ظهر امروز و در محل خانه کشتی شهید صدرزاده

پنجشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۰ 13:10
مراسم گرامیداشت روز کشتی و زادروز جهان پهلوان تختی برگزار شد
مراسم گرامیداشت زادروز جهان پهلوان غلامرضا تختی و "روز کشتی" ظهر امروز (پنج شنبه) در محل خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در این مراسم که با حضور مسئولان فدراسیون کشتی، محمد بنا و پژمان درستکار سرمربیان و اعضای تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد از جمله محمدرضا گرایی، محمدهادی ساروی دارندگان مدال طلا و برنز کشتی فرنگی و حسن یزدانی و امیرحسین زارع دارندگان مدال نقره و برنز کشتی آزاد المپیک توکیو، برگزار شد، ابتدا کلیپی از عزاداری کشتی گیران در ایام محرم پخش شد.

در ادامه دکتر سید محمدکاظم واعظ موسوی مدیر مرکز روانشناسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در صحبت هایی بیان داشت: آن چیزی که ورزشکار را به اوج می رساند انگیزه ای شرافتمندانه است. هم اکنون کنار هم گرد آمده ایم تا زادروز تولد آقا تختی و روز کشتی را گرامی بداریم و دلیل اصلی آن این است که ایشان برای پیشرفت فقط انگیزه های فردی نداشت، بلکه وطن دوستی، اعتلای کشور و برافراشته شدن پرچم آن و افتخار کردن به قومیت ها از جمله انگیزه هایی بود که تختی داشت و وی را تا امروز ماندگار کرده است.

پس از صحبت های دکتر موسوی، کلیپی از جهان پهلوان تختی و دلاوری های این مرد بزرگ در میدان کشتی پخش شد.

در ادامه سعید میرزاشفیع پیشنهاد دهنده روز کشتی گفت: همیشه سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی  گرامی داشته می شد. اما در ذهن من این نکته جرقه خورد که تولد ایشان را جشن بگیریم و شادی کنیم و این به این بهانه  نسل های مختلف کشتی کنار هم جمع و با هم آشنا شوند. از همه کسانی که این موضوع را هماهنگ و پیگیری کردند تشکر می کنم.

در پایان این برنامه توسط محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، ابراهیم مهربان سرپرست دبیری فدراسیون و نبی دهمرده رئیس هیئت کشتی استان سیستان و بلوچستان از حسن یزدانی، محمدرضا گرایی، محمدهادی ساروی و امیرحسین زارع مدال آوران ایران در المپیک توکیو، با اهدای شال پهلوانی، لوح یادبود و پاداش ریالی تجلیل بعمل آمد.

لازم به ذکر است رئیس هیئت کشتی استان سیستان و بلوچستان پیش از برگزاری رقابت های المپیک قول اهدای پاداش نقدی 50، 30 و 20 میلیونی برای مدال آوران طلا، نقره و برنز المپیک را داده بود که به قول خود عمل کرد.


گالری تصاویر

برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

رقابت های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا – قرقیزستان (این خبر تکمیل می شود)
اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان در مازندران در حال برگزاری است (گزارش تصویری)
نماهنگ تبریک به قهرمانان پرتوان و با اراده
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان (گزارش تصویری 2)
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان (گزارش تصویری 1)
علیرضا دبیر خطاب به نمایندگان کشورمان در مسابقات گزینشی قرقیزستان:
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
قرعه کشی رقابت های کسب سهمیه المپیک کشتی آزاد و فرنگی برگزار شد
با حضور رئیس اتحادیه جهانی کشتی
با توجه به لغو پروازها به دلیل بسته بودن فرودگاه دبی
تیزر پخش برنامه استعدادیابی کشتی همه فن حریف از شبکه سوم سیما
در مجمع عمومی شورای کشتی آسیا اعلام شد؛
امین میرزازاده برترین فرنگی کار سال آسیا شد