از سوی هیئت کشتی و جامعه ی کشتی استان مازندران

جمعه ۵ شهریور ۱۴۰۰ 13:48
روز ملی کشتی و زادروز جهان پهلوان تختی گرامی داشته شد
دیدار عسکری محمدیان با امامعلی حبیبی
مسولان هیات کشتی استان مازندران به ریاست عسکری محمدیان دارنده دو مدال نقره المپیک، با سفر به چند شهرستان و دیدار با پیشکسوتان کشتی و حضور بر مزار پهلوانان خوشنام ورزش کشتی روز ملی کشتی را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی هیات کشتی مازندران، برنامه‌های گرامیداشت پنج شهریور روز ملی کشتی، با سفر شهرستان‌های قائم‌شهر، بابل، آمل و فریدونکنار و با همراهی حسین بریمانی معاون مدیرکل ورزش و جوانان، شهرام جعفری نایب رئیس هیات کشتی مازندران و بابک بهمنی عضو هیات رئیسه هیات کشتی مازندران انجام‌شد.

دیدار نخست با پهلوان امامعلی حبیبی دارنده نخستین مدال طلای المپیک با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قائم‌شهر بود. ایشان در این دیدار ضمن قدردانی از تعیین روز ملی کشتی، به بیان توصیه ها و خاطرات پرداخت.

دیدار با پهلوان شیخ زاده پیشکسوت کشتی بابل مقصد بعدی مسولان کشتی مازندران بود که با همراهی خانم عرب رئیس اداره ورزش و جوانان بابل بود. آقای شیخ زاده در این دیدار‌ خاطرای از دیدار با جهان پهلوان تختی بیان کرد و گفت که پیشکسوتان غیر از توجه چیز دیگری نیاز ندارند. این اقدام هیات کشتی برایم بسیار اهمیت داشت.

حضور بر مزار مرحوم مهدی پور پیشکسوت کشتی بابل،  مزار مرحوم عرب زاده پیشکسوت کشتی آمل دیگر برنامه های این روز‌ بود.
مسولان کشتی مازندران و معاون مدیرکل ورزش و جوانان  با حضور در شهرستان فریدونکنار یاد و خاطره پهلوانان ذبیح ‌اله محمدی، شعبانعلی عموزاد و ناصراحسانی را گرامی داشتند.

گفتنی است علاوه بر برنامه‌های هیات کشتی مازندران، هیات‌ها در شهرستان‌ها نیز با نصب بنر، دیدار با پیشکسوتان و حضور در مزار یکی از پهلوانان، روز ملی کشتی را گرامی داشتند.


پنجم شهریورماه زادروز جهان پهلوان تختی، روز کشتی در تقویم رسمی کشور است.



گالری تصاویر

برچسب ها :