اعضای هیئت رئیسه با تیم های ملی کشتی دیدار کردند

دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ 14:49
طالقانی: شالوده ام از کشتی است و خود را بدهکار آن می دانم
بنا: عشق بی منت را از طالقانی آموختم
اعضای هیئت رئیسه فدراسیون کشتی ظهر امروز با حضور در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده با اعضای تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در این دیدار محمدرضا طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی در صحبت هایی خطاب به کشتی گیران گفت: از اینکه بعد از مدت ها در میان کشتی گیران حاضر شدم به وجد آمده ام، برای من همین بس است که شما افتخارآفرین باشید.
وی ادامه داد: شالوده ام کشتی است و همیشه خودم را بدهکار کشتی می دانم و شما هم خود را طلبکار کشتی ندانید، چراکه هرچه داریم از کشتی است.

طالقانی اظهار داشت: همه ی امکانات و شرایط مهیا است و تمامی دست اندرکاران زحمت خود را می کشند و برایتان هزینه شده تا شما بتوانید به موفقیت برسید.

وی ادامه داد: کار سخت است و زحمت دارد اما این را بدانید که نگاه یک ملت پشت سر شما است. ما کشور بزرگی داریم که مردم آن علاقمند به کشتی هستند و آرزویشان موفقیت شما در مسابقات است. روزی 30 تا 40 نفر از من راجع به کشتی سئوال می کنند، پس بدانید که کار شما و عملکرد شما بسیار مهم است.

طالقانی تصریح کرد: روزی که محمد بنا را دیدم، احساس کردم که این مرد عاشق کشتی و مملکتش است و از وی خواستم که بیاید، خیلی ها مخالف بودند اما من به موفقیت وی ایمان داشتم.

وی ادامه داد: کادر فنی خوبی کنارتان است، به آن ها احترام بگذارید، محمد بنا تمام عشق و زندگی اش کشتی است و پژمان درستکار نیز اول راه است، اما من خیلی سال است که کار او را می بینم و او نیز مانند محمد بنا کارش را بلد است.

رئیس اسبق فدراسیون کشتی تأکید کرد: همه چیز مسائل مالی نیست، هیچ چیز را با مدال عوض نکنید، کسب مدال بسیار با ارزش است و قدر هزینه ای که برای آن شده را بدانید.

طالقانی گفت: این از بزرگی شما و عظمت کشتی ایران است که سایر حریفان بر روی مبارزه شما کار می کنند و به دنبال راهی برای غلبه بر شما می گردند.

وی ادامه داد: آن هایی که می خواهند موفق شوند از کسانی که به مدال طلا رسیده اند سئوال کنند، چراکه آن ها راه را رفته اند و  کار را می دانند و از آن هایی که هم مدال کسب کرده اند می خواهم که تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

طالقانی در پایان با آرزوی موفقیت برای تیم های ملی کشتی در رقابت های جهانی نروژ گفت: راه برای شما باز است که بتوانید موفق شوید، ما آمل، شیراز و جویبار نداریم بلکه همه ایران هستیم و همه باید به دنبال بالا بردن پرچم کشور عزیزمان باشید. وقتی شما مدال می گیرید خستگی از تن ما در می آید و این را بدانید که یک ملت چشم انتظار موفقیت شما هستند.

در ادامه محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: من عشق به کشتی را از دو نفر آموختم، یکی محمد پذیرایی که محبت و لطف به کشتی گیران داشت و دیگری از محمدرضا طالقانی، چراکه از زمانی که وی رئیس هیئت کشتی تهران بود شاهد تلاش های او بودم و زمانی که رئیس فدراسیون شد نیز همان تلاش را داشت و من عشق به کشتی را در ایشان دیدم.

وی گفت: باید بگویم که من عشق بی منت را از طالقانی یاد گرفتم چراکه تمام عمر، خودش را بدهکار کشتی دانست و ایشان یکی از بزرگان کشتی است که هیچ وقت حق نداریم وی را فراموش کنیم.

علیرضا دبیر نیز در پایان با تشکر از حضور طالقانی و اعضای هیئت رئیسه در اردوی تیم ملی گفت: کشتی چند سالی است که افت کرده و دیده نمی شود، اما باید بیرون بیاید و بعنوان یک برند دیده شود.

وی ادامه داد: مردم ما نام قهرمانان چند دهه گذشته را به خاطر دارند و آن زمان هرکس در کشتی صاحب موفقیتی می شد، مورد توجه و شناخته شده بود، اما در حال حاضر کشتی زیاد دیده نمی شود و تمام تلاش من این است که کشتی را دوباره به روزهای قبل بازگردانم.





گالری تصاویر

برچسب ها :