میرعمادیان:

دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ 13:00
حضور در کشور عراق یکی از بهترین اردوهای ما بود
تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در یک اردوی تدارکاتی، زیارتی به مدت 8 روز در کشور عراق حضور داشت.

مصطفی میرعمادیان مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در خصوص برگزاری این اردو گفت: اردوی اول تیم ملی باید شروع می شد، به همین دلیل تصمیم گرفتیم که به کشور بلغارستان برویم اما چون مصادف با سال نو میلادی بود متوجه شدیم که تمام کشورهای اروپایی درگیر این موضوع هستند. بدین ترتیب کادر فنی تصمیم گرفت که به اردوی کشور عراق برویم که این موضوع با فدراسیون کشتی درمیان گذاشته شد و دستور برگزاری این اردو صادر و ما راهی عراق شدیم.

وی در خصوص برنامه های تیم ملی در عراق گفت: افرادی که در این اردو حضور داشتند شامل کشتی گیران حاضر در لیگ که کمی از لحاظ بدنی خسته بودند، حسن یزدانی که چند وقتی بود از شرایط مسابقه به دور بود و همچنین کامران قاسم پور که مصدومیت داشت. برنامه ای که ما داشتیم ابتدا سنجش میزان آمادگی کشتی گیران بود که تست های مختلف توسط دکتر خدایاری بدنساز تیم ملی به انجام رسید، ضمن اینکه به دنبال برگزاری تمرینات شاداب و مفرح برای کشتی گیران بودیم.

مربی تیم ملی ادامه داد: باید بگویم که اردوی بسیار خوبی بود، تمامی برنامه های تمرینی را در این اردو نیز داشتیم. بهترین امکانات ورزشی کشور عراق در اختیار ما بود. در کنار تمرینات و آمادگی جسمانی، بحث معنویت نیز در اردو نیز مشهود بود. تیم ملی هر موقع به هر مسابقه ای می رفت خصوصا مسابقات جهانی نروژ، صدای یا ابوالفضل ما در سالن همیشه بلند بود، از امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) مدد می گرفتیم و ما می خواستیم این فضای معنوی را از نزدیک حس کنیم و همه کشتی گیران از این اردو راضی بودند.

میرعمادیان ادامه داد: برنامه تمرینی ما در این اردو کاملا شبیه به برنامه تمرینی در ایران بود . صبح و عصر تمرین داشتیم . 4 روز اول در شهر بغداد بودیم . محل خوابگاه تا تمرینات ما فاصله زیادی داشت اما دانشگاه تربیت بدنی عراق کلیه امکانات را در اختیار ما گذاشته بود. تیم های جوانان و بزرگسالانشان نیز با ما تمرین می کردند. از لحاظ خوابگاه، تغذیه، ترابری و امکانات بهترین ها در اختیارمان بود و از لحاظ معنوی هم بچه ها نهایت استفاده را بردند.

مربی تیم ملی در خصوص برگزاری اردو در شهرهای نجف و کربلا گفت: در شهر های نجف و کربلا و حتی کاظمین ما تمرینات خود را بر اساس برنامه و به صورت مرتب برگزار می کردیم، صبح و عصر برنامه تمرین بود و شب ها به زیارت می رفتیم. همیشه در رویایم بود که به زیارت امام حسین (ع) بروم و بالاخره خدا این توفیق را به من داد.

میرعمادیان درخصوص نحوه برخورد مردم عراق با اعضای تیم ملی گفت: باید بودید و مشاهده می کردید که روزانه از مدارس و محلات و شهر های دیگر با اتومبیل و اتوبوس مردم می آمدند تا با کشتی گیران ما صحبت کنند و عکس یادگاری بگیرند و دقایقی را درکنار آنها باشند.

مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در خصوص ارزیابی خود از این اردو گفت: عراقی ها تماس گرفته بودند که کشتی گیرانشان از شهرهای مختلف به محل اردو بیایند و تمرینات را نگاه کنند و از نحوه تمرینات یادداشت برداری کنند. از بدنساز تیم ملی آقای خدایاری مدام در خصوص بهترین تمرینات سوال می کردند. ما هم چون بعد از مسابقاب جهانی نروژ نتوانسته بودیم یکجا تیم ملی را جمع کنیم این اردو را به خوبی برگزار کردیم تا برای اردوهای بعدی آماده تر شویم. اما نکتیه اصلی این بود که این اردو تاثیر بسیار مثبتی در روحیه و روان کشتی گیران داشت.

میرعمادیان در پایان و در خصوص مرحله بعدی اردو گفت: از فردا اردوی دوم برای حفظ آمادگی کشتی گیران آغاز خواهد شد.



برچسب ها :