رئیس فدراسیون کشتی در گفت و گوی ویژه خبری شبکه مازندران؛

چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ 09:27
دبیر: مسئولان مازندان به فکر رفع مشکلات کشتی استان باشند
3 مربی مازندرانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان حضور دارند
رئیس فدراسیون کشتی مازندران گفت: فدراسیون بودجه رسیدگی به امور سخت‌افزاری و ساخت و ساز در حوزه کشتی مازندران را ندارد، باید به کشتی همچون دریای خزر اهمیت داد، مسئولان مازندران مشکلات کشتی را داخل استان حل کنند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی مازندران دیشب (سه شنبه) در برنامه تلویزیونی شبکه طبرستان با "موضوع آخرین وضعیت کشتی مازندران"، با بیان اینکه نگرانی مان از بی‌توجهی به ورزش کشتی در استان است، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۸، از بین ۶۳ میلیون جمعیت در کشور، ۵۰ هرار نفر در ورزش کشتی فعالیت داشتند، در حال حاضر این رقم به ۳۰ هزار نفر رسیده است.  

وی افزود: مازندران باید به‌فکر تقویت کشتی باشد، باید مشخص شود که بودجه‌ای که به ورزش مازندران اختصاص می‌یاید چقدر است آیا تخصیص برای سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد، آیا صدا و سیمای استان به بحث کشتی می‌پردازد، در حالی که در  فدراسیون کشتی برای اولین بار هفته گذشته از پنج مربی که به اردوی تیم ملی کشتی آزاد دعوت شدند، سه مربی مازندرانی را انتخاب کرد که در گذشته تنها یک مربی مازندرانی بود، این یعنی فدراسیون در بحث حمایت از کشتی در مازندران کم نگذاشته است.

*مربیان سازنده به المپیک می‌روند/ لزوم اهمیت به ورزش کشتی در مازندران

دبیر تصریح کرد: ما در فدراسیون کشتی بر این باور هستیم که مربیان سازنده و فعال باید به المپیک بروند، این موضوع را حتی در اوج کرونا پیگیری کردیم، ما دغدغه خود را در جلسه‌ای با حضور ۲۶ فرماندار شهرهای استان و استاندار مازندران بیان کردیم.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه باشگاه‌ها باید جلسه‌ای با استاندار در دولت جدید، برگزار و مشکلات ساختاری و سخت‌افزاری را در میان بگذارند، گفت: ما وظایف خودمان را انجام می‌دهیم، درخواستمان این است در استان به ارتقا و تجهیز ورزش کشتی اهمیت بدهند.

دبیر در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین شاخصه‌ها و مشکلات در کشتی مازندران چیست؟ اذعان داشت: بالابردن فراوانی کشتی در مازندران ضرورت دارد چرا که کشتی با فاصله ورزش اول کشور است، نباید بگذاریم  بلایی که سر تهران آمده سر مازندران بیاید.

*تهران ۱۴ میلیونی تنها یک کشتی‌گیر اعزام کرد

وی یادآور شد: در سال ۲۰۱۹ در مسابقات قزاقستان از تهران با جمعیت ۱۴ میلیونی شاهد حضور یک کشتی‌گیر آن هم اهل شهریار از تهران بودیم، یا بلایی که بر سر مشهد و کرمانشاه آمد، در این خصوص سال گذشته به ۲۷ استان سفر کرده و جلساتی را با مسئولان ارشد استانی برگزار کردیم تا کشتی احیاء شود.

دبیر خاطرنشان کرد: در مسیر تقویت ورزش کشور، اینکه اهل کجا هستیم مهم نیست، پیشرفت کشتی در تمامی استان ها باید مدنظر و کار باید برای خدا باشد، مهم این است که در مسابقات جهانی پرچم مقدس ایران اسلامی بالا باشد، متاسفانه در حال حاضر ورودی کشتی در کشور به حداقل رسیده است.

*لزوم دوری از حواشی در کشتی

رئیس فدراسیون کشتی کشور با اشاره به تحلیلی در خصوص شکست اخیر حسن یزدانی در مقابل کشتی‌گیر آمریکایی، عنوان کرد: راستش برخی‌ها از دو سال پیش تاکنون در حال پیشبینی این نتیجه بودند که کار درستی نیست و بار روانی ایجاد می‌کند، حسن یزدانی می‌توانست برنده باشد، ولی یک لحظه پای چپش جا ماند، تیلور هم اشتباهاتی داشت، آقای یزدانی پس از مبارزه به من گفت درست همانجایی که با خودم گفتم چقدر راحت بردم همانجا ماندم...

وی با بیان اینکه برای انتخابات رئیس هیات کشتی مازندران به کسی فکر می‌کنم که کاربلد و توانمند باشد، تاکید کرد: کار باید خدامحور باشد، نباید بترسیم. دغدغه‌های کشتی را باید دید، مسئولان استان به بحث کشتی همچون دریا و راه سازی و ... نگاه کنند و اهمیت بدهند، من به کشتی علاقه دارم و برایش دغدغه دارم.

