شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ 13:08
آماده میزبانی رقابت های کشتی قهرمانی کشور در گلستان هستیم
در صورت حضور رئیس جمهور، احتمالا مسابقات را با تاخیر برگزار می کنیم
مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی آزاد کشورمان قرار است طی روز های 23 و 24 دی ماه به میزبانی استان گلستان و در شهر گرگان برگزار شود.

محمدحسین ملاح رئیس هئیت کشتی استان گلستان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی گفت: طبق برنامه ای که داریم باید 32 استان در این مسابقات شرکت کنند. البته استان گلستان 2 تیم خواهد داشت و می خواهیم از میزبانی خودمان در این مورد استفاده کنیم.
وی ادامه داد تیم های مانند قشم، کیش، مناطق آزاد و توابع تهران و چند تیم دیگر هم علاوه بر 32 استان در تیم مسابقات حاضر خواهند بود که مجموعا نزدیک به 500 کشتی گیر به همراه مربیان و عوامل تیم ها در این مسابقات شرکت می کنند.
ملاح ادامه داد: البته لیست نهایی باید توسط فدراسیون تایید شود و همه تیم ها موظف هستند با فدراسیون هماهنگی های لازم را انجام بدهند و اگر تیمی بدون ثبت نام و هماهنگی با فدراسیون به مسابقات بیاید از پذیرش آنها معذور خواهیم بود.
وی در خصوص اسکان تیم ها در این مسابقات گفت: با دانشگاه فرهنگیان که از لحاظ امکانات و پذیرایی و نزدیکی به سالن انقلاب گرگان که محل برگزاری مسابقات است هماهنگی لازم انجام شده و با توجه به شرایط کرونا احتمالا 300 نفر را در این دانشگاه اسکان خواهیم داد و سایر کشتی گیران را نیز با رایزنی هایی که کرده ایم در محل هایی که درنظر گرفته شده، توسط اداره کل ورزش و جوانان و برخی ارگان های دولتی اسکان خواهیم داد.
ملاح درمورد دلیل میزبانی برای این مسابقات گفت: چون سوابق و تجربه برگزاری مسابقات روز جهانی کودک و قهرمانی نوجوانان کشور را داشته ایم و 2 دوره هم میزبان لیگ بوده ایم اگر مشکلی پیش نیاید و اسپانسرها همکاری بیشتری داشته باشند و ستاد کرونا هم مجوز را صادر کند برای مسابقات آمادگی کامل را داریم. هزینه پیش بینی شده اولیه ما مبلغ 500 میلیون تومان بود که با توجه به افزایش تیم ها شاید نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه داشته باشیم. که 500 میلیون تومان آن از طرف هیئت کشتی تامین خواهد شد و برای بقیه هزینه ها از تبلیغات محیطی و کمک اداره کل ورزش وجوانان بهره خواهیم برد.
رئیس هیئت کشتی استان گلستان در پایان گفت: سفر استانی دکتر رئیسی رییس جمهور محترم احتمالا در همان تاریخ برگزاری مسابقات خواهد بود که اگر این تاریخ تایید شود ما مجبور هستیم مسابقات را یک هفته دیرتر برگزار کنیم ولی هنوز تاریخ دقیق سفر ریاست جمهوری مشخص نیست اما اگر قطعی شود با فدراسیون و استان ها هماهنگی لازم را خواهیم داشت.


برچسب ها :