یک ریکاوری و تجدید روحیه داشتیم که انصافا فدارسیون کشتی با درنظر گرفتن اردوی تدارکاتی عراق انگیزه و انرژی مضاعفی را به ما داد.

دارنده 2 مدال طلای رقابت های زیر 23 سال جهان گفت: از روز اولی که وارد عراق شدیم متوجه شدیم که در فضای دیگری قدم می زنیم و با حضور در محل شهادت حاج قاسم سلیمانی که در کنار فرودگاه عراق بود، به این سردار بزرگ ادای احترام و با آرمان های این شهید والامقام تجدید میثاق کردیم و راهی شهر کاظمین شدیم.

دارنده مدال های طلا و نقره آسیا در مورد تمرینات برگزار شده در کشور عراق گفت:  به واقع توانستیم از بهترین امکانات موجود در کشور عراق استفاده کنیم و استقبال خوبی از سوی فدراسیون و مقامات ورزشی و کشتی گیران این کشور از ما شد، ضمن اینکه مردم عراق نیز علاقه ی ویژه ای به ما نشان دادند و اینکه برادری بین دو کشور همسایه وجود داشته باشد دستاوردی بزرگ محسوب می شود.

این ملی پوش کشورمان در مورد فضای معنوی بوجود آمده در این اردو گفت: بهرحال بعنوان یک ایرانی و عاشق اهل بیت (ع) ما هم سوای کشتی گیر بودنمان، خود را وابسته و دلبسته به این خاندان می دانیم و نهایت ارادت خود را به ایشان اعلام می داریم.

وی ادامه داد: بحث معنوی در این اردو خیلی پررنگ بود و به زیارت عتبات عالیات رفتیم و در شهر کاظمین، کربلا و نجف، حرم ائمه‌اطهار را زیارت کردیم. اولین بار بود که سعادت داشتم به زیارت کربلا بروم و فضا طوری بود که آدم آرام می‌شد. بقیه بچه‌ها هم مسلماً چنین حسی داشتند و حضور در چنین فضا‌های متبرکی به آدم، انرژی خوبی می‌دهد، به خصوص که در هر مسابقه‌ای به ائمه ‌اطهار متوسل می‌شویم و برای پیروزی کمک می‌خواهیم.»

ملی‌پوش وزن ۹۷ کیلوگرم معتقد است این حس را نمی‌تواند وصف کند: همیشه وارد شدن به بارگاه ائمه‌اطهار یک حس خوب و وصف نشدنی به آدم می‌دهد، من هم از بچگی ارادت خاصی به ائمه دارم و از اینکه در این سفر برای بار اول توانستم به زیارت امامان در عراق بروم، حس خیلی خوبی را تجربه کردم. هم من و هم سایر بچه‌ها با یک انرژی مضاعف به ایران برگشتیم. ان‌شاء‌الله بتوانیم با این انرژی مثبتی که از این اردو گرفتیم در مسابقات پیش‌رو بهترین نتیجه را کسب کنیم.»

وی در مورد مداحی اش در بین الحرمین گفت: مداحی‌ام در بین‌الحرمین دلی بود، در حرم ائمه چه کربلا، چه نجف و چه کاظمین، آدم وقتی وارد می‌شود حس بسیار خوبی دارد، اما من، چون به حضرت ابوالفضل ارادت ویژه‌ای دارم و در کشتی و زندگی از ایشان مدد می‌گیرم، در حرم‌شان احساس خاصی داشتم. دفعه اولم بود و من و سایر بچه‌های تیم وقتی به زیارت رفتیم، واقعاً منقلب شدیم. باید شرایط حضور را داشته باشید تا آن را درک کنید و واقعاً نمی‌توان آن را به زبان آورد و وصف کرد.

گلیج ادامه داد: من مداح نیستم و جسارتی هم نمی‌خواستم بکنم. مداحی من بیشتر دلی بود، زمانی که سنم پایین‌تر بود در دوران نوجوانی در هیئت محل خودمان یک سابقه کوچکی داشتم و مداحی می‌کردم. نوحه‌ای که خواندم همانطور که اشاره کردم یک کار دلی بود و دوست داشتم در بین‌الحرمین مداحی کنم و چند کلمه‌ای برای بچه‌ها بخوانم.

وی در مورد تمریناتی که در عراق برگزار شد گفت: تمرینات تنوع زیادی داشت و کادر فنی برنامه‌های تمرینی مختلفی در نظر گرفته بود. تمرینات خیلی عالی بود و سطح بالایی داشت، فوتبال بازی کردیم، مسابقه دو دادیم و پزشک تیم هم تست کوپر از ملی‌پوشان گرفت. ضمن اینکه تمرین و مرور فن به صورت مشترک با اعضای تیم ملی عراق هم از دیگر برنامه‌های ما بود.

وی در مورد پذیرایی عراقی ها گفت: مهمان‌نوازی عراقی‌ها مثال‌زدنی بود، علاقه مردم عراق نسبت به بچه‌های تیم ملی مثال‌زدنی بود. علاقه خاصی به قهرمانان به خصوص ملی‌پوشان کشتی داشتند و نمونه آن هم حسن یزدانی بود که برای خیلی از عراقی‌ها چهره‌ای دوست‌داشتنی بود، می‌آمدند و با او و بقیه قهرمانان عکس یادگاری می‌گرفتند.

گلیج در پایان خاطرنشان کرد: شروع کارمان با مدد گرفتن از ائمه‌اطهار آغاز شد، که تصمیم خیلی خوبی بود. جا دارد به خاطر این اردو از فدراسیون کشتی و کادر فنی تشکر کنم و امیدوارم بتوانیم زحمات این عزیزان، پدر و مادر و دعای مردم را با مدال‌آوری و به اهتزاز درآوردن پرچم ایران  در میادین جهانی و المپیک جبران کنیم.


برچسب ها :