*سهم کشتی در برنامه بودجه چقدر است؟

رئیس فدراسیون کشتی اذعان داشت: مسئولان در بخش سخت‌افزار باید تقسیم‌کار کنند، نمایندگان مجلس از وزیر و استاندار پیگیر باشند، مدیران پاسخگو باشند سهم کشتی در برنامه بودجه چقدر است؟ از هفت مدال المپیک سه مدال از مازندران و 60 درصد مدال ها برای کشتی بود آیا بودجه کشتی نیز همینقدر است؟‌

دبیر با تاکید بر اینکه ما به مشکلات برخی از کشتی‌گیرانی که نیاز به حمایت دارند رسیدگی می‌کنیم، افزود: باز هم می گویم در بحث ساخت و ساز باشگاه‌های کشتی، نمایندگان به میدان بیایند، ما هر کاری که لازم باشد را انجام می‌دهیم.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به مدیریت این فدراسیون در شرایط کرونایی، اظهار کرد: اگر باشگاه‌ها غیرفعال بودند چطور ممکن بود مدال طلا کسب کنیم؟ متاسفانه یک سری باشگا ه ها مشکل دارند،  فدراسیون هم بودجه کافی ندارد.

*صرف هزینه میلیاردی برای اعزام تیم به المپیک

دبیر اعلام کرد: ما برای اعزام اخیر تیم جوانان به روسیه بیش از ۵ میلیارد تومان هزینه پرداخت کردیم، برای تامین غذای نفرات حاضر در اردوها (تیم های جوانان، نوجوانان، بزرگسالان) که بعضا به ۱۸۰ نفر هم می رسد، در یک روز ۷۱ میلیون تومان هزینه صرف شد، ضمن اینکه ۷۰ درصد انرژی من صرف اخذ مجوز برای برگزاری مسابقات می‌شود.

وی با بیان اینکه کرونا یک آزمایش الهی است ولی دست ما را در کشتی بست، گفت: همانطور که می‌دانید پس از چندین سال قرار است کشتی مازندران در بخش آزاد و فرنگی لیگ باشگاه ها تیم بدهد و طبق توافق جام جهان پهلوان تختی قرار است بهمن ماه در سالن کشتی در حال ساخت شهر ساری برگزار شود، ضمن اینکه این استان میزبان جام عبداله موحد نیز خواهد بود، چراکه حق کشتی مازندران بیش از این‌ها است.

دبیر تصریح کرد: هیات کشتی مازندران باید درخواست‌هایش را به فدراسیون اعلام کند، در ورزش کشتی هر چقدر هم که بدانیم باز هم عقبیم، مربیان ما هم باید کشتی را در پایه بیاموزند، وظیفه ما هم آموزش به مربیان است که در شرایط کرونایی ممکن نیست.

700 مربی فعال در کشتی بیمه شدند/ از رئیس برنامه و بودجه مطالبه کنید

رئیس فدراسیون کشتی کشور ادامه داد: در بحث مربیان پایه ما مربیانی همچون آقای اسماعیل نژاد و مسعود واحدی را از مازندران بعنوان سرمربی تیم های ملی فرنگی و آزاد نونهالان داریم و برای من رده ی پایه مهمترین رده است چراکه، کشتی گیر از این رده ساخته می شود. مسعود واحدی را در اردوی تیم امید دیدم و از نزدیک شاهد مدیریت و کاربلدی  وی بودم و به نظرم کشتی نیاز به مربیان اینچنین کاربلد و اخلاق‌گرا دارد.

دبیر با اشاره به مباحث حمایتی ار مربیان اضافه کرد: با صرف هزینه ۳ میلیارد تومانی موفق شدیم 700 مربی فعال را بیمه کنیم و برای ما مربیانی مهم هستند که در باشگاه ها حضور فعال دارند و اگر بتوانیم خانواده های آن ها را نیز زیر پوشش بیمه خواهیم برد.
رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به هزینه های بالای کشتی کشور گفت: وقتی فدراسیون را تحویل گرفتیم حدود 60 میلیارد بدهی داشتیم که خدا را شکر این بدهی تسویه شد، به دلیل برگزاری اردوها و اعزام های فراوانی که در رده های سنی مختلف داریم هزینه های ما بسیار بالاست.

وی در بحث اشتغال قهرمانان گفت: مصوباتی در این زمینه وجود دارد که بیشتر ادارات کل آن را اجرایی کردند اما تعداد قهرمانان کشتی زیاد است و ظرفیت ادارات کل برای پذیرش آن ها بسیار کم است، سایر نهادها باید در این زمینه فعال باشند و مصوبات هیئت دولت را اجرایی کنند.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه من هیات علمی دانشگاه هستم، گفت: حضور در عرصه کشتی برایم کار محسوب نمی‌شود، من دغدغه دارم، ثانیه به ثانیه زندگی‌ام را در کشتی گذراندم، راهی که تمامی کشتی گیران در پیش رو دارند من گذرانده ام و تمامی مشکلات آن ها را درک می کنم، برای پیشرفت کشتی در کشور، استان‌ها هیچ تفاوتی ندارند همه یکی هستیم و باید همه برای پیشرفت کشتی تلاش کنیم.

دبیر در پایان خطاب به مجری این برنامه تلویزیونی، خاطرنشان کرد: از شما می خواهم،  رئیس برنامه بودجه را بیاورید همانطور که در مورد اوضاع شیلات و جاده هراز پیگیر هستید، پیگیر مشکلات کشتی و قهرمانان آن باشید، باید ورزش کشتی را همچون دریای مازندران جا بیاندازید، فدراسیون کشتی نمی تواند به تنهایی مشکلات کشتی مازندران را حل کند بلکه مسئولان باید در خود استان مشکلات این حوزه را حل کنند.


برچسب ها :