علیرضا دبیر:

یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ 19:42
بودجه کشتی عادلانه نیست
برای رسیدن به سطح اول جهان 3 سال وقت می خواهیم
اگر در تورنمنت ها نبازیم در المپیک خواهیم باخت
رئیس فدراسیون کشتی گفت: بودجه کشتی نسبت به افتخاراتی که برای ورزش ایران کسب می کند عادلانه نیست.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی گفت: تا دو روز دیگر تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان راهی شهر اسلو محل برگزاری رقابت های جهانی می شود و چند روز بعد نیز تیم فرنگی ما برای حضور در این مسابقات عازم نروژ خواهد شد.

چشم انداز ما از حضور در رقابت های جهانی المپیک 2024 پاریس است.

دبیر با بیان اینکه دیدگاه ما و دورنمای ما از حضور کشتی گیران در رقابت های جهانی نروژ المپیک پاریس است، اظهار داشت: با تیم جوانی راهی این مسابقات می شویم به طوری که میانگین سنی کشتی گیران ما نزدیک به 23 سال است و 5، 6 نفر از ملی پوشان ما نفرات زیر 20 سال هستند.

دو سال پیش هم گفتم که کشتی ما از روسیه و آمریکا عقب است.

رئیس فدراسیون کشتی در مورد سطح کشتی ایران و نتایج احتمالی تیم ملی کشتی آزاد در رقابت های جهانی نروژ گفت: قبلا هم گفتم و الان هم می گویم که در حال حاضر کشتی آزاد ما از کشورهای روسیه و آمریکا عقب است اما فاصله ی ما نسبت به گذشته کم شده و حداقل 3 سال زمان و کار می خواهد که بتوانیم از لحاظ فنی به سطح اول دنیا برسیم و این کار مانند ساختمان سازی نیست که بگویم در یک سال انجام می شود.

ماه آینده اعزام تیم های زیر 23 سال به رقابت های جهانی صربستان را در دستور کار داریم.

دبیر در مورد شرایط تیم امید تصریح کرد: در کشتی آزاد یک مرحله انتخابی انجام شده و یک مرحله دیگر نیز در اواسط مهرماه برگزار می شود، در کشتی فرنگی نیز کادر فنی قرار است نحوه انتخاب نفرات را به فدراسیون کشتی اعلام کند. ضمن اینکه اردوهای تیم های زیر 23 سال در حال برگزاری است، ما میزبان تیم های کشتی آزاد و فرنگی نیروهای مسلح هستیم و کمتر از 2 ماه دیگر نیز ایران میزبان این مسابقات خواهد بود.

اگر در تورنمنت ها نبازیم، در رقابت های المپیک خواهیم باخت.

رئیس فدراسیون کشتی با توجه به اهمیت اعزام کشتی گیران به رقابت های بین المللی به جهت کسب تجربه و آمادگی لازم برای حضور در مسابقات بزرگ گفت: کشتی گیران ما باید به مسابقات بین المللی اعزام شوند و تنشان به تن حریفان خورده و اگر قرار است ببازند باید در این رقابت ها ببازند و اگر این کار انجام نشود قطعا در رقابت های جهانی و المپیک خواهند باخت. البته هزینه های اعزام بسیار بالاست و بعنوان مثال بلیت هواپیمای هر نفر برای اعزام به جام مدوید بلاروس نزدیک به 32 میلیون تومان شد.

بودجه اختصاص یافته به کشتی عادلانه نیست

دبیر با بیان ظرفیت های بالای کشتی در ورزش کشور اظهار داشت: کشتی رشته ای است که فدراسیون های ملی برای حضور در رقابت های بین المللی آن باید هزینه شرکت و هزینه اسکان پرداخت کنند که این جدای هزینه تهیه بلیط هواپیماست و ما برای حضور نفراتمان در رقابت های جهانی نروژ بیش از 100 هزار یورو به جهت ثبت نام پرداخت کردیم.

وی ادامه داد: کشتی ورزش درآمدزایی نیست و مانند فوتبال یا برخی از رشته ها نیست که همه از آن منعفت ببرند.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: وقتی بیش از 60 درصد مدال های المپیک را کشتی گرفته آیا بودجه ای که وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در اختیار ما قرار داده متناسب با این توانایی بوده است.

وی افزود: در حالی که بیشتر افتخارات ورزش کشور از آن کشتی است، اما هزینه های آن بسیار بالاست و تنها 5 درصد بودجه ما از طریق وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تأمین می شود.

دبیر بیان داشت: از صحبت های من برداشت اشتباه نشود، من نمی گویم به ورزش های دیگر توجه نشود اتفاقا وظیفه  دستگاه ورزش است که به همه ی رشته ها و فدراسیون ها توجه داشته باشد اما نگاه باید نسبت به مدال آوری و افتخارآفرینی هر رشته عادلانه باشد.

به دنبال انعقاد سند همکاری با فدراسیون های کشتی کشورهای دیگر هستیم.

رئیس فدراسیون کشتی در پایان در مورد ملاقات با سفیر نروژ گفت: جلسه ی بسیار خوبی برگزار شد و ما در این جلسه به دنبال نحوه برقرار ارتباط با جامعه ی کشتی نروژ بودیم و قرار شد در ادامه نشستی نیز با مسئولان کشتی این کشور داشته باشیم.

وی افزود: قصد داریم با فدراسیون های مطرح کشتی دنیا سند همکاری به منظور توسعه کشتی به امضاء برسانیم و امیدوارم که در آینده به این هدف برسیم.



برچسب ها :