رقابت های رنکینگ جهانی کشتی ساحلی- ایتالیا

شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ 19:30
سهیل قلی پور به دیدار فینال راه یافت
زمانی و شیخ اعظمی در دیدرا رده بندی

رقابت های رنکینگ جهانی کشتی ساحلی از صبح دیروز (جمعه) در شهر رُم ایتالیا در حال برگزاری است و عصر امروز (شنبه) با مشخص شدن نفرات برتر به پایان می رسد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، نتایج کشتی گیران کشورمان در پایان مسابقات مقدماتی  به شرح زیر است:

در وزن 70 کیلوگرم محمد زمانی در دور حذفی مقابل استیو مومیلا از ایتالیا با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی دست یافت و به مسابقات گروه A راه یافت. وی در این گروه در دور نخست با نتیجه 2 بر1 از سد عنایت اله از پاکستان گذشت. زمانی در دور دوم مقابل نیکولاس باسکولیدیس از یونان با توجه به حاضر نشدن حریف به پیروزی دست یافت. وی در دور سوم با نتیجه 2 بر 1 از سد لوان کلخاشویلی از گرجستان گذشت. با توجه به اینکه این مسابقات در 4 گروه برگزار می شود. زمانی به مرحله یک چهارم نهایی رفت. وی در این مرحله  مقابل ماحال نوروزاف از آذربایجان با نتیجه 3 بر صفر پیروز راهی مرحله نیمه هایی شد. زمانی در این مرحله  مقابل الکسی بوروتا از اوکراین با نتیجه 2 ب 1 شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار مقابل استفان کومان از رومانی قرار می گیرد.
 
در وزن 80 کیلوگرم عبداله شیخ اعظمی در گروه B در دور اول با نتیجه 3 بر صفر مقابل ماگومد عبدالکادیروف از کشور روسیه به پیروزی رسید. وی در دور دوم مقابل واسیلی مینزالا از رومانی با نتیجه 3 بر صفر به برتری دست یافت. شیخ اعظمی در دور سوم پابلو گارسیا از اسپانیا را با نتیجه 3 بر صفر مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 1 بر 1 مقابل داویت خوتسیاشویلی از گرجستان مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. شیخ اعظمی در این دیدار با ماگومد عبدالکادیروف کشتی می گیرد.

در وزن 90 کیلوگرم سینا عموپور در دور حذفی مقابل ابراهیم یوسوبوف از آذربایجان با نتیجه 1 بر صفر مغلوب و از راه یابی به مسابقات گروهی بازماند و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 90+ کیلوگرم سهیل قلی پور در دور حذفی با نتیجه 3 بر صفر مقابل گئورگی ایوانوف از بلغارستان به برتری رسید و راهی مسابقات گروهی شد. وی در گروه A در دور نخست  با نتیجه 3 بر صفر آچیلاس چریسیدیس از یونان را مغلوب کرد. قلی پور در مسابقات دور دوم با نتیجه 3 بر 1هدایت کورت از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور سوم با نتیجه 3 بر صفر از سد اویان نظریانی از آذربایجان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. با توجه به اینکه این رقابت ها در 3 گروه برگزار می شود، قلی پور در مرحله نیمه نهایی مجددا اویان نظریانی بعنوان بهترین نفر دوم سه گروه از کشور آذربایجان را با نتیجه 1 بر صفر شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی به مصاف ماموکا کوردزایا از گرجستان می رود.

طبق قانون مسابقات گروهی نفرات اول گروه یک با نفرات دوم گروه دو و نفرات اول گروه دو با نفرات دوم گروه یک در دیدار نیمه نهایی به مصاف هم می روند که نفرات برنده راهی دیدار فینال و نفرات بازنده نیز راهی دیدار رده بندی می شوند، اگر مسابقات در 3 گروه برگزار شد نفرات اول هرگروه و بهترین نفر دوم از سه گروه (چهار کشتی گیر) مسابقات نیمه نهایی را برگزار می کنند. و اگر مسابقات در چهار گروه برگزار شود، 2 نفر برتر هر گروه به صورت ضربدری مسابقات یک چهارم نهایی و برنده آنها مسابقات نیمه نهایی را برگزار می کنند.


برچسب ها :