قهرمان وزن 72 کیلوگرم کشتی فرنگی جهان:

پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ 06:15
ایران در کشتی حرف های زیادی برای گفتن دارد
سینا صنعت و هوادارانش در قلب من قرار دارند
سوریان الگوی من است و او را دوست دارم
مالخاس آمویان گفت: ایران در کشتی دنیا حرف های زیادی برای گفتن دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، مالخاس بیمباشی آمویان کشتی گیر ارمنستانی و دارنده مدال طلای وزن 72 کیلوگرم کشتی فرنگی جهان در نروژ با بیان اینکه ایران قهرمانان بزرگی دارد و همواره در مسابقات جهانی و المپیک خوش درخشیده‌اند، گفت: ایران در کشتی حرف های زیادی برای گفتن دارد و این موضوع را به سراسر دنیا ثابت کرده است، همچنین ایران قهرمانان بزرگی دارد که طرفداران کشتی در سراسر جهان به آنها افتخار می کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایران واقعاً کشتی گیران بزرگی داشته و دارد عنوان کرد: من حمید سوریان را همیشه به عنوان یک الگو دوست دارم و برای او احترام زیادی قائل هستم.

آمویان در خصوص وضعیت کشتی در ارمنستان، اظهار کرد: در ارمنستان به کشتی توجه می شود و برنامه های خوبی نیز اجرا شده که من آنها را تحسین میکنم؛ همچنین کشتی در ارمنستان طرفداران زیادی دارد.

وی با اشاره به مسابقات قهرمانی جهان در نروژ گفت: من در مسابقات جهانی نروژ حضور داشتم و مهمترین مدال خودم را در این رقابت‌ها کسب کردم، اتفاقاً ایرانی ها در این دوره از مسابقات خوش درخشیدند.

قهرمان کشتی جهان به سطح مسابقات جهانی اشاره کرد و گفت: رقابت‌ها سطح بالایی داشت،کشتی گیران بسیار خوبی در وزن من حضور داشتند که یکی از آنها کشتی گیر ایرانی(محمد رضا مختاری)بود.

آمویان که سابقه حضور در تیم سینا صنعت ایذه را دارد درباره این تیم گفت: سینا صنعت ایذه یکی از بهترین تیم‌های دنیا است، خاطرات فوق العاده ای از زمان حضورم در این تیم دارم، سینا صنعت و هوادارانش همیشه در قلب من جای دارند.

مالخاس به مسابقات لیگ برتر ایران اشاره کرد و گفت: لیگ برتر ایران واقعاً سطح بالایی دارد و کشتی گیران مطرحی در این رقابت‌ها شرکت می کنند، امیدوارم در آینده نیز حضور در لیگ ایران را تجربه کنم.

این کشتی گیر ارمنستانی در مورد المپیک پاریس اظهار داشت: خیلی زود است که به بازی های المپیک فکر کنیم، قبل از آن مسابقات زیادی وجود دارد، اما یکی از اهداف مهم من این است که قهرمان المپیک شوم.

دارنده مدال های طلا جهان و اروپا به مربیان ایرانی اشاره کرد و گفت: کشور ایران مربیان بسیار خوبی دارد، اما من محمد بنا، ملک محمد بویری و حمید با وفا را واقعاً دوست دارم.

این کشتی گیر ارمنستانی در پایان به هواداران ایرانی اشاره کرد و تصریح کرد: هواداران ایرانی واقعاً فوق العاده هستند، ایرانی ها همیشه در شبکه‌های اجتماعی نسبت به من لطف دارند و من همیشه قدردان آنها هستم.

مصاحبه از: ادیب مُهمَدی


برچسب ها